Internal Marketing & Communication 2015-10-26 ina engelbrektson.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
PETER Nicks Product Marketing Manager
Advertisements

U can’t buy happiness BUT and that is pretty close
Är unga engagerade eller oengagerade i politik?  Lance Bennett  Center for Communication and Civic Engagement shington.edu/
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael.
”Vägen mot e-samhället”
Uppsatsförslag VT 2012 Fredrik Tell. Effektiva FoU-processer Enkätstudie ABB Mechatronics (15-tal enheter) Mechatronic development excellence benchmark.
Sammanfattning av utgångspunkter och frågeställningar koppade till aktuella uppsatser.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot Fondbolagsträff 2015.
Prevention i befolkning Diagnos Recidiv/generalisering Avlida i cancer Försämring Frisk Leva med cancer Symtom hos individ Frisk.
Hållbara Konsumtions- och Produktionsmönster Varför Jordbruk - Vatten?? 70% av uttaget av vatten från sjöar/vattendrag/grundvatten för jordbruksbevattning-
Hållbart Nyföretagande/ CSR som värdegrund 14:15-16:50.
TUG Konferens Djurönäset 12:e April Patrik Zander, Sr Sales Engineer.
System arbetssystem informationssystem
Arkitektrollen. Ansvar och uppgifter Architecture notebook Mycket intensivt elaboration – inception Mål: en stabil arkitektur i slutet på elaboration.
Anything else? Yes, a Windows client "To Go", please! Tim Nilimaa.
DIS 9001:2008 Vilka förändringar kommer i nya standarden Gabriel Bosaeus.
A Lean House –way of describing a Lean system
ABB och Caterpillar 1 Marcus Larsson marla419. Problem CAT-ABB sour relationship: CAT felt ABB Turbo Systems held them hostage. In CAT:s view ABB dictated.
© Gunnar Wettergren1 IV1021 Project models Gunnar Wettergren
Presentation av masteruppsats Brysselnätverket 20 augusti 2015 Johanna Haward “It’s a Journey” A Qualitative Case Study of How Local Municipalities in.
1 Integrerad samverkan – trendspaning på definitioner Jonas Wells, Nationella Nätverket för Samordningsförbund
Demokrati Representativ demokrati – rösträtt, val som höjdpunkt. Deliberativ demokrati – kommunikativa processer, kollektiv beslutfattning.
Lab Contact 1  Lab Assistants:  Meng Liu, Group B  Sara Abbaspour, Group A
Av: Förnamn Efternamn Datum: 20ÅÅ-MM-DD Klicka för att infoga bild. Sök på Google och välj Bilder>Sökverktyg>Alla Storlekar>Stor För att justera bilden.
Vision Vi skall vara en ledande europeisk institution för ekonomisk forskning samt samhällsekonomisk analys och för akademisk utbildning inom den areella.
THINGS TO CONSIDER WHILE PLANNING A PARTY Planning an event can take an immense amount of time and planning. Even then, the biggest problem that arises.
Digitization and Management Consulting
Why you should consider hiring a real estate attorney!
Law abiding grounds of filing a divorce Jagianilaw.com.
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
GDPR - General Data Protection Regulation
From Knowledge based innovation into sustainable new business
Baltic Sea - Chesapeake Bay - Bohai Sea- Bay of Bengal
@GreaterCph #GreaterCph
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
Work of a Family law attorney Jagianilaw.com. A Family Law Attorney basically covers a wide range spectrum of issues that a family may face with difficulty.
Meeting singles had never been so easy before. The growing dating sites for singles have given a totally new approach to getting into relationships. ‘Singles.
Varför MOOC? Trender: Globalisering Individualisering
We are the world There comes a time When we head a certain call When the world must come together as one There are people dying And it's time to lend.
Waste management on export
Strategic Sustainable Development
Role of Divorce, Family Law and Commercial Attorneys.
Amazing Wedding/Bridal Jewellery & Gifts Available Online Pearlleady.com.
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Practice and challenges in involving fathers
Jonas Wells, Nationella Nätverket för Samordningsförbund
Viveka Palm Deputy Director Regions and Environment, Statistics Sweden
The Swedish Forest-based Sector Research Agenda …
Collaboration platform, AllAgeHub
From Knowledge based innovation into sustainable new business
Accounts + SD = ♥? SD indicators generated from an integrated statistical account New report financed by Eurostat, DG Environment and Statistics Sweden.
Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen
Eunis Research and Analysis Initiative
National Implementation of the GSBPM – The Swedish Experience
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SI.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RS.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.IN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.VN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RO.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.EE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.CO.IL.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.BG.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AFRICA.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.MX.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LT.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LV.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SK.
Packaging that makes life easier!
Presentationens avskrift:

