Tumbakicken 2012 Uppstartsmöte lag 26/8 2012

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Advertisements

Föräldramöte F-05.
Lagledaren ansvarar för att alla i laget tagit till sig detta.
Lindås Waves Utbildningskommitté
FMCK Konferens Varför är du medlem i FMCK?
_______________ _____ ____________ __________
Sponsorer Välkommen till BP Blixten på nationaldagen! Praktisk information Parkering: Avgiftsfria parkeringar finns bl a på grusplanen vid Åkeshov. Vägbeskrivning.
Välkomna till Föräldrarmöte F-04 den 16/4 2012
Bele Barkarby Innebandy
Föräldramöte P05 6 september 2012.
Anteckningar •Träningsplanering –Planering nästa år •Permanent bemanning av ledare i grupperna, se förslag i ungdomsguppen.xls •Mer återkommande träningar,
Föräldramöte P Inför säsongen 2011/2012.
En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras.
Frölunda Hockey Föräldraförening
Informationsmöte Akademi Gul och Blå. Innehåll möte Organisation Organisation HTK:s syn på grupp planering, träning mm. HTK:s syn på grupp planering,
Information ESK Ungdom Årsplanen (alla matcher, träningar etc)
Inbjudan Lindö FF inbjuder alla tjejer som är födda 1997 till 2002 till Lindö FF Innefotbollscup mars 2011 i City Gross Arena i Norrköping. Speltid För.
Alnö IF P Äppellunda kansli
FÖRSÄLJNING STORA KIOSKEN Ansvariga: Lördag – Carin och Margaretha Söndag – Carin och Helena Tid:
Protokoll Föräldrarmöte 16/3 P Föräldrarna hälsades välkomna till Eskils klubbstuga. 2. Klubbdirektör Tommy Billqvist informerade om Eskilsminne.
VÄLKOMMEN TILL KASTANJENS FRITIDSHEM
ÅLDERSGRUPPEN 15 ÅR. Föräldraträffar i fortsättningen Ett syfte med dessa möten är att skapa bra förutsättningar för våra ungdomar både på planen och.
Anteckningar Träningsplanering –13/11 –20/11 –27/11 –4/12 –Planering nästa år Permanent bemanning av ledare i grupperna, se förslag i ungdomsguppen.xls.
AGENDA Järfälla IBK föräldramöte P01 Röd 22/ Planer inför säsongen och vad vi förväntar oss av killarna & föräldrarna Vem är vi? Ny tränare Nya killar.
Anteckningar Agenda –Vårens träningar –Övrigt Träningsplanering –Planering 2009 Träningsansvarlista och aktiviteter framtagen, Erik lägger ut på hemsidan.
Stockan P03 Föräldramöte 29 januari Agenda - Introduktion välkommen ( Jacob ) - Genomgång av planen 2015 ( Jacob ) - Sportchef Dan Jarl berättar.
Föräldramöte F-03 13/ VÄLKOMNA!. Agenda Allmänt om YIS Ledaruppställning System för kommunikation Träningar HT 2012 Aktiviteter HT 2012 YIS Cup.
IFK Viksjö Föräldramöte 3/11-09 Pojkar 01, grupp 2.
Föräldramöte F-03 25/ VÄLKOMNA!. Agenda Allmänt om YIS Ledaruppställning Kommunikation Träningar Matcher Cuper Aktiviteter Kläder Lagkassa Föräldraengagemang.
Säsongsavslutning IFK Tumba FK P03. Agenda 2013 och inför 2014 Lagkassa Vinterträning Lag anmälda till 2014 Sommarcup Ledarstöd 2014 – vilka kan ställa.
Uppstartsmöte F03 och P03 Målsättning och syfte
Välkomna till föräldramöte SFK P01:1 Tomas Lejweman måndag 9-dec-2013.
Gustavsbergs bandy P03.
Skellefteå AIK Bordtennis Verksamhetsplan 2013/ Skellefteå AIK Bordtennis.
Skellefteå AIK Bordtennis Verksamhetsplan 2012/ Skellefteå AIK Bordtennis.
Föräldramöte F-03 2/ VÄLKOMNA!.
Anteckningar Agenda –Föregående protokoll –NOK –Verksamhetsberättelse –Catching features –Övrigt Träningsplanering –Planering 2009 Permanent bemanning.
Ledarkickoff BSMK Säsongen Agenda Info om styrelsen Vad gäller i år Nya domarregler IBIS Idrottonline Övrigt.
ÅLDERSGRUPPEN 13 ÅR HÖSTEN. Kvällens program Rapport från ledarna om säsongen Kvällens tema Gemensamma diskussioner och eventuella överenskommelser Utbildningar.
KVBS U10 Säsongen 2013/2014. Ledarstab U /2014 Tränare: Martin Lindgren, Mikael Sundqvist, Thomaz Doktare Slipare: (Johan Danielsson) Lagledare/
Föräldrarmöte Qviding P05
Laget med fart, Hoby så klart Ur föreningens stadgar; Föreningen skall bedriva idrotten Bordtennis. Föreningen.
Agenda P-00 Agenda -Träning, matcher m.m. framöver -Seriespel m.m. -Föräldramedverkan -Ekonomi -Informationsvägar.
Viggbyholms IK Konståkning
Vallens IF F Agenda Försäsongsträning 2011 ZOOKS - Niklas från ZOOKS presenterar en möjlighet för F98. Cuper Coop Extra Cup Kickoff - Aros.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
 Ledare  Aktiviteter  Träningar  Matcher / cuper  Kommunikation  Åtaganden  Inriktning – utmaningar  Frågor.
Agenda Presentation av ramverk kring samarbetet Presentation av nuvarande F94/95/96-samarbete Fika Frågestund.
Fotboll. ÄLTA GUBBS ORGANISERAR OCH UNGDOMSLAGEN ARRANGERAR FOTBOLLENS FESTDAG Tema: En manifestation av föreningens ungdomsverksamhet.
SK Iron Fotboll 2011 Agenda Status lagen Träningstider/planer Matchplacering/Matchvärdar Bidragsansökningar/Vimplar Idrottslyftet SISU-bidragspoäng Utbildningar.
Välkomna till Föräldramöte 8/5 City-P08 Agenda -Tränargrupp/Spelartrupp -Fotbollsfilosofi City-P08 -Träningsupplägg våren-16 -Ansvar som förälder City-P08.
2010 Bertil Stivén
GUIFs klassfotboll 09 Varje klass/skola bildar ett lag där alla får vara med. Föräldrarna fungerar som ledare (tränare, lagledare, kontaktperson m.m.).
Cuporganisation GIF Sundsvall Ungdom.
FÖRÄLDRAMÖTE UNITED F07.
Välkomna till Kungsbacka Hockey Academy Cup 2017
Inbjudan till poolspel
Skogås-Trångsunds FF Ledarmöte
V älkommen K I C K O F F
KIF dagen 13 maj F 08/09 har ansvaret för chokladhjulet
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
NyårsCUP 2017 AIS TEAM augusti 2016
P06 Föräldramöte
Föräldramöte AIS TEAM oktober 2015
Fritidsaktiviteter för personer med funktionsnedsättning
Hovås Hockey Games 2018 Föräldrabemanning
Himlacupen maj 2018.
P05 Föräldramöte AGENDA Genomgång dagordningen Ledare 2014
KUNGSBACKA IF FÖRÄLDRAGRUPPEN 2018.
Sammandrag Värdförening
Presentationens avskrift:

