Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avLucas Danielsson
1
PA2.0 – Utveckling av personal- administrativa processer samt byte av personaladministrativt system. Projektledare Karin Berglind
2
Bakgrund Regeringens beslut Alla myndigheters löneadministration ska utföras av Statens servicecenter och anslutningarna ska ske under 2015–2019 Göteborgs universitet arbetar för att en anslutning ska göras under 2016 Avsiktförklaring i februari 2015 Statens servicecenter ska leverera tjänster inom löneadministration samt rese- och utläggsadministration Anslutningen sker genom en verksamhetsövergång – ett kontor öppnar i Göteborg Berörda medarbetare inom universitetets löne-, rese och utläggsadministration erbjuds anställning på det nya kontoret
3
Bakgrund Överenskommelse i juli 2015 Anslutningen till Statens servicecenter planeras till den 1 maj 2016 Nya system och arbetssätt införs Avtalet för det nuvarande personaladministrativa systemet Palasso löper ut 2016 och ett nytt system, Primula, införs En anpassning av det nya systemet görs med Statens servicecenter, vilket sparar universitetet arbetsinsatser, tid och kostnader Det nuvarande rekryteringsverktyget E-rek avvecklas och ett nytt verktyg, ReachMee, införs för att effektivisera rekryteringsarbetet Systembytena innebär att ett antal verksamhetsprocesser och arbetssätt inom universitetets personaladministration behöver förändras – ansvar och roller kommer att förtydligas
4
Vad kommer att hända och när? Verksamhetsövergång 1 maj – Lönehandläggare anställda på Statens Servicecenter from 1 maj Nytt Personaladministrativt system – 1 nov Ny Egenrapportering/Självservice – 1 nov PA 2.0 - KVALITÉ FRÅN BÖRJAN!
5
….och hur påverkar det mig? Kontakt / Support med LönehandläggarnaKontakt / Support med Lönehandläggarna –Frågor om Lönespec –Problem/frågor om Egenrapporteringen –Övrigt Skicka post tom 31 okt – via internposten – skriv SSC Kontakt med Lönehandläggarna Kontaktväg Tom 30 april1 maj - 31 oktfrom 1 nov GU Mail till Lönehandläggare xx GU direktnummer till Lönehandläggare xx 4040 x SSC kundwebb x SSC supportnummer x
6
….och hur påverkar det mig? EgenrapporteringenEgenrapporteringen –Nuvarande Egenrapportering stänger i mitten av oktober (mer exakt information kommer närmare) –Nya egenrapporteringen öppnar 1 nov Detta innebär att tex begära ledighet inte kan göras under denna period i systemet. –Mer egenrapportering/självservice – färre blanketter Dvs du kommer att få egenrapportera fler ärenden i systemet istället för att fylla i en blankett PA 2.0 - KVALITÉ FRÅN BÖRJAN!
7
Processer för medarbetaren PA 2.0 - KVALITÉ FRÅN BÖRJAN! Process Medarbetare Egenrapp Primula Medarbetare SSC Kundwebb Arkiveras inscannat i Primula Bisyssla lärarex Läkemedel, LäkarvårdNytt sättNytt FriskvårdNytt sättNytt Resor o utläggxNytt Ledighet - ej semester tex föräldraledighetx Semesterx LöneväxlingNytt sätt Examina o meriterNytt sätt Övertid/OBx BeredskapNytt sätt Sjukx IntygNytt sätt Skatt o jämkningNytt sätt FöräldrapenningstilläggNytt sätt Avslut anställning - EgenNytt sätt
8
PA 2.0 - KVALITÉ FRÅN BÖRJAN!
11
Informationskanal Medarbetarportalen Projektets sida på medarbetarportalen http://medarbetarportalen.gu.se/pa2.0/ http://medarbetarportalen.gu.se/pa2.0/ PA 2.0 - KVALITÉ FRÅN BÖRJAN!
12
Kontaktpersoner PA 2.0 Frågor om projektet i sin helhet Anna Lindholm, tf HR- chef, Personalenheten anna.lindholm@gu.se Karin Berglind, projektledare karin.berglind@gu.se anna.lindholm@gu.se karin.berglind@gu.se Staffan Gunnarsson, systemansvarig/Delprojektledare, Personalenheten staffan.gunnarsson@gu.se staffan.gunnarsson@gu.se Frågor om verksamhetsövergången Tommy Christensen, personalspecialist, Personalenheten tommy.christensen@gu.se tommy.christensen@gu.se Frågor om integration och datalager samt organisationshantering Ola Lundgren, IT-enheten ola.lundgren@gu.se ola.lundgren@gu.se Frågor om ReachMee Roger Haglund, personalspecialist, Personalenheten roger.haglund@gu.se roger.haglund@gu.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.