Verksamhetsplan Avesta Volley 2012/2013
Verksamhetsplan 2012/2013 för Kidsvolley Målgrupp/målgrupper för vår verksamhet är: Barn 6-9 år (tjejer och killar) VADNÄRVAR Träning HTV 37-47, kl (ej v 44)Markus / D-hagen C/D-hall Träning VTV 3-13, kl (ej v 9)Markus / D-hagen C/D-hall Olympic Day6 sept? BeachKids Träning27 juni kl Åsbo BeachKids Träning15 augusti kl Åsbo Turnering i samband med VolleyDiggarDan´ HtD-hagen
Verksamhetsplan 2012/2013 för Volley 2000 Målgrupp/målgrupper för vår verksamhet är: Barn år (tjejer och killar) VADNÄRVAR Träning HTV 37-47, kl (ej v 44)Markus / D-hagen C/D-hall Träning VTV 3-13, kl (ej v 9)Markus / D-hagen C/D-hall Olympic Day6 sept? BeachKids Träning27 juni kl Åsbo BeachKids Träning15 augusti kl Åsbo Turnering i samband med VolleyDiggarDan´ HtD-hagen
1Nå 12 barn/grupp 2Arrangera en turnering/ ”Prova-På” i samband med VolleyDiggarDan 3Rekrytera 2-3 huvudtränare 4Det finns 1 hjälptränare/träning 5Bjuda in föräldrar/hjälptränare till Upptaktsmöte (1/termin) 6Genomföra Olympic Day Mål för Kidsvolley & Volley /2013 är att….
Verksamhetsplan 2012/2013 för Motionsvolley Målgrupp/målgrupper för vår verksamhet är: Alla som vill spela volleyboll, blandat tjejer och killar i blandande åldrar. VADNÄRVAR Träning HtFredagar kl v (uppehåll v.44) Domarhagen Träning HtFredagar kl v (uppehåll v.8&9) Domarhagen VolleyDiggarDan´ HtLördag v.43 kl. 8-18Domarhagen VolleyDiggarDan´ VtLördag v. 7 kl. 8-18Domarhagen
115 personer betalar medlemsavgift samt träningsavgift/termin 24 dam/4 herr & 4 mixlag (12 lag) deltar på VolleyDiggarDan´/turnering 3Hitta 4 personer till arbetsgrupp kallad ”TAG-team” 4Erbjuda övningar kontroll/teknik på respektive träning 5Att 10 personer deltar i VolleyDiggarDan´ / termin från Motionsgruppen 6Att alla som vill vara med på VolleyDiggarDan´får ett lag att delta med 7Erbjuda klubbdomarutbildning Mål för Motionsvolley 2012/2013 är att….
Verksamhetsplan 2012/2013 för Veteranvolley - Dam Målgrupp för vår verksamhet är: För tjejer som kan alla spelmoment, slag, teknik och placering på plan. VADNÄRVAR Träning Ht (12 tillfällen)v (uppehåll v.44) Kväll 1½ timme Domarhagen Träning Vt (12 tillfällen) v (uppehåll v.8,9) Kväll 1½ timme Domarhagen Delta TrettonhelscupenTrettonhelgenEskilstund Delta Svenska cupenVt 2013
Mål för Veteranvolley Dam 2012/2013 är att…. Följande moment/uppgifter ligger på ansvarig för gruppen att ansvara för: Avgöra vem som har tillräcklig kunskap för att delta i gruppen Delta vid hallbokningsmöte (maj) Hålla koll på TAGar Se till så att avgifter betalas Få PULpapper påskrivna i samband med terminsstart Skriva verksamhetsberättelse (mars 2013) Skriva verksamhetsplan (inkl. mål o budget i mars 2013) Följande moment/uppgifter åligger gruppen att lösa: Föra närvaro Ansvara för upplåsning/stängning Meddela om man kommer eller ej på respektive träningstillfälle Anmäla till turneringar Avboka ev. halltider Hålla koll på sjukvårdsväskan Hålla koll på inventarielistan Hjälpa till vid träningstillfällen för Barn&Ungdomsverksamheten samt Motionsvolley (förslagsvis genom att ex. herrar ansvarar för Motion och damer för Barn&Ungdomsträningarna en termin – sedan byter man till andra terminen) 112 personer betalar medlemsavgift samt träningsavgift/termin 2Delta i 2 turneringarna
Verksamhetsplan 2012/2013 för Veteranvolley - Herr Målgrupp för vår verksamhet är: För killar som kan alla spelmoment, slag, teknik och placering på plan. VADNÄRVAR Träning Ht (12 tillfällen/termin)v (uppehåll v.44) Kväll 1½ timme Domarhagen Träning Vt (12 tillfällen/termin) v (uppehåll v.8&9) Kväll 1½ timme Domarhagen Delta i Sverigeserien 1-3 ggr under året Ht / Vt 2012/2013Smedjebacken (?) Delta Karl & AdaVt 2013Göteborg
Mål för Veteranvolley Herr 2012/2013 är att…. Följande moment/uppgifter ligger på ansvarig för gruppen att ansvara för: Avgöra vem som har tillräcklig kunskap för att delta i gruppen Delta vid hallbokningsmöte (maj) Hålla koll på TAGar Se till så att avgifter betalas Få PULpapper påskrivna i samband med terminsstart Skriva verksamhetsberättelse (mars 2013) Skriva verksamhetsplan (inkl. mål o budget i mars 2013) Följande moment/uppgifter åligger gruppen att lösa: Föra närvaro Ansvara för upplåsning/stängning Meddela om man kommer eller ej på respektive träningstillfälle Anmäla till turneringar Avboka ev. halltider Hålla koll på sjukvårdsväskan Hålla koll på inventarielistan Hjälpa till vid träningstillfällen för Barn&Ungdomsverksamheten samt Motionsvolley (förslagsvis genom att ex. herrar ansvarar för Motion och damer för Barn&Ungdomsträningarna en termin – sedan byter man till andra terminen) 112 personer betalar medlemsavgift samt träningsavgift/termin 2Delta i 2 av de 4 inplanerade turneringarna
Verksamhetsplan 2012/2013 för Beachvolley Målgrupper för vår verksamhet är: BeachFreak Juni – För alla som vill delta i ett lag bestående av 2-6 spelare. BeachFreak Augusti – För alla som vill delta i ett lag bestående av 2-6 spelare. Onsdagsträning – Öppet för alla, Avesta Volley finns på plats Licensierade spelare - för spelare som deltar på Open och/eller Challangerturneringar VADNÄRVAR BeachFreakv. 24, lördag 16 juniÅsbo BeachFreakv. 33, lördag 18 augustiÅsbo Onsdagsträningarv kl Åsbo Marknadsföra Avesta Volley på Sport & Outdoor 26 maj kl Åsbo Representera Avesta Volley vid 1- 4 Open/Challangerturneringar Sommaren 2012Externa turneringar
Mål för Beachvolley 2012/2013 är att…. 116 deltagande kommer på respektive Beach FreakJuni 2Avesta Volley bekostar 4 starter på Open/Challanger 3Erbjuda en riktigt ”boll” till allmänheten vid 16 tillfällen 4Marknadsföra Avesta Volley vid Sport & Outdoor i någon form 5Få ner en container till Åsbo 6Målsättning att få 10 st 2-mannalag till Beach Freak Augusti 7Erbjuda alla som vill vara licensiera sig genom Avesta Volley