Tumbakicken 2012 Uppstartsmöte lag 26/8 2012

Målsättning och syfte Ge en gemensam målbild av föreningens stora årliga arrangemang Tumbakicken 2012. Fokus ligger på arrangörskapet, ej cupen. Fördela arbetsuppgifter samt ge ut planeringsanvisningar. Initiera och uppstart Upprätta behovslistor och åtgärdslistor. Identifiering av större behov, samt eventuella åtgärdsbehov Redovisning av stabsarbetsplan med lägesredovisning.

Agenda Preliminär agenda Klockan 1730 Introduktion och redovisning övergripande av arrangemanget med stomprogram för båda dagarna samt innehåll. (Eva med stöd av Mikael och Henrik) Planeringsförutsättningar och grund (Eva med stöd av Mikael och Henrik) Arrangemangsplan/program plan (Eva med stöd av Henrik) Platser och dukning (Henrik med stöd av Eva) Cuparrangemang (Mikael) Fördelning av ansvarsområden, utkast enligt hemsidan för cupen, översyn ev. revidering. (Henrik, med stöd av Micke)   Klockan 1815 Gruppindelning och genomgång ansvarsområden. Upprätta behovslistor och åtgärdslistor, tidsplanering. Mikael Cup grupp (Domaransvarig, Repr ur P94, P96, P03, P01, P04, P05, F03, P02) Henrik Försäljningsgrupp (P00, P01, P99, P98, P97) Klockan 1915 Avslutning Avrundning och frågor. Nästa tid

