Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen? Jan Ekström VD Netoptions.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Tävlingens syfte TBS Stockholm vill att unga engagerar sig. Unga ska få möjligheten att göra skillnad, både i sitt eget liv och i andras. Därför bjuds.
HSS Medias digitala medier
Ett filter i huvet …är bättre än ett i datorn!
Fredrik Thelander, fritidsledare Stockholm 7 mars 2012.
Mobilanpassa din webbsida - Björn Söderberg mobilwebb.com Mobilanpassa din webbsida - Björn Söderberg mobilwebb.com E-post: Tel: +46.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Sociala medier Maria Holm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Använd svenska nu! Svenska som främmande språk •Mål •Språkinlärning •Bra kommunikation •Arbeta i grupper •Använda ny teknik •Utbyta erfarenheter.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Marknadsföring & Internet
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
Intervju inför ViV-projektet.
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Klok filosofi … ?.
Information om YouTube
Att hålla en presentation
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
E-Smart våren 2008 Välkomna!. PROGRAM e-utvecklarna inleder Jan Hylén –om lärresurser och trender Paus Samling i seminariegrupp.
Kommunikation på webben – om konsten informera, lyssna och ha dialog på webben Anna Fredriksson, RF och SISU Idrottsutbildarna.
Klok filosofi.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Nya förutsättningar för lärande
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Vad är bloggar? Trendbaren Att känna igen en blogg 1. Senaste inlägget överst 2. Permalänkar 3. Prenumerera på uppdateringar ©2005.
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions.
Professor och forskningschef bodahlbom.se aktivering.se sust.se Staying Alive Bo Dahlbom.
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Bibliotek, digitalisering, demokrati Brit Stakston.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
principer som beskriver
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Personligt brev.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Webben o Mobilen genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Best Practice i sociala medier
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Presentationens avskrift:

Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen? Jan Ekström VD Netoptions

AGENDA 1.Presentation av Netoptions 2.Vad är Sociala Medier? - Genomgång av olika Sociala Medier - Exempel på företag och Sociala Medier - 10 tips för SMM (Social Media Marketing) 3.E-postmarknadsföring och SMM med Demo - YouTube - Sociala Medier - Google Analytics

Netoptions Netoptions AB  Lösningar för personifierad eMarketing  Utvecklar, säljer och implementerar BizWizard eMarketing Suite – ett verktyg för marknadsföring och kommunikation via e-post, mobil och webb  Över 300 kunder  25 partners  12 anställda  Stockholm och Göteborg

Exempel på kunder Bank & Finans Alecta SBAB Statens Pensjonskasse (NO) East Capital ALMI Företagspartner Sjätte AP-fonden First Securities (NO) Garantum Resor & Turism Fritidsresor SL Hotell Gothia Towers Langley Travel Sverigeflyg Malmö Aviation Föreningar Svensk Näringsliv SACO HSB Dataföreningen Västsvenska Industri- och Handelskammaren Förlag & Tidningar Affärsvärlden Allers Göteborgs-Posten Natur & Kultur Forma Publishing Group Sydsvenska Dagbladet Programföretag Vismakoncernen Hogiakoncernen Lawson Lundalogik SuperOffice Jeeves EPiServer