1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Advertisements

1 Drogvaneundersökning 2012 Undersökning i Öckerö kommun Genomförd 5 och 6 mars 2012 i alla klasser åk av 440 elever deltog (86,1%) Externt bortfall:
Allmänheten om inköp av hjälp till hemmet T Målaremästarna:Tina Thorsell Synovate Temo: Arne Modig Datum:
Arbetsmarknaden i samband med finanskrisen
Julshopping 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Eurokoderna När blir de klara? Vad menas? •Då respektive standard finns? •När respektive standard kan användas? •Då det går.
Roland Carlsson Flödeskartläggning.
Om samarbetet Syfte LRF och ICA arbetar tillsammans för att möta konsumenternas efterfrågan på mat producerad av svenska råvaror samt tydliggöra de mervärden.
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Mottagna och överenskommelser i Västernorrland
Samarbetsprojekt ALRp o SIA 2014
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
GfK Consumer TrackingGfK Fashion*ScopeOktober 2009 Gain & Loss analys – sporthandeln GfK Fashion*Scope Januari – juni 2009/Januari – juni 2008.
PER AHLBOM PARTNERANSVARIG DIBS Oktober, KORT OM DIBS • kunder •13 miljon konsumenter •100 miljarder SEK •1 miljard transaktioner på tisdag.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Sektorn för administrativt stöd Copyright © Härryda kommun Omsätter miljoner.
1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Reviderad förordning stöd till kommersiell service Gäller från 1 januari 2012.
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
Kapitel 8 November 2008/Leif Carlsson Något om Din fritid Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och 2008.
Kapitel 8 Liv & hälsa i Örebro län år 2008 November 2008/Leif Carlsson Något om Din fritid Liv & hälsa en undersökning om hälsa, levnadsvanor och.
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
GfK Fashion*Scope Översikt 2009.
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Verksamhetsberättelse för Magisterutbildning i miljö- och utomhuspedagogik 60 hp och International master in Outdoor, Environmental Education and Outdoor.
Nov 091 Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året %
Kapitel 9 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och 2008.
Kapitel 12 November 2008/Leif Carlsson Sjukskrivning Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och
Kapitel 4 November 2008/Leif Carlsson Om Dina levnadsvanor Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och.
Distrikt 21 Distriktsmöte 26 & 27 maj 2007 Ludvika.
Figur 3 Figur 3 Antal hushåll med ekonomiskt bistånd
Figur 2 Antalet konkurser i Lunds kommun
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
Pay no pay UE, tidiga tester Pirjo Svedberg MMS. Tidiga tester  Följande analyser är en jämförelse mellan tittandet enligt dagens rekryterings- och viktmodell.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Ekvationer Det är inte så svårt?.
Så arbetar KRAV med ekologiskt och med nya kriterier för klimatmärkt mat Klimatsmart mat – långt ifrån eller nära?
Ekonomirapporten. April 2014
Samarbetsprojekt ALRp o SIA 2011
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
Kapitel 11 November 2008/Leif Carlsson Arbete och arbetsmiljö Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och.
Fakta om undersökningen
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Anslutningspris för fiber till villa
Drogvaneundersökning 2014 Öckerö kommun. Drogvaneundersökning Drogvaneundersökning 2014 Öckerö kommun Genomfördes 3 mars 2014 Totalt externt bortfall.
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till det gemensamma Kyrkoavgift +
GfK. Growth from knowledge
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
Underlag för utvärdering av penningpolitiken –
1 Ny redovisning av AKU fr o m oktober år Heltidsstuderande som sökt och kan arbeta räknas som arbetslösa.
Byggmaterialindustrierna - en viktig näring för Sverige April 2008.
Byggmaterialindustrierna i siffror 144 miljarder kronor i omsättning företag medarbetare Drygt 30 branscher Viktig näring för Sverige Sysselsätter.
GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge.
Kapitel 11 Liv & hälsa i Örebro län år 2008 November 2008/Leif Carlsson Arbete och arbetsmiljö Liv & hälsa en undersökning om hälsa, levnadsvanor.
Kapitel 9 Liv & hälsa i Örebro län år 2008 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa en undersökning om hälsa, levnadsvanor och livsvillkor.
Historia RÖK- partnerskapet och överenskommelsen maj 2003: Samling av tänkbara partner, dåvarande länsarbetsnämnden och kommunförbundet tar.
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till församlingarna och det gemensamma Kyrkoavgift + Missionsgåvan.
Ekonomirapporten. December 2014 Diagrammen.. 1 Resultat i kommuner och landsting Miljarder kronor Ekonomirapporten. December 2014.
1 Välkommen till Axfood Klimatcertifiering av mat. 15 juni 2010 Åsa Domeij, miljöchef.
Nils Holgersson Fjärrvärme Nils Holgersson Rapport Nationell
Sammanfattning: Kedjornas nyckeltal 2016, och utveckling 2015.
ICA Maxi Nacka och Boo IF – för ett aktivt Nacka!
Kedjornas nyckeltal under 2017 samt utveckling jämfört mot 2016
Presentationens avskrift:

1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas, ca 130 st, ses sidan 3. I undersökningen ingår ytterligare fyra andra Nyckeltal (Penetration, Värde/inköpstillfälle, Volym/inköpstillfälle och Lojalitet) Läs mera om dessa på nästa sida. Eftersom undersökningen innehåller 6 års data så kan man lätt se hur utvecklingen varit för respektive varugrupp. Hur har Dina varugrupper utvecklats! 6 års data ingår!!

2 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Följande tidsperioder ingår v – v v – v v – v v – v v – v v – v Följande nyckeltal ingår Värde% = vilken marknadsandel har Lidl, under de olika tidsperioderna. Penetration = hur många, i %, av Sverige har handlat i Lidl, under de olika tidsperioderna. Värde/inköp = hur mycket, i värde, köper ett genomsnitt hushåll av respektive varugrupp i Lidl, varje gång de handlar i Lidl. Volym/inköp = hur mycket, i volym, köper ett genomsnitt hushåll av respektive varugrupp i Lidl, varje gång de handlar i Lidl. Lojalitet = hur stor del av sina utlägg spenderar Lidl-kunderna i Lidl, på respektive varugrupp.

3 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Varugrupper som ingår i undersökningen! Alla dessa varugrupper ingår i undersökningen! Dess utom ingår; * Dagligvaror tot * Frukt&Grönt * Färsk fisk * Färskt Kött * Mjukt Matbröd

4 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Undersökningen är klar för leverans Kostnaden för undersökningen :- + moms kr Lidl 6 år i Sverige Ring in Er beställning till Fredrik Ydell eller svara på detta . Motsvarande undersökning på andra kedjor/kanaler (tex Maxi, Citygross, Willys, Netto, Forum, Hemköp osv) kostar :- + moms kr per kedja/kanal.