Susanna Heldt Cassel Tema Turism Högskolan Dalarna Master in Tourism Destination Development Magisterprogrammet i destinationsutveckling.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
För att göra avklippta hörn på en bild använder man sig av verktyget Picture Shape. Detta verktyg hittar du under fliken Picture Tools (som du får upp.
Advertisements

We had a problem… 30% drop out or changing We need students to make better choises from the beginning. How do we prepare students to do a "good choice"?
ÖGONBLICKSBILDER FRÅN EN VÄRLD I FÖRÄNDRING. Wolfgang Sachs.
Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
ASP.NET MVC MVC historik ● Traditionellt arkitekturmönster som ansetts särskilt lämpligt i webbapplikationer ● Separation of concerns & loose.
© Apoteket AB Sidhuvud med plats för gemensamt namn för OH-serien Sidhuvud med plats för Enhet / Utförare – Internt Swedish community pharmacy classification.
EAM INTRO © 2013 IFS Nuläge och statusuppdatering ULF STERN CO-FOUNDER – SENIOR ADVISOR.
Aims and outcomes Levnadsvillkor, attityder, värderingar och traditioner samt sociala, politiska och kulturella förhållanden i olika sammanhang och delar.
Kom och utveckla din syn på ledarskap!. Hur möter du de nya kraven på dig som ledare, säljare och i serviceyrken? Välkommen till frukostmöte om LUCK-konceptet.
EUCEN European University Continuing Education Network -En internationell organisation med 212 medlemsuniversitet från 40 länder -EUCEN grundades 1991.
Kvantitetsord.
Get more efficient use of IFS Application with
Vägledningscentrum Career guidance centre
Workshop 7 mars 2013 Välkomna Dagens tema: Crowdsourcing Dagens talare 7/3/13 Behovsdriven utveckling i praktiken 1.
Våra framsteg Halvårsrapport 2012 ERNACT Co-operation for regional development.
School of Electrical Engineering Education/Utbildning.
Backup strategies “in-a-nutshell” by System Center Robert Hedblom MVP System Center Cloud and Datacenter Management MEET member TechNet Moderator Consultant.
Utflykt till Järna och utbyte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 6 maj 2011 Hållbar Utveckling B.
Utflykt till Järna och möte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 19 Mars 2010 Hållbar Utveckling B och VVV.
Microsoft Office SharePoint Server 2007 – del 1 Pontus Haglund Mid Market Solutions Specialist Microsoft AB.
Unified Communications. Unified Communications and Collaboration Simplify Working Together Pervasive capabilities for where and how people work.
Name Title Microsoft Sweden. Avtalspraktiska fördelar Om-installation med valfritt media Kräver inte samma fysiska media som maskinen kom med Men…
Publicitet The Barents Region PAJALA.
Welcome to Enköping The most central town in Sweden.
EUs Sjunde ramprogram Science in Society Gabriella Norlin NCP SiS Senior Adviser Science Communication
DANIEL STEINHOLTZ, ”FRANKLY, WE NEED A REVOLUTION…” [ MAURICE STRONG AT STOCKHOLM +40 ]
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Turiståret 2012 The Tourist Year in Sweden 2012 Inkvarteringsstatistik/Accommodation statistics Källa/Source:
INTERNATIONELLT STUDENTUTBYTE VID MITTUNIVERSITETET.
The Swedish Travel Card
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael.
Adult education in Sweden is extensive and has a long tradition. Adult education exists in many different forms and is organized by many different operators,
ETSI II SP 3: Bridge Aesthetics and Cultural Effects Aim: To relate aeshetical, environmental and cultural values with other important aspects of bridge.
Transport models Are they really that important? Christian Nilsson, WSP 17 October 2014.
Skills for Growth An Introduction Nils Karlson, Associate Professor CEO The RATIO Institute
Swedish ports A linchpin in Swedish industry. 95% of Swedish foreign trade is transported through a port.
Nordic Innovation Centre Enhancing Nordic innovation capabilities Innovativt Byggande Kick Off möte Köpenhamn
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
FIRMA OCH VARUMÄRKESENKÄT Näringslivets syn på firma och varumärken Industry’s view of trade names and trademarks.
Biogas Sydost OH 1.
Ledningsgrupp Swedish Lapland Från ord till handling.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
To practise speaking English for 3-4 minutes Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: formulera.
Don´t just try! Do! Emma Nääs
Advice from Bronx Best Real Estate Attorney. Jagiani Law office of New York has been successfully working as divorce attorney & Real estate attorney for.
Digitization and Management Consulting
Why you should consider hiring a real estate attorney!
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
The Online Way to Engagement and Wedding Jewelry! Pearlleady.com.
We are the world There comes a time When we head a certain call When the world must come together as one There are people dying And it's time to lend.
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Practice and challenges in involving fathers
Vattenfalls Idrotts- & Fritidsförbund
Collaboration platform, AllAgeHub
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SI.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RS.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.IN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.VN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RO.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.EE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.CO.IL.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.BG.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.AFRICA.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.MX.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LT.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.LV.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SK.
Presentationens avskrift:

