Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avKarl Forsberg
1
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. support@bluefront.comsupport@bluefront.com | +46 (0)8 505 277 20 | Hemvärnsgatan 8 | 171 54 Solna
2
Navigering/innehåll Klicka på länken nedan för att komma direkt till det steg du är intresserad av. Inloggning Ny order Automatiskt e-mail till ägare/kund med inloggningsuppgifter till Customers Web Utleverans till verkstad Inleverans från verkstad Stäng order/Utlämning till kund Uppföljning Sök SMS, Grupp-SMS och E-post Fördjupning SWAP/DOA Support
3
Site: www.emrox.net/supplier här loggar du in i Emrox Netwww.emrox.net/supplier
4
2) Skapa nytt Serviceärende till verkstad klicka på ”Ny order” 1)Logga in som användare – se mail för inloggningsuppgifter 1 2
5
1) Fyll i kundens/ägarens telefonnummer eller ”Ägd av butik” och skriv in 2a) artikelnummer, -namn eller EAN-kod och markera 2b) söktyp – klicka på 3) ”Ny order” TIPS! Ange del av artikelnamn för att få träff i artikelregistret 1 2a 2b 3
6
Emrox söker kunden via adressregister. Har kunden inte lämnat service tidigare i butiken bekräftar du kundens uppgifterna eller skriver in uppgifter och väljer sen att ”Spara”.
7
Här fyller du i de tvingande fälten (blå punkter) Genom produktstyrning (verkstadskoppling) erhåller man ”förvald” verkstad. Flikar! 1) Div. Info Försäkrinsbolag Transportinfo (ut/in) Makulera order. Nytt serie-/IMEI-nr 2) Priser Kund/ägare ska betala för utförd service Kostnadsförslag 3) Kommentarer Skriv interna butiksanteckningar som stöd till kollegor. KF-anteckningar Arbetsbeskrivningar 4) Utskrifter In-/ut-lämningskvitton Låne/hyresavtal Förseningsbrev Klarmeddelande
8
Kunden får ett inlämningskvitto och verkstaden får en serviceorder – klicka på skrivaren för att skriva ut pappren
9
Om du markerat kundens/ägarens kontaktsätt med en korrekt mail-adress så får kunden enkelt relevant information, och ringer eller besöker inte butiken!
10
Utleverans sker när man skall skicka iväg serviceärenden till angiven verkstad.
11
Finns det service till någon verkstad så visas verkstadens namn här. Se även inforutan uppe till höger. Du kan alternativt söka ärenden ”via” Transportör här.
12
Här visas de inskrivna apparaterna som väntar på att skickas iväg. Skriv in eventuellt kollinummer! Pricka av dessa och klicka på 1a) ” Skriv ut” du erhåller en utleverans- lista som transportören skriver under. Klicka på 2) ” OK ” 1a2 1b
13
När apparater kommer tillbaka från verkstad sker Inleverans av apparaterna.
14
Pricka av rätt apparat och kontrollera att debiteringskonto stämmer. Här kan du även lägga till en arbetsbeskrivning. 2 1 3
15
Man får nu en informationsruta över hur kunderna vill bli kontaktade. Är mobilnummer eller e-mail ifyllt så går det iväg automatiskt svar att apparaten är klar i butik för avhämtning. TIPS! Skriv ut en ”kom-i-håg” lapp för senare kontakt med kunder!
16
När Kunden kommer in till butik för att hämta sin apparat – klicka på Stäng order.
17
1) Sök upp ordern och markera välj 2) ”Nästa” ”Slutliga kostnader saknas” – Ägare/kund ska betala för service, Klicka på ordernummer och gå till prisfliken. Se till att ordern får Slutliga kostnader (högra kolumnen). 1 2
18
1) Nu skriver man ut kundens kvitto. Klicka på 2) ”Spara” och ordern stängs. 2 1
19
Funktionen ”Uppföljning” är central i systemet för att du ska ha KONTROLL över dina serviceärenden!
20
Här finner man aktiva serviceärenden kostnadsförslag, apparater hos verkstad mm. Via denna funktion får du FULL kontroll över dina ärenden! TIPS: använd funktionen några gånger per vecka för att ”vårda” dina ärenden och slippa ”surdegar”!
21
Med funktionen ”Sök” kan man finna både aktiva och stängda ärenden.
22
Här kan man söka i samtliga fält. Tex. på en artikel, verkstad eller en viss status mm. Inringat ovan är centrala fält för om du ska finna din order!
23
Man kan skicka ”fritext” SMS, Grupp-SMS eller E-post
24
- Skapa egna mallar för utskrifter - Låne och hyrobjekt - Contact Center - Egna Lagerplatser För den mer avancerade användaren finns en rad olika ”set up”. (Ingår er butik i en kedja så kan ni sakna behörighet till dessa inställningar) - Produktstyrning (verkstadskoppling) - Olika påslag för kostnadsförslag - Lägga upp egna servicepartners - Administrera debiteringskonton.
25
SWAP/DOA SWAP/DOA-ärenden Klicka på ”Ny order” från Emrox huvudsida Markera 1) ”Ägd av butik” och skriv in 2a) artikelnummer, -namn eller EAN-kod och markera söktyp 2b – klicka på 3) ”Ny order” Ange debiteringskonto ”SWAP/DOA” då du registrerar ditt ärende! 1 2a 2b 3
26
Behöver du support?! Klicka på flik ”Support” och du ser kontaktsätt. Under ”Senaste version” ser du de tillägg och modifieringar som är gjorda i systemet. Tack för visat intresse! Mer om BlueFronts produkter finner du på www.bluefront.com www.bluefront.com
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.