Deltagare kontaktpersoner Styrgrupp Styrelsen: Eva Sjöblom-Gubbins (Rött-kort mot rasism-arrangemang) Styrelsen: Henrik Sjögren (Försäljnings-marknadsförings-”resurs ansvarig) Arrangörsstöd: Mikael Wassdahl (Cupansvarig) P05: Mattias Thurgren (Ej närvarande) P04 Vit: Maria Wase, Adnan P04 Blå: Anna-Carin Svedin P03: Christina Sehlen, Mikael Wassdahl + ytterligare eso. P02: Annelie Svensson P01: Anna-Carin Svedin, Christina Reinsson P00 Gul: Ingela Gustavsson, Mario Cruz P00 Blå: Göran Janson F03: Jens Lindfeldt (Ej närvarande, anmält) P96: Mats Lindgren, Mikael Wassdahl (?) P97: Britt-Marie Valtersson (Ej närvarande) P98: ? (Ej närvarande) P99: Erik Andersson (Ej närvarande) P94: (Ej närvarande) IFK Tumba domaransvarig: Amanda Haverinen

Tumbakicken 2012 Vision för Tumbakicken! Varumärke för IFK Tumba Växa Ekonomi Målsättning och syfte med Tumbakicken 2012 Utveckla samarbetet med aktörer i föreningen och Botkyrka kommun Vilka samarbetar vi med.

Arrangemang och program Program: Lördag 6 oktober: 08.00 Grindarna öppnas & serveringen slår upp sina portar! 09.00 Flex sports club värmer upp med skön musik. 09.15 Invigningstal av ordförande IFK Tumba bla 09.30 Matchstart 12.00 Mångkulturellt centrum visar delar av sin utställning, Leif Magnusson talar varmt om MKC’s projekt inom området rasism mm. 12.00-14.00 Erik ”Sambafotboll” Johansson bjuder in till rolig spel & lek 13.00-15.00 Div roliga aktiviteter med spelare från IFK Tumbas äldre lag 13.00  Comedy show med ”hemlig artist”… 14.30 Mer information kommer  15.00 Filmklipp & mer från organisationerna Show Racism the Red Card / Kick it Out från Storbritanniens fotbollsvärld 16.00 Mer information kommer 17.00 Avslutning på dag 1

Arrangemang och program Program: Söndag 7 oktober: 08.00 Grindarna öppnas & serveringen slår upp sina portar! 09.00 Flex sports club värmer upp med skön musik. 09.30 Matchstart 12.00 Mångkulturellt centrum visar delar av sin utställning 12.00-14.00 Erik ”Sambafotboll” Johansson bjuder in till rolig spel & lek 13.00-15.00 Div roliga aktiviteter med spelare från IFK Tumbas äldre lag 13.00  Comedy show med ”hemlig artist”… 14.30 Drive in fotbollen spelar en match mot polisen/brandkåren – kom & heja! 15.00 Filmklipp & mer från organisationerna Show Racism the Red Card / Kick it Out från Storbritanniens fotbollsvärld 16.00 Finalmatcher 17.00 Prisutdelning och avslutningstal

Mångkulturellt centrum Utställning ”Den färgblinda fotbollen – erfarenheter av rasism” visas på Mångkulturellt centrum 18 oktober – 25 november. Utställningen kommer att skildra erfarenheter av rasism insamlade från spelare, ledare och föräldrar under ”Tumbakicken 2011”. I utställningen visas även inslag från den internationella fotbollsscenen där rasistiska uttryck diskuteras. I samband med utställningen kommer två programkvällar att anordnas den 18 och 25 oktober. Den 25 oktober kommer en dagskonferens på temat ”Fotboll och rasism” att ske på Mångkulturellt centrum i Fittja gård. Vi möter forskare, intressanta exempel och diskuterar i en panel temat. Arrangörer för utställningen och konferensen är Botkyrka Kultur-Fritid och Mångkulturellt centrum.

