November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/11 2005 Lunds universitets egen IT-leverantör.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
På kundens sida.
Advertisements

Det lönar sig!.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
SÄKRARE MOBIL DATORANVÄNDNING: DEN GODE, DEN ONDE OCH DEN FULE KÄLLA: TOSHIBA EUROPE GMBH.
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
L U N D S U N I V E R S I T E T N Y I N F R A S T R U K T U R.
Introduktionskurs för användare Del 3
IT Arbetsplatsen Hur kan det fungera i vår verksamhet
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
TREFPunkt IT och Nätverk på Chalmers Onsdagen den 20 Okt 2004.
Gabriella Johansson, Sambib, Lunds universitet
IT-arbetsplatser Anders Sjöö
Lunds universitet / LDC Lunds universitets egen IT-partner Presenterar nyheter och vad som är på G Jan-Inge Månsson.
LDC Programförmedling
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Workshop för GIS samordnare
Gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T
IBITS Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
NETINFO Jens A Andersson, LDC URL
LDC - NETinfomöte Lunds universitet / Förnyad webbnärvaro Huvudprojektet Förnyad webbnärvaro Huvud- projekt.
Virus och skräppost
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
LU - Central e-posttjänst E-post Nytt e-postsystem för LU-anställda.
Projektet LUMac NETinfo Anders Sjöö Patrik Sonestad.
Lunds universitets egen IT-partner
NETinfo FÖR IT-PERSONAL VID LU. NETinfo verksamhet För IT-, dator- och nätansvariga vid LU NETinfo möten, 3-4 gånger per år NETinfo e-postutskick, vid.
IAM NetInfo Information Stödprocesser Rollhantering
Modern och expansiv verksamhet – alltid i framkant Tre affärsområden Stark lokal förankring – Två kontor i Kalmar län Skandinavien som arbetsområde – Stor.
Stora IT-dagen E-post Nytt e-postsystem för LU-anställda.
Spam/virus-kontroll 1 Spam/virus-kontroll vid Lunds universitet.
En effektiv IT-struktur med en gemensam standardarbetsplats
Standardisering ger dig mer tid Peter Frodin. EFFECT-Direct / BDD Systems Management Server (SMS) Infrastucture Optimization Model (IOM) Vista Nästa steg.
Projekt och Arkitektur
IT-funktionen, Inge Hansson 1
IT-säkerhet Gästföreläsning av Christian Ohlsson 2011.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
TREFpunk + SUSEC höstmöte Chalmers + GU, Göteborg oktober 2004 Marta Petrides/Lars Rökaeus IT-avdelning GU.
Kund & tjänst Jan-Inge Månsson.
Presentationsöversikt Syfte med presentationen: Ge en första introduktion till nyheterna i Windows Vista Målgrupp: TDMs i små till stora organisationer.
Information om omstrukturering av Region Skånes IT-verksamhet, NyIT
IT organisation Tjörn Verksamhetsuppdrag Organisation Arbetsuppgifter ”Burkpriset” Kostnader Vad händer 2003?
1 L U N D S U N I V E R S I T E T NetInfo Karl Ageberg Utvecklingsstrateg / CIO Karl Ageberg.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Prefektmöte Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
NetInfo Planerade – pågående aktiviteter Utveckling LU webb LU-webb, mål, inriktning och roll Webbarbetet, organisation och kvalitetssäkring.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Central eposttjänst 1 Central eposttjänst vid Lunds universitet.
Erbjuder sina kunder att; Fokusera på sin kärnverksamhet Expandera med flexibel tillverkningskapacitet Sänka sina tillverknings kostnader Frigöra bundet.
VÄLKOMMEN Forskningsportalen Livsmedels- och läkemedelsproduktion LTH Lunds universitet Anders Axelsson, Rektor LTH.
Samarbetsytor i Aurora
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
LU Desktop.
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Ventelo Ny operatör för LU är Ventelo Gemensamt avrop 17 universitet/högskolor Tele2 och (Telia), samarbetspartners Ventelo.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
GigaLUNET Presentation NETINFO 23/ Jens Andersson, LDC (Telekomm) Informationsansvarig.
Central eposttjänst 1 Central eposttjänst vid Lunds universitet.
Vi ser bara möjligheter… låt oss bevisa det Programförmedling Jane Brauer bra priser! spara tid!
September 2005, bild 1 Lunds universitets egen IT-leverantör.
Kompetensutveckling inom Lunds Universitets Bibliotek - LUB Karin Ohrt Biblioteksdirektionen.
Nöjdare kunder med tydliga servicenivåer Therese Bülow BiTA Service Management AB Callcenter i fokus, Stockholm qpril 2012.
Copyright Peter Fredholm Elektroniska Affärer – del 1 Logistikprogrammet.
Introduktion till The Rational IT Model
Vi är din IT-avdelning Alla storföretag har IT-avdelning / IT-chef. Mindre företag har inte resurser till samma lösningar. Vi erbjuder småföretag samma.
När systemen aldrig någonsin får stanna
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Presentationens avskrift:

