30 juni 20141 UC enligt TeliaSonera. 30 juni 20142 Tony K Andersson Business Management TeliaSonera Business Services.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
IT-Gymnasiet - elever ITG Göteborg
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
Migrera befintliga system till Windows Azure
Page 1 GADD Software en introduktion Publik version, September 2013, gaddsoftware.com.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Att söka och förvalta kunskap
PETER Nicks Product Marketing Manager
” Nätverkande framgångsfaktor för hållbara vattentjänsterTeliaSonera ” Telia Business Services Per Åkerstrand Head of Business Collaboration
© 2013 IBM Corporation Pure Data for Analytics (Netezza) David Rådberg BigData Sales SWE.
Lönsamhet i produktionsförbättringar
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Connecting To The Internet (Internetanslutningar)
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Mobilitet påverkar oss alla speciellt projektledare …
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Resfria möten.
ÄR GENERATION Y EN SAMHÄLLSENTRERENÖRIELL GENEREATION?
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Nytt telefonisystem för LU
Here we are – what to expect?. Forskningen •Organisationer förbiser slutanvändarna när man utvärderar implementeringen av informationssystem •80 procent.
U can’t buy happiness BUT and that is pretty close
Så skapar du en spänstigare It-infrastruktur! Per Bergman, IT-arkitekt
Unified Communications – realtidskommunikation och webbkonferens
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Förutsättning: Du måste vara uppkopplad på Internet när du arbetar Många nyttor med Skolportaln 2.0 samlar gemensamma system och tjänster på ett ställe.
Är unga engagerade eller oengagerade i politik?  Lance Bennett  Center for Communication and Civic Engagement shington.edu/
Microsoft Dynamics CRM 3.0
MIIS 2003 – User Identity Lifecycle Management
Våra kunders behov Behov
Introduktion till IT och e-Tjänster Delkurs 3 1 Datorer i Nätverk En introduktion till ’Hård Infrastruktur’ DEL 2.
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Paul Johannesson DSV-linjen inriktningsval 2004 Informationssyste m.
Välkomna! 1. Mobilitet i förändring – privatliv och arbetsliv vävs ihop! Johan Andersson Systems Engineer.
Kompetenshöjning Öka verksamhetsnyttan av gjorda IT-investeringar Kompetenshöjning.
Välkommen till Microsoft Partner Tour 2008 Ann-Charlotte Båth, Microsoft Partner Program.
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Lektion 3 Mahmud Al Hakim
Standardisering ger dig mer tid Peter Frodin. EFFECT-Direct / BDD Systems Management Server (SMS) Infrastucture Optimization Model (IOM) Vista Nästa steg.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze.
Barnskydd 2013 – Statistikrapport 26/20141 Barnskydd 2013 Tuula Kuoppala och Salla Säkkinen.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
PEPPOL – en infrastruktur för effektivare e-kommunikation.
1 © Copyright 2013 Fortinet Inc. All rights reserved. Nät och säkerhersdesign, Content distribution Nils von Greyerz Systems Engineer, Fortinet
Salla Säkkinen och Tuula Kuoppala
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Finnvedengruppens MS strategi Freddie Larsson IT/IS - chef 
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Hållbart Nyföretagande/ CSR som värdegrund 14:15-16:50.
1 Arena – Medborgarnytta genom intern effektivisering 27 oktober 2006 Förutsättningar för framgångsrik utveckling av e-förvaltning Vivian Vimarlund,
Användar profiler Analytiker Informationsanvändare Specialistfunktioner 5-10% av användarna 15-25% av användarna 65-80% av användarna Reporting Services.
Tom Pååg Joakim Ahrens Fredrik Witte
Care of Measuring cluster effects Gör EU:s strukturfonder någon nytta? Hur kan resultaten mätas? Varför blir det resultat?
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
Religion?.
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
Dokument Process (DP) Metadata Ett standardiseringssamarbete för att: Att effektivisera åtkomst till verksamhetsdokument mellan och inom organisationer.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
THE START OF THE ERP STORY
Continuing the work with scb.se.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
EAK
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
Presentationens avskrift:

30 juni UC enligt TeliaSonera

30 juni Tony K Andersson Business Management TeliaSonera Business Services

30 juni Trender som påverkar oss •Nya sociala beteenden och interaktioner utvecklas •Aktivt kommunikations- mönster •Användaren alltid online •Nya distributionskanaler

30 juni En helt ny föränderlig värld… där det inte längre går att kompromissa mellan resultat och miljö…

30 juni People •Consumerisation & Personalisation •Digital Natives – Gen Y •Social media •Environment •New entrants and market regulation Technology •Virtualisation and Cloud concepts •ICT Convergence – Unified Communications •Smartphones •Video and streaming media •Security Business behaviour •Increased focus on productivity & value creation •Communications is now part of daily business, integrated and critical to business process improvement •Interactions between people and machines – M2H (Machine to Human) •Telecoms is more and more part of production and delivery processes Market & trends

