Tjänstens tillgänglighet Interaktion

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

Vad är reklam? Ordet reklam härrör från två latinska ord: "re", som betyder 'på nytt' och "clamare", som betyder ''ropa högt'. Ordet reklam betyder alltså.
Helhetslösningar för lagerhantering
Varför är det viktigt att mäta?
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Livet fungerar – med bredband från Telia
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
SENIORNET SWEDEN Grundad medlemmar Opolitisk För att hjälpa äldre in i IT-världen Äldre skall lära äldre.
Nu projekterar vi bredband via fiber till Långgatan 14-22, Lenhovda
Informationsmöte Kungsbacka Bredbandsnät
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Föreläsare: Per Sahlin
Telia – Fiberanslutning i samarbete med byNet – FFH Projekt
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
L ILLA E DETS KOMMUN Fiber hem till dig – går det?
En upplevelse *
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Connecting To The Internet (Internetanslutningar)
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Utveckling av Er IT-miljö Hjälp med datorproblem Allmän IT-support.
Jag beställer fiber! 299kr/mån i 12 månader Därefter ordinarie pris.
"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom.
Intranät – inte för alla?
Att skriva en artikel.
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Building Bridges and Breaking Bonds
Affärsidé - företagets vägvisare
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Framtiden är här nu Brf Bolmen 2
Livet fungerar – med bredband från Telia
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
Handelsbankens Internet- och Mobiltjänster
Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
1No. 1 e-förvaltning – se verksamheten ur kundens perspektiv.
Effective Sourcing Styrkort är ett begrepp som uppfanns vid Harvard. Kortet syftar till att förmedla företagets verksamhetsstrategier, dvs.
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Produktens olika delar
Fiber från Telia. Bredband för hela hemmets kommunikation Tv med mängder av kanaler och program Fast telefoni med lägre priser Abonnemang utan bindningstider.
Grattis Du skall få fiber - en framtidssäkrad lösning!
Nät och sedan en operatör för tjänster Vi upphandlar en operatör! Några exempel : IP – Only Zitius Gästabudsstaden ( Nyköping) Du beställer själv tjänster.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
ETT ÖPPET NÄT där Du själv väljer den eller de tjänster som passar just Dina behov Du väljer mellan ett stort antal TJÄNSTELEVERANTÖRER Konkurrensen mellan.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
Zitius.
Vilka är dina förväntningar?
Produkt, pris, plats och påverkan
HSB Brf Börjetull.
Öxabäck Fiber
5 STEG TILL EN TRANSFORMATIONSPLAN 3. PRIORITERADE MISSION 1. DMI
OPEN UNIVERSE ÄR ETT FÖRETAG I TELENORKONCERNEN
Presentationens avskrift:

Tjänstens tillgänglighet Interaktion Tjänstekoncept Kärntjänsten Tjänstens tillgänglighet Interaktion Möjliggörande tjänster Värdehöjande tjänster Kundens medverkan

Tjänstekoncept Kärntjänst Att erbjuda bredband via telejack alternativt bredbandsuttag Kärntjänst Bredband Även telefoni och digital-TV, dock som separata kärntjänster.

Möjliggörande tjänster och varor Bredbandsuttag alternativt telejack Modem Kablar Kan beställa tjänsten via telefon, internet samt diverse återförsäljare (tex elgiganten) Krävs givetvis att man har en dator – dock inget som säljs via Bredbandsbolaget

Värdehöjande tjänster och varor Spotify Voddler Box E-post Socialt ansvar Servicecenter – Gratis programvara för teknisk ”gör-det-själv”-support Router – för trådlöst

Interaktion… …mellan personal och kunder: Beställning/Kundservice via telefon Kontaktformulär via e-post …med organisationens fysiska och tekniska resurser: Framförallt vid inkopplingen (får hem ett paket med kablar etc. och en CD) …med olika system: All kontakt sker via telefon alt. E-post, telefonkö. Inga reparatörer som kommer dit (i första hand, utan man får guidning via telefon) Guider och FAQ på hemsidan …med andra kunder i processen: Inget vi kan se hos Bredbandsbolaget

Kundens medverkan Kunden kontaktar själv vid beställning, till störst del Kunden kopplar själv in internet Kunden har en aktiv medproducentroll

Tjänstens tillgänglighet Kärntjänsten är tillgänglig dygnet runt Beställning/Kundservice: Telefon 8-22 alla dagar samt hemsida Driftstörningar

Marknadsföringens roll Kärntjänsten bredband skiljer sig inte mellan leverantörerna, just därför är det viktigt att man (som Bredbandsbolaget gör) istället prioriterar att marknadsföra de värdehöjande tjänsterna för att skapa konkurrensfördelar. Försöka få möjliggörande tjänster att bli värdehöjande. Vi ser exempel på detta i faktureringssystemet där de ändrat utseendet för att just göra det enklare för kunden. Vad har ni för bild av Bredbandsbolaget? Imagen påverkas nog mycket av kundservicen, personalens utbildning. Påverkar både kundens uppfattning av tillgängligheten och interaktionen mellan personal och kund.

Marknadsföringens roll Samtidigt finns nog en allmänt negativ bild av hur kundservice via telefon inom stora företag fungerar. Sätt att försöka differentiera sig? Marknadsföra en förbättrad kundtjänstsatsning både internt och externt? Enligt kapitel 10 anser vi att Bredbandsbolaget befinner sig på nivå 2 gällande kundengagemang. De är inriktade på att göra kunderna nöjda, men det finns ändå en risk att kunderna lämnar dem när ett annat företag erbjuder ett snabbare/billigare internetalternativ. Här menar vi alltså att det mer verkar handla om bindningar mellan leverantör och kund än relationer.