November 2005, bild 1 LDC på språng Johnny Nilsson Stora IT-dagen 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör

November 2005, bild 2 Snabbfakta om LDC Ingår i Lunds universitet Drivs som en fristående enhet Levererar tjänster i konkurrens Skall ge nollresultat över tiden 52 anställda Omsätter ca 45 MSEK

November 2005, bild 3 LDC:s roll IT-enheten IT-strategi för LU Samordnare inom LU Beställare för gemen- sam IT-Infrastruktur LDC Drift av LUNET och telefoni (best. IT-enheten) Samordning datasäkerhet (best. IT-enheten) Drift förvaltningens system (best. förvalt. enheter) Tjänster till fakulteter / institutioner inom LU Tjänster till externa kunder Fakulteter, institutioner och avdelningar Lokal IT-strategi Beställare för lokala IT-behov Ev. lokal IT-drift

November 2005, bild 4 LU i pressen Sydsvenskan 15/ LUND. Arbetsmiljöproblem, otydlig organisation, oklara uppdrag, bristande affärs- mässighet och chefsbrist.

November 2005, bild 5 Nytt inom LDC Ny ledning Ny organisation Förbättringsprogram inlett Kvalitetsutveckling påbörjad LDC mera synligt inom LU Telefonidrift nytt inom LDC Utökat ansvar inom drift av Orfi Arbetsmiljöproblem borta

November 2005, bild 6 Ny ledningsgrupp inom LDC Johnny Nilsson, chef LDC AnnaCarin Persson, chef Ek & Adm Eskil Swahn, chef Server Gunnar Knutsson, chef Nätverk Jan-Inge Månsson, chef System Anders Newstam, chef Desktop Ny ledningsgrupp från 29/8 2005, röda namn ny i ledningsgruppen.

November 2005, bild 7 Förbättringsprogram inom LDC Kvalitetssäkring av leveransprocesser Höjd servicegrad och flexibilitet Produkter & tjänster bättre anpassade efter behoven Effektivisering och automatisering så långt möjligt Bredda leveranserna inom universitetet  Enklare och säkrare att göra affärer med LDC

November 2005, bild 8 Kvalitetsutveckling baserat på ITIL Utbildning Incident Management Problem Management Service Level Management IT Service Continuity Management Dokumenthantering Service Management System

November 2005, bild 9 Produkt- och tjänsteområden Produkt- och tjänsteområden detta gör LDC till en Resurs för komplett leverans av IT-drift Applikationsdrift och utveckling Nätdrift och telefoni Servertjänster och datorhotell Arbetsplats- datorer med program HelpDesk - utbildning - säkerhet Kundansvar / projektledning

November 2005, bild 10 Välutrustad datorhall En säker plats för servrar 500 kvadratmeter golvyta Klimatkontroll Avbrottsfri kraft genom UPS och dieselaggregat på 2 * 385 KW Skydd mot stöld och intrång, enl. RUS Brandskydd, gassläckningssystem

November 2005, bild 11 Backup Dokument Profilinställningar Programvara E-post Kalendrar Kontakter Stationära Bärbara Smartphones Användare Brandvägg Personlig brandvägg Tekniker LDC Help Desk EGA - effektiv och pålitlig PC- arbetsplats Internet

November 2005, bild 12Sammanfattning LDC har en bra bas att stå på och vi är inne i en stark förbättringsfas. Vi tar språnget!