Helhet i projektet De 7 seminarierna Bra hemuppgifter Kvalitet på lärgruppsdiskussionerna Protokoll till alla  viss uppföljning Hemsida (dokumentation.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Enkät kursslut chef ,5%
Advertisements

Lärgrupper som modell för verksamhetsutveckling inom BU
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
The big 5 1.
Förskolan i Fokus Program för seminarier Läsåret R U C – i samarbete med Norrbottens kommuner.
Inkluderande intensivundervisning matematik åk 1
Elevers lärande i matematik Rektorsträff
Informationsträff för lärare i praktiska och estetiska ämnen :00 – 15:30 Om utvecklingsarbeten på skolor, i syfte att förbättra ämnesundervisningen.
Dubbelt så bra Arbetsplatslärande och en lärande organisation 2013.
URsmart Innehåll och tankar Attila Szabo Utbildningsförvaltningen Stockholms stad Digitala akademin 12 maj.
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Hur kan vi förstå begreppet?
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Kompetensutveckling 2008 uppföljning N-G Jonasson Områdeschef As-/Åbyområdet.
Vilken avdelning går ditt barn på?. Trygghet, trivsel och glädje Avg: 3.67.
Kosmetiska och hygieniska produkter för barn Projekt på miljö- och hälsoskyddsförvaltningen i Solna under 2006.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Gemensam APT Förskolorna i Svedala
Kunskapshuset (n=35).
Vilken förskola går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Undervisning i förskolan 12 oktober mars 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Undervisning i förskolan 12 oktober mars 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Ekebo (n=25).
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vilken avdelning går ditt barn på?
Trygghet, trivsel och glädje
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vilken avdelning går ditt barn på?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vad behöver vi sluta med? Vad behöver vi börja göra?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Undervisning i förskolan 12 okt juni 2018
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Presentationens avskrift:

Helhet i projektet De 7 seminarierna Bra hemuppgifter Kvalitet på lärgruppsdiskussionerna Protokoll till alla  viss uppföljning Hemsida (dokumentation mm)

Helhet i innehållet Mattesamtal Taluppfattning – speciellt bråkräkning Learning Study och laborationer Matematiksvårigheter, språk och ma Lust och variation - Algebra för alla Bedömning som del av lärandet Matematikverkstad och problemlösning

Att vara projektansvarig rektor Regelbundna samtal med lärledare – bestämda mötesdagar. Lärledare – fungerande kontakt med gruppen? Deltagarnas mötesdagar, resdagar – informera och underlätta. Förutsättningarna för proj fungerar – gruppsammansättning, skoluppgifter mm Rapporter från lärgruppen kommer ut Se framåt – utnyttja investeringarna!

…ur ”högen” av kommentarer till röda tråden… Mkt intressant att förskolan har varit med. Jag jobbar i förskola men det har varit givande att hör om dilemman som tex högstadiet har. Vi har ju bara glädje kring detta ämne med vår små barn. Mycket intressanta samtal har förts från F-Gy Vi har haft från samma stadie i vår grupp låg-mellan. Den "röda tråden" har åtminstone blivit lite grisskär intressant att se hur matematiken inom olika områden kan utvecklas från förskola till gymnasiet synd att inte gymnasiet fanns med i vår lärgrupp och högstadiet haltade också. mycket inspirerande och lärorikt