Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Global Opportunity. LÖSNING PROBLEM Hur kan du hjälpa till?
Varför är det viktigt att mäta?
Webbaserat reseräkningssystem
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Mobility on Demand Miljövänlig, kostnadseffektiv och imagestärkande mobilitet.
Presentation av OnTag Voucher
Kundundersökning mars 2010
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
IKHP-friidrott Träningsläger 2010.
Komplett bokningssystem i Windows-miljö.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Västankvarn Fältdag 2013.
Miljarder möjligheter på en plats!
Peo Werne ICA AB Ett projekt inom ICA som syftar till att samla småskaliga, lokala producenter till en marknadsplats.
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Fi2 Lägesrapport om IT-utvecklingen i fastighetsbranschen
Informationshantering
Kundundersökning mars 2010
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Kunder och konkurrens driver ekonomin
vi revolutionerar bokning av vård
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00— —14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00.
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Information om Intresseanmälan till utlandsstudier
Projektet IT-coacher 2013 Enkäter angående intresset av IT-utbildning för seniorer gjordes i kommunerna Lidköping, Götene och Munkedal. De som svarade.
MOM - HUR DU FÅR FULL KONTROLL MED PROAKTIV ÖVERVAKNING Nicklas Axelsson Konsult Qbranch.
Affärsmodell för att fördubbla kollektivtrafikens marknadsandel
© 2008 Amadeus Scandinavia AB 1 Boka resor i företagets egna självbokningssystem Spara tid och pengar på reserelaterade tjänster!
Bakgrund Tolgs socken = område med ca 500 invånare T.om. augusti – 3200 samåkta mil, 1106 passagerare I mars: 510 resalternativ.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
.se Ordnar du ofta möten i tjänsten? Svårt att hitta en bra mötestid med deltagare från olika håll? Mötesplaneraren på Norrlandsresan.se.
”Det är aldrig för sent att göra så mycket som möjligt” –citat av Pär Holmgren Roger Gunnarsson Trosa, Sverige.
För dig som ska resa En resa är ofta en härlig upplevelse men ibland händer det att den av något skäl måste ställas in eller avbrytas.
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
Möte inför upphandling,
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
Resor och reseförmedlare
Val av transport till resmålet.
Gäster med funktionshinder - rörlighet och nödsituationer.
Där hittar man all info som man behöver till resan.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Visit South East Sweden visitse.se. Upplevelsekampen.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Breddtjänster - ett nytt skede i IT-politiken IT-kommissionen och Region Skåne Lund 26 september 2002.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
En mobil växel olik alla andra
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Delregionalt Kollektivtrafikråd Skaraborg
Mycab® Agent Lokal ochInternationell Taxi Mycab Public Service Sweden®
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
Personlig försäljning Kap. 2
Kostnader för resor och möten. En samlad bild av rese- och möteskostnaderna FlygbiljetterTågbiljetterHotell, konferens, faciliteterParkeringTaxiLokala.
Zenit Reseguide. Webbaserat system för planering av resor Föreslår bästa transportsättet med hänsyn till miljö och avstånd Guide hjälper användaren att.
travel margie’s margie’s travel
Pre-trip och risk management – konsolidering av global resedata
Lokalbokning i Office 365 Falkenbergs kommun
Amadeus e-Travelmanagement Självbokning på
travel margie’s margie’s travel
Vi är din IT-avdelning Alla storföretag har IT-avdelning / IT-chef. Mindre företag har inte resurser till samma lösningar. Vi erbjuder småföretag samma.
Sara Grün, VD och Elisabeth Hjelm, Resebyråchef
… … Fysiska element Kundens resa genom en tjänst
Revenue & Distribution på ditt hotell
Presentationens avskrift:

Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson

Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge VIA Travel Danmark VIA Travel Norge VIA Travel Sverige

Frågeställning: Hur resebyrån kan hitta bästa priset för din resa Bästa pris Lägsta pris GDS Internet Online /självbokning / Boka själv

Resekonsult VIA Online Aergo 7.0 VIA Newport Front Office VIA Newport - CRM VIA Gateway web lounge VIA Analyzer Kund Kvalitets säkring VIA Farefinder - VIA Newport

VIA Newport Optimerar resekonsultens genomförande och leverans och ger på detta sätt en kvalitetssäkrad service vid varje bokning Integrerar systemen GDS & WEB (Flyg, tåg, hotell, bil etc.) Kundinfo. (avtal, CRM, profiler etc.) Internet/Intranet (destinations info. etc) Direkt Kvalitetskontroll Policy, krav och önskemål Kundavtal Leverans Dokumentation Bättre och snabbare kundservice Optimering av kundservice Individuell anpassad service Kontroll på omvärldsfaktorer

VIA Newport - Integrerar informationskanalerna (Totalöversikt om kunden direkt) Profilinformation – Företagets och resenärens skallkrav och önskemål Kundavtal Andra bokningar relaterat till resan och de senaste egna resorna

 QC Kvalitetskontroll Hotell, Visum/pass, Projekt nummer, Besparing Etc. Destinations info. Flygplats, Transfer, Events, Intranät, Säkerhet, vaccination etc. VIA Newport - Integrerar informationskanalerna (Totalöversikt över destinationen direkt)  Snittprisindikator

VIA Fare Finder söker med automatik paralellt med GDS VIA Newport - Integrerar Bokningskanalerna (Totalöversikt i alla bokningskanaler direkt)

VIA Fare Finder ger proaktivt alternativen som finns för resan beroende på policy VIA Newport - Integrerar bokningskanalerna (Proaktiva förslag styrd av vald policy)

Spök-segment till GDS -utresa, returresa, landarrangemang För 24 timmars, säkerhet, debitering och statistik VIA Newport - Integrerar uppföljningen (Bevakning 24 timmar om dygnet)

Resepolicycheck Informerande eller tvingande QC kvalitetskontroll VIA Newport – Slutkontroll och leverans (Slutkontroll sker, automatisk bekräftelse till kund)

12 Tack!