1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas, ca 130 st, ses sidan 3. I undersökningen ingår ytterligare fyra andra Nyckeltal (Penetration, Värde/inköpstillfälle, Volym/inköpstillfälle och Lojalitet) Läs mera om dessa på nästa sida. Eftersom undersökningen innehåller 6 års data så kan man lätt se hur utvecklingen varit för respektive varugrupp. Hur har Dina varugrupper utvecklats! 6 års data ingår!!
2 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Följande tidsperioder ingår v – v v – v v – v v – v v – v v – v Följande nyckeltal ingår Värde% = vilken marknadsandel har Lidl, under de olika tidsperioderna. Penetration = hur många, i %, av Sverige har handlat i Lidl, under de olika tidsperioderna. Värde/inköp = hur mycket, i värde, köper ett genomsnitt hushåll av respektive varugrupp i Lidl, varje gång de handlar i Lidl. Volym/inköp = hur mycket, i volym, köper ett genomsnitt hushåll av respektive varugrupp i Lidl, varje gång de handlar i Lidl. Lojalitet = hur stor del av sina utlägg spenderar Lidl-kunderna i Lidl, på respektive varugrupp.
3 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Varugrupper som ingår i undersökningen! Alla dessa varugrupper ingår i undersökningen! Dess utom ingår; * Dagligvaror tot * Frukt&Grönt * Färsk fisk * Färskt Kött * Mjukt Matbröd
4 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Undersökningen är klar för leverans Kostnaden för undersökningen :- + moms kr Lidl 6 år i Sverige Ring in Er beställning till Fredrik Ydell eller svara på detta . Motsvarande undersökning på andra kedjor/kanaler (tex Maxi, Citygross, Willys, Netto, Forum, Hemköp osv) kostar :- + moms kr per kedja/kanal.