Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avPer Henriksson
2
Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016
3
Affärsidé Genom besök hos kunden sälja nyckelfärdiga fönster- och dörrbyten. Vision Att vara det självklara valet för alla fönsterbytare. Misson Alla ska rekommendera oss.
5
Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 MFM organisation Sälj organisation (ca 50 agenter) Montage organisation (ca 50 montageföretag) Support organisation (65 medarbetare)
6
Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Marknadsandel 1 899 220 Småhusenhet, Helårsbostad för 1-2 familjer (SCB kod 220) 473 123 Fritidshus (SCB kod 221) 241 580 Lantbruksfastighet (SCB kod 120) Totalt: 2 613 923
7
Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Anta att 3% byter fönster varje år, 78 418 st 15 000 KW är snitt förbrukningen för uppvärmning av en villa 30% är besparingen vid fönsterbyte (4 500KW) Detta innebär att den totala besparingen för ett fönsterbyte är: 353 GW Vad händer om vi får 10% att byta Nästan 1 TW Vi köper idag ca: 4,2 TW ”smutsig” el
8
Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Vad skall vi prioritera?
9
Diskussion/Frågor? Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.