Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson
Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge VIA Travel Danmark VIA Travel Norge VIA Travel Sverige
Frågeställning: Hur resebyrån kan hitta bästa priset för din resa Bästa pris Lägsta pris GDS Internet Online /självbokning / Boka själv
Resekonsult VIA Online Aergo 7.0 VIA Newport Front Office VIA Newport - CRM VIA Gateway web lounge VIA Analyzer Kund Kvalitets säkring VIA Farefinder - VIA Newport
VIA Newport Optimerar resekonsultens genomförande och leverans och ger på detta sätt en kvalitetssäkrad service vid varje bokning Integrerar systemen GDS & WEB (Flyg, tåg, hotell, bil etc.) Kundinfo. (avtal, CRM, profiler etc.) Internet/Intranet (destinations info. etc) Direkt Kvalitetskontroll Policy, krav och önskemål Kundavtal Leverans Dokumentation Bättre och snabbare kundservice Optimering av kundservice Individuell anpassad service Kontroll på omvärldsfaktorer
VIA Newport - Integrerar informationskanalerna (Totalöversikt om kunden direkt) Profilinformation – Företagets och resenärens skallkrav och önskemål Kundavtal Andra bokningar relaterat till resan och de senaste egna resorna
QC Kvalitetskontroll Hotell, Visum/pass, Projekt nummer, Besparing Etc. Destinations info. Flygplats, Transfer, Events, Intranät, Säkerhet, vaccination etc. VIA Newport - Integrerar informationskanalerna (Totalöversikt över destinationen direkt) Snittprisindikator
VIA Fare Finder söker med automatik paralellt med GDS VIA Newport - Integrerar Bokningskanalerna (Totalöversikt i alla bokningskanaler direkt)
VIA Fare Finder ger proaktivt alternativen som finns för resan beroende på policy VIA Newport - Integrerar bokningskanalerna (Proaktiva förslag styrd av vald policy)
Spök-segment till GDS -utresa, returresa, landarrangemang För 24 timmars, säkerhet, debitering och statistik VIA Newport - Integrerar uppföljningen (Bevakning 24 timmar om dygnet)
Resepolicycheck Informerande eller tvingande QC kvalitetskontroll VIA Newport – Slutkontroll och leverans (Slutkontroll sker, automatisk bekräftelse till kund)
12 Tack!