Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avAlexandra Arvidsson
1
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. support@bluefront.comsupport@bluefront.com | +46 (0)8 505 277 20 | Hemvärnsgatan 8 | 171 54 Solna
2
Denna manual vänder sig till dig som ska administrera era kunders Self Service Konton. Manualen berör övergripande hur du sätter upp ett Self Service konto. Behöver du mer information kontakta oss – se sista sidan i presentationen. För att genomföra det som manualen går igenom måste du vara ”troligen” inloggad som Admin… 1) Underhåll => Generellt => Mallar Här sätter du upp vilka mallar du ska använda som stöd/info för användarna. Klicka på ”Ny” Välj malltyp under ”Self Service” (Avsluts-, Entré- och Utskriftsmall) Ge den ett mallnamn, skriv in text och ”Spara” (Du kan använda samma mall till alla dina self servicekonton)
3
2a) Underhåll => Service => Self Service Ange vad som ska gälla för detta Self Servicekonto Deb. Konto Ett eller flera URL: Webadress användar inloggning se vidare under 5) Kundtyp Vad visas först för användaren Företag Privatperson Utgående transport Som information Returval Tillåtna paketeringsval Låneobjekt Mallar Välj vilka mallar som ska användas – se 1) 2a)
4
Sätt upp vad som ska gälla för detta Self Servicekonto Obligatoriska fält Viktiga fält som måste fyllas i med uppgifter Dolda Fält Dessa fält visas inte då kunden registrerar ett ärende Klicka på ”Spara” 2b) Underhåll => Service => Self Service 2b)
5
3) Underhåll => Generellt => Kunder 3a) Klicka på ”Ny” 3b) Klicka på fliken ”Företag” Registrera kundens uppgifter OBS! Ange ett unikt kundnummer (utan å ä ö och blanksteg). Kundnumret används sedan som del av URL-länken och även för att hämta kundens adressuppgifter! (Om kunden flyttar så får du söka upp kunden och modifiera adressen) Klicka på ”Spara” 3b)
6
4) Underhåll => Service => Produktstyrning 4a) Klicka på ”Ny” 4b) Klicka på ”Self Service Namn”. Markera det nya self servicekontot och klicka på ”Lägg till” 4c) Klicka på ”Verkstad” Ange en söksträng och klicka på ”Sök” Markera den verkstad som du vill sända reparationerna till. Klicka på ”Lägg till” 4d) klicka på ”Skapa” (Om du har flera self servicekonton kan du senare använda den första registrerade produktstyrningen genom att klicka på ”Editera” och lägga till ”nykomling- arna”) 4b) 4c) 4d) OBS! Ange endast en verkstad per koppling och Self Servicekonto. (Denna typ av konto (web) saknar stöd för hantering av fler än en verkstad) Vänd dig till supporten om du har frågor – se sista sidan i presentationen.
7
5) Färdig länk Nu är allt uppsatt för self service kontot! Nu ska du kontakta dina kunder via mail och förmedla denna länk till respektive kund. OBS! Du måste modifiera din länk med dina uppgifter aktuella uppgifter i Emrox se sidan 2 a) och 3) för stöd för att ta fram de uppgifter som gäller! Tips! Markera text: ctrl+c kopiera, ctrl+v klistra in Exempellänk den ”blå” delen hämtar du enligt 2 a) och den ”röda” enligt 3): http://net2.emrox.net/stable/net2/selfservice?xid=E5EE7170483175AFC32AD51238C6F C62&customer_number=exempel_1 Följande del av länken är obligatorisk &customer_number= Sedan följer det unika kundnumret.
8
Vid problem eller behov av hjälp kontakta: BlueFront Support 08-505 277 20 support@bluefront.com support@bluefront.com | +46 (0)8 505 277 20 | Hemvärnsgatan 8 | 171 54 Solna
9
Gamla Nya 2.1.6
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.