Internal Marketing & Communication ina engelbrektson

Internal Innehåll Vision Key business objectives in Public Sweden Marketing strategy Marketing objektives Tieto Forum objektives Debate Brefing

© 2012 Tieto Corporation We are committed to develop enterprises and society through information technology

© Tieto Corporation Internal Sveriges Politiska IT agenda 2015 Regeringens mål för e-förvaltning - digitalt samverkande statsförvaltning Enklare vardag för medborgaren Öppnare förvaltning som stödjer innovation och delaktighet Högre effektivitet och högre kvalitet i verksamheten Digitalt som första alternativ ENKLA, förutsägbara och kostnadseffektiva tjänster! 2015 prioriteras 5 områden för smarta lösningar: Snabbare bostadsbyggande Transparent livsmedelkedja Enklare företagande Informationshantering i Vården Miljörelaterade 4

Tieto’ s public sector story “Tieto is the preferred IT enabler to the Swedish government to become the most successful digital economy in the world” By applying our deep industry expertise, technology vision and innovative thinking, we help our customers cut through complexity and master change. In doing so, we inspire, engage and deliver as we help our customers accelerate their business to stay strong in today’s global marketplace Through digitalization & Modernization

Reinforcing industry expertise Building on our long customer relationships and customer core process understanding as well as our possibility to combine industry-consulting, technology expertise and own products (IPR). Expanding to provide full lifecycle IT services Investing in Consulting and System Integration capabilities, Managed Services and the product portfolio that differentiates us as a full lifecycle IT service provider. Focusing on core markets Focusing on the markets where Tieto has the opportunity to be among the top 3 players in its field. The current core market is the Nordics. Industries Services Markets Our strategy

Public Key trends affecting citizen services Tieto Citizen Services concept

© Tieto Corporation Public Radical transformation of public services By 2017, more than 50% of citizens will use mobile and digital channels to access services relevant to them in different roles. This is forcing a redesign of citizen identity management. Modified by Tieto based on original source: Gartner, Predicts 2015: Government Adapts to the Digital Era, Nov 2014, G /2

©Tieto Corporation 9 Citizen-centricity and involvement Government programme lists single-window digital public services as a key target in digitalization efforts Citizens demand omnichannel interaction and transparency Reducing administrative burden by smoother process flows Encouraging public sector, citizens and private sector innovation ecosystems by opening data and boosting trial culture

© Tieto Corporation Public Sustainability gap in public finances Public sector service productivity needs to improve due to decreasing budgets and aging population Web interfaces for old processes are not enough. The entire way of providing services needs to be rethought Crossing silos by harmonizing and standardizing processes across agencies to increase both efficiency and quality Automation of routine work to free scarce resources for interaction with citizens

Digitalization of entire society drives public sector digitalization Digital-first approach and faster development of innovative services Once-only approach to data instead of entering it multiple times Analytics for impact and service productivity New interaction channels provide new ways to empower both citizens and civil servants Effective interaction with private sector to support economic growth

©Tieto Corporation 12 Tieto Citizen Services concept helps the public sector drive process and service transformation leveraging digitalization. The concept focuses on 4 key areas Tieto considers critical for success in public sector digitalization programmes. The concept combines public sector domain expertise with comprehensive software solutions and a full range of related services. The concept improves internal efficiency and external citizen experience. What is Citizen Services concept? Citizen Services concept 3) Service Innovation and Automation 2) Interoperability 1) Citizen-Centricity 4) Digital Leadership

©Tieto Corporation 13 We have all the assets needed for transforming our customers Secure infrastructure Real-time information and data flows Digital collaboration Digital administration Citizen interaction Citizen in the centre

© 2011 Tieto Corporation Tieto inom offentlig sektor

Internal Marketing and Communications objectives

© Tieto Corporation Internal AREATODAYFUTURE CategoryIT/PDS services companyBusiness partner Scope The technology we deliver The business value we create Customer relationship & understanding Serve the client (passive) Inspire and guide the client (proactive) Industry perspectiveEfficient core processesMaster industry change Working culture”Silos”Open source culture Innovation perspectiveTechnology-driven New combinations of domain and technology expertise TonalityComplex and jargon-filledSimple and clear B A This is our repositioning - the perception that we want to change

© Tieto Corporation Communication & Thought Leadership Mål: Pusha på för en snabbare IT-utveckling - digitalisering (pappersfritt samhälle) Tieto skall bidra till en högre mognad kring outsourcing och cloud Minska oron för säkerhet Öka medvetenheten om vår industrikunskap Skapa tillit till att vi levererar enligt lagar och förordningar