Övrigt Vid sidan om turneringen kommer det under hela dagen att finnas utställare, aktiviteter och tävlingar med fina priser; Rött kort mot Rasism – Teaterföreställning, Ungdomsfullmäktige-Botkyrka kommun, Ungdom mot rasism – straffsparksläggning, , Fastighetsbyrån Tumba, Bauhaus, Botkyrka Kommun, Errea-IFK Tumbas leverantör av sportkläder/utrustning. Café & grill med allt du kan önska dig! Detta är ett preliminärt program för dagarna med reservation för ev ändringar

Ansvarsfördelning Här nedan följer preliminär ansvarsfördelning och uppgifter för genomförandet av Tumbakicken 2012 Matförsäljning (Hamburgare, korv, dricka) (Kontaktperson Henrik ansvarar för inköp) P00 Lördag (Kontaktperson: ? ) P01 Söndag (Kontaktperson: ? ) Parkeringsvakter (Iordningställande och vägvisning; Kontaktperson Eva) P03 Lördag (Kontaktperson: ? ) P02 Söndag (Kontaktperson: ? ) Städning (Kontinuerligt över dagarna; Kontaktperson Eva) P04 Lördag (Kontaktperson: ? ) P05 Söndag (Kontaktperson: ? ) F03 Söndag (Kontaktperson: ?) Domare (Kontaktperson Amanda/Micke) P96 Lördag-Söndag (Kontaktperson: ? ) P94 Lördag (Söndag) (Kontaktperson: ? ) Plus föreningsdomare (Amanda)

Ansvarsfördening ”Vaktmästartjänst”: Tältresning och tältrivning, planarrangemang med att flytta mål, komplettera linjer, lördag 6 oktober (Kontaktperson Henrik, Micke stödjer del) P94-P96 stödjer (Kontaktperson: ?) ” Vaktmästartjänst”: Tältresning och tältrivning, planarrangemang med att flytta mål, komplettera linjer, . Söndag 7 oktober (Kontaktperson Henrik, Micke stödjer del) P97 (Kontaktperson: ? ) Lotteriförsäljning (Lotteriarrangemang samordning och ledning, kontaktperson Henrik) P99, P98 (Kontaktpersoner: ? ) Sekretariat och tävlingsledning (Resning av sekretariat och utrustning samt bemanning Lör/Sön. Kontaktperson Micke – Henke stödjer) Ralf Agnestam Mikael Wassdahl Leif Edin Johan Goike Daniel Ax

Kartskiss arrangörsområde Caffan 9 Storvretens sporthall GRILL Kansli 6 Talscen 5 8 Flex Fastighetsbyrån Errea Lotteri Rött kort Ungdom mot rasism Sekretariat (Mellan 11:a manna planerna. Plan 1 o 2) Entre omklädningsrum lag Omkädning domare Kaffe, fika serveringsbod. Plan 2 1 2 3 4 Bauhaus Flex Zumba scen 7 10

Parkeringsområde P 1 P 2 P1: Ordinarie parkering Res 5-manna P1: Ordinarie parkering P2: Baksida skolan- Ytor sprayas upp samt konor P3: Baksida och mot grässlänt P4: Mot lastbrygga och mot sporthallen samt gräsytor P5: Längs med skolvägg/väg P6: Mot Skogsbaksskolan. Yor spryas upp samt konor P Reserv 1: Längs väg. ENDAST mot mot teknikplan!!! P Reserv 2: Längs gångväg Vägvisning/P-vakt = Spärr/bom/band = Parkering Badhuset endast badgäster. Guidas från V 1 där Spärrband – bom – spärrkonor sättsupp Endast P badhus P Reserv 2 P Reserv 1 P 1 V 1 P 5 P 4 V P 6 V P 3 P 2 V V

Planschema 1 (5 manna) Storvrets badet Sekretariat Plan 55 Plan 56 Försäljning Plan 55 Plan 56 Plan 51 Plan 53 Storvretsskolan Plan 52 Plan 54

Planschema 2 (7 manna) Storvrets badet Sekretariat Plan 71 Plan 75 Försäljning Plan 71 Plan 75 Plan 76 Storvretsskolan Plan 72

Plan 1 Plan 2 Planschema 1 (11 manna) Storvrets badet Storvretsskolan Försäljning Plan 1 Sekretariat Plan 2 Storvretsskolan

Fortsatt planering Uppdatera kontaktlistor-kompletteringar Beställning/planering av resursbehov Respektive ansvarig i styrgrupp bokar upp möte med respektive områdesansvarig ur lagen. (Ej planerat med något ytterligare gemensamt möte) Kommunikation och planering på hemsidan: http://www1.idrottonline.se/IFKTumbaFK-Fotboll/Tumbakicken2012/ Eventuella underlag skickas till Mail: wassdahl.mikael@telia.com Spelschema klart senast 10 dagar före-domarplanering påbörjas i detalj. Beställningar lämnade senast 15 september till Mail: henrik.sjoberg@smtab.se 4 oktober anmäla klart till styrgruppen att personella resurser finns och att vi har kontroll på materiella resurser/behov. Mail: Eva.Sjoblom-Gubbins@Carolineskok.se