Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avChrister Åström
1
F&U-kurserna Delkurs 1 & Delkurs 2
2
Detta kommer ni få ut av kursen/kurserna
3
Arbeta med ett projekt som är knutet till en faktisk intressent och som ingår i ett större FoU-projekt. (Till skillnad från ett rent kurs/utbildningsprojekt.) Detta kommer ni få ut av kursen/kurserna
4
Arbeta med ett projekt som är knutet till en faktisk intressent och som ingår i ett större FoU-projekt. (Till skillnad från ett rent kurs/utbildningsprojekt.) Praktisk erfarenhet av att arbeta i projekt med personer med blandade kompetenser. (Användbart för CV:n.). Detta kommer ni få ut av kursen/kurserna
5
Möjlighet att själva påverka vilka egna kompetenser ni vill utveckla och arbeta med i projektet. Detta kommer ni få ut av kursen/kurserna forts.
6
Nyckelord Forskningsfront FoU i blandade team
7
Nyckelord Forskningsfront FoU i blandade team Intelligenta system som forskningsverktyg och produkter
8
Nyckelord Forskningsfront FoU i blandade team Intelligenta system som forskningsverktyg och produkter
9
Nyckelord Forskningsfront FoU i blandade team Intelligenta system som forskningsverktyg och produkter Robotar, virtuella agenter och miljöer (teknologi, som är människoorienterad, ”kognitiv” & ”social”; lärande system)
10
Nyckelord Forskningsfront FoU i blandade team Intelligenta system som forskningsverktyg och produkter
11
Nyckelord Forskningsfront FoU i blandade team Intelligenta artefakter som forskningsverktyg och produkter Real-World Value Solutions
12
I.En fungerande prototyp eller lösning. II.En dokumentation som gör det möjligt för någon att vidareutveckla prototypen/lösningen. III.En rapport som sätter in arbetet i en större kognitionsvetenskapligt orienterad kontext. Default: Förstaversioner i kurs 1 och slutversioner i kurs 2. Detta ska levereras av ett team 1(3)
13
2(3) Detta ska levereras av ett team Omfattningen av de tre punkterna kan variera sinsemellan. Gruppen kan välja att satsa relativt sett mer på en eller två av dem. Diskuteras med handledaren, liksom typ av teknisk implementation.
14
3(3) Detta ska levereras av ett team iv) Muntliga redovisningar vid två tillfällen: mittredovisning och slutredovisning. En individuell skriftlig reflektion kring projektet. Och i kurs 2: En 2-min.film om projektet
15
+
16
Hur mycket arbete ska man lägga ner?
17
Ett obligatoriskt tillfälle i veckan (torsd 13-17 delkurs 1) Avstämningar/möten team alt. team+ handledare. Information till alla. Delkurs 1: Nyckelföreläsningar. Delkurs 2: LBT: Lektioner av studenter. Obligatorisk handledning enl. ök med handledare Fördjupningslektioner, frivilliga. Pedagogiska upplägget
18
Default: Ett och samma projekt genom båda kurserna … med möjligheter för nyinriktning av olika slag i kurs 2 Men: separat examination av de två kurserna De två kurserna hänger nära ihop 1(2)
19
De två inriktningarna – ”kognitiv robotik” resp. ”lärande & avancerad teknologi” blandas i de två kurserna Specialisering och breddning De två kurserna hänger nära ihop 2(2)
20
Kursrepresentanter
21
Denna vecka: Hemläxa, onsdag eller torsdag fm: en fika eller annan social aktivitet med ert team
22
Denna vecka: Hemläxa, onsdag eller torsdag fm: en fika eller annan social aktivitet med ert team To 13-17: Föreläsning & Konsolidera grupperna: gå inom vilka kompetenser som finns i gruppen och hur ni vill utveckla/utnyttja dem + börja formulera vad det är ni ska göra Första handledningstillfället för flera av teamen
24
”Upprop / team-uppläsning”
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.