© Tieto Corporation Internal Kring messaging Vi har starka historier som engagerar i kombination med väl underbyggda och individanpassade budskap och argument. Lyfta fram samhälleliga utmaningar och erbjuda lösningar på dessa. Problemformuleringar, språkbruk & lösningar måste anpassas till respektive block, parti & individ. Viktiga värdeord- Oavsett ämne : Improvements for: Society & Individuals & employees (agencies) & Companies/ Entrepreneurs Tillgänglighet, Lätt att använda & Lätt att hitta STATEMENTS: Vi är engagerade i utvecklingen av samhället Vi vill hjälpa Sverige att bli nr 1 i världen inom digitalisering. Vi har ett djupt nordiskt arv och en lokal rot. Vi FÖRSTÅR offentlig sektor, dess krav och utmaningar. 18

Internal Tieto Forum objectives

© Tieto Corporation Internal Syfte, mål och önskat resultat – debatt panelen Tema: Framtidens kommuner och landsting – Hur skapar vi bryggan mellan vårdgivarna som sätter patienten/brukaren i centrum? Fokus: New way of work, change management - något som möter digitaliseringen Syfte Att förstärka imagen av Tieto som ett: Ansvarstagande Samhällsengagerat Öppet, modigt företag, som har kunskap & erfarenhet nödvändig för att bygga ett robust digitalt IT-Sverige med fokus på verksamheten och människan. Mål Citizen in the center We have all the assets needed for transforming our customers. Resultat We will be the natural and long-term partner in the transformation of our customers businesses. (Förtroende, service och nytta)

© Tieto Corporation Internal Framtidens vård och omsorg är integrerad och möjliggör ett patientfokus Tema: Framtidens kommuner och landsting – Hur skapar vi bryggan mellan vårdgivarna som sätter patienten/brukaren i centrum? Framtidens vård och omsorg måste vara integrerad, sätta patienten i centrum och vara anpassad till lokala krav och behov Bakgrund Tieto arbeta med nästa generations system för både vård och omsorg och med denna lösning gör vi verklighet av behovet av att sätta patienten i centrum för sin egen vård och som följer behandlingsprocessen. Förutsättningen för att lyckas är en uttalad politisk vilja med ett integrerat tänk, idag är ofta gällande lagar och regler ett hinder för detta. Vad vi önskar få till Vi vill att politikerna ska känna sig trygga i att det redan idag finns tekniska möjligheter som är framtidsorienterade – som integrerar landstingsvård och kommunal omsorg, och som på riktigt sätter patienten i centrum för sin egen vård. Att politikerna ska se att det inte finns någon internationell "one size fits all"-lösning. Utan en lokalanpassad lösning som tillgodoser ett nationellt behov med lokal anpassning och att en evolutionär tillämplig med en tydlig målbild är bättre än en revolutionär "big bang – lösning”. Tietos fundament Vi tror att framtidens vård är en vård som integrerar dagens hälso-och välfärdssektor så att den på ett bättre sätt följer patienten under hela behandlingskedjan. Vi tror på patientens delaktighet och på patienten som en resurs för sin egen hälsa. Vi tror att framtidens vård sätter patienten i centrum och bygger system kring detta (till skillnad från dagens stuprörstänk) Vi tror att vården, med en användarvänlig IT-lösning som visar rätt information vid rätt tillfälle på intuitivt sätt, kan reducera den administrativa belastningen väsentligt. Detta möjliggör mer tid till patienten. Vi tror att vårdpersonal ska ägna sig åt vård och omsorg, inte på integration och förvaltning. Debattbreif

© Tieto Corporation Internal 22

Internal Tieto Forum, Stockholm 30 th of November to 1 st of December. Our biggest event for healthcare and welfare customers within PHCW. 2-day event at Waterfront Stockholm. Around 500 participants: customers, partners, key influencer's, Tieto staff Landing page: #tietoforum Own program for decision makers included in the agenda. Demo area focusing on Lifecare solutions, P360, Integration and Cloud. Discussion with media for participation during opening day/panel. ”Bubble session” – debate panel will be filmed + debate summary Current status: 345 registered customers

Internal Target Show our wide offering and prove our expertise & market position. Panel discussions with key influencer's. Provide customers the opportunity for the latest information – and relaxation. Sales promotion. Target Group: Verksamhetsansvariga IT-ansvariga Systemansvariga

Internal Event content Exhibition: Open from day 1 Lifecare, Public360, Teis & Secure Cloud Common program for all participants: 30/11 Opening event for all Integrated PHCW healthcare operations managers Parallel business specific program for public healthcare, elderly care, family care, lab, dental and TEIS Evening party / dinner mingle Closing event Mingle at Finnish Partner Forum.