Susanna Heldt Cassel Tema Turism Högskolan Dalarna Master in Tourism Destination Development Magisterprogrammet i destinationsutveckling

Magisterprogram i destinationsutveckling – •Ett ettårigt påbyggnadsprogram efter kandidatexamen •Programmet ges på engelska och studenterna kommer från många olika länder, sedan 2009 •Teoretisk kunskap och praktiska inslag såsom studiebesök, gästföreläsningar samt projektarbeten •Internationella och svenska exempel i undervisningen, där huvudfokus ligger på turismen i Dalarna •Dalarna är en möjlig framtida arbetsmarknad

Studiebesök i SITE Destination 2011, 2012, 2013 och 2014 •Två studieresor med studenter till Sälen, Idre, Trysil och Engerdal under läsåret ; en i början av 2013 och en i början av 2014 •Arrangemang tillsammans med Focus Innowent, SITE- destination och Region Dalarnas projekt ”Stanna i Dalarna” •Genomgång av de olika företagens och destinationernas förutsättningar och egna planer •Egna upplevelser av området •Sammanställning av intryck från studiebesöken samt identifiering av styrkor och svagheter för SITE som hållbar destination •Förslag på nya inriktningar och produkter

Allmänna synpunkter på SITE som världsdestination från internationella studenter •Vacker natur – vildmark som är unik! •De olika aktörerna (små och stora) kan knytas ihop bättre för mer intressanta upplevelser •Bör inte konkurrera om samma marknad som alperna – detta är en annan produkt - Flera typer av produkter, sommar och vinter kan utvecklas •Problematisk logistik och transporter – hur ska man hitta hit och ta sig runt? Kollektiva lösningar behöver utvecklas! •Språkproblem och kulturskillnader - internationella gäster (friluftsliv, självhushåll etc) •Tänk på ovana/internationella besökare – utveckla mer service och kring-tjänster (tex utrustning)

SITE Destination Study Trip 2014 Feedback By Ingmar Mehrtens, Alexandra Vatetco

Structure •Our background/master programme •Study trip, places (businesses) visited •Feedback of the trip •Suggestions of possible packages

Tourism Destination Development Programme •Studying ongoing research projects •Development of international and regional destinations in Dalarna •How to develop tourism destinations in a sustainable way •Focus: sustainability, event planning, cultural/natural heritage, marketing

Study Trip – Day 1 •Kläppen Ski Resort – Sälen •Travelling via ski resorts, visiting bakery in Trysil •Destination Femund Engerdal •Staying overnight at Bryggeloftet, Engerdal

Study Trip – Day 2 •Renbiten in Grövelsjön, hiking with reindeers •Meeting with Idre and STF representatives •Visiting Särna Turistgården bed&breakfast

Feedback of the trip – Transport infrastructure •Airport •Lack of public transport •Shuttle services •Car rental services

Feedback of the trip – International Destination – not yet! •Non coordinated marketing •Great interest of small business for cross-border cooperation •Scandinavian Mountains (Brand name)

Feedback of the trip – Representation of Sami people •Unique aspect and selling point •Products and packages based on Sami culture •Knowledge and unique experiences •Sami food (reindeer) •Exotic and should be marketed as such •Combination of nature and tradition with modern life •Appealing for Scandinavian and international tourists

Possible packages Ultimate active snow experience Beginners, groups /individuals, friends with no children, active families

Cooking and local cuisine (wilderness) Chefs, amateur cooks, retired, middle aged couples, friends with no kids expensive/luxury segment

Mountain fishing Winter/summer packages, families, groups of friends

Hiking in 2 countries (in 2 national parks) Medium-budget travellers, active families, young/middle aged nature lovers, all Europe (Denmark, Germany, Holland)

Mountain golfing Middle – aged, expensive/luxury segment

Horseback riding Swedish, Danes, Germans, Dutch market Families, daughters and mothers and/or groups

Biologists and nature lovers, birdwatching School classes, groups from Germany, Holland

History (the border between Sweden and Norway) Europeans (Germans),middle aged, without kids

Thank you for your attention! If there are any quesions, feel free to ask!