30 juni ”Jag vill se vad du säger” Personlig kommunikation består av •7% ord •38% tonläge •55% ansiktsutryck, kroppsspråk I-verkliga-livet-möten överlägset

30 juni Vi jobbar bättre när vi har nära till varandra •Jämför med moderna utvecklings och arbetsmodeller •Individer och interaktioner framför processer och verktyg •Om man träffas ofta så arbetar man effektivare •UC-tekniken möjliggör tätare och effektivare kommunikation

30 juni Vinsten med UC (wikipedia).."it´s ability to reduce "human latency" in business processes"....dess förmåga att minska den mänskliga fördröjningen i affärsprocesserna..

30 juni Utmaningen •Tekniken är mogen för att se varandra och jobba nära •Kräver ändrat beteende hos användare •Produkten blir inte bättre än sättet den används på

30 juni Företag och organisationer vill… •Förbättra och utveckla sin affär •Stärka relationen med kunder, partners och medarbetare •Inom företaget korta ledtider och förenkla arbetssättet •Öka miljömedvetenheten och möta direkta miljökrav •Vara attraktiv som arbetsgivare

30 juni Vår övertygelse är… …att all verksamhet kan förbättras med högkvalitativa kommunikations- tjänster

30 juni Source: Frost & Sullivan, 2006 Traditionellt •Separata telefoni-, video- och data- system Konvergerade nätverk • IP överallt • Distribuerad kommunikation Unified Communications • Kommunikationen kopplad direkt till affärsprocesserna • Möjlighet till samarbete oavsett tid & plats • Integrerade applikationer Applikation- fokus IP-fokus Hårdvaru- fokus Slutna Modulära Integrerade Utvecklingen går mot Unified Communications

30 juni Från separerade kommunikationskanaler… …till Unified Communications Vad är Unified Communications FasttelefoniMobiltelefoniDatakommunikationTele- och VideomötenE-post / ChattRöstbrevlåda Hårdvara nätverk Ökad samverkan och enklare tillgång till information och kompetens

30 juni Hur påverkas vår verksamhet och jag som användare av Unified Communications?

30 juni Nyttan med Unified Communications •Nya effektiva arbetssätt och affärsmodeller •Mobil tillgång till affärssystem och applikationer •Förenklar kunskaps- och informationsspridningen •Sparar tid och resekostnader •Minskar miljöpåverkan •Ger nöjda kunder

30 juni Fakta om Personlig Effektivitet “Vi arbetar bara 27 timmar per vecka” •13 arbetstimmar försvinner varje vecka •Brister i distribution av arbete och delegering leder till dåligt tidsutnyttjande •6 av 10 deltagare har problem med att hitta balans mellan arbete och fritid •Hälften av de anställda anser att de inte har tid för att utföra de mest akuta och viktiga ärendena innan arbetsdagens slut Källa: respondents in over 200 countries has answered questions from Microsoft about personal productivity.

30 juni Från frånvaro till närvaro… Tillgängligheten är kärnan i Unified Communications… …oberoende av tid och plats kan man enkelt välja bästa kontaktsätt

30 juni Levande integrerad kommunikation Video Chatt Röst E-post Telemöten Mobil Telefon Vid ditt skrivbord HemmaPå väg Närvaro Du Applikation Enhet Plats Dator

30 juni Dina möjligheter, exempel •Tillgänglighet •Kontaktregister •Realtidskommunikation •Klickbar kommunikation •Gemensamma kommunikationsverktyg •Dela filer över nätet •Videokommunikation

30 juni Övergripande migrering, exempel •Skräddarsydd migrering baserad på kundens befintliga IT/IP-miljö •Migration efter kundens mognads- grad, stegvis genomförande •Säkra telefoniplattformen, fast/mobil integration •Närvaroinfo, katalog och chatt integreras •Visuell kommunikation (video) integreras •Tillkommande värdehöjande tjänster Infrastruktur IP-nät (WAN/LAN) Telefoniplattform Fast - Mobil Integration Tillkommande värdehöjande tjänster Chatt IM / UM KatalogNärvaroinfo VideomötenTelemöte/web U N I F I E D C O M M U N I C A T I O N S

30 juni The landscape VoiceData PBX Router FixedMobile LAN Server Devices Nätgrupp

30 juni Communication Server Call Controll The landscape VoiceData PBX Router FixedMobile LAN Communicator Client Server Devices Nätgrupp FixedMobile IP-network

30 juni Applikation Integration Kommunikation

30 juni

30 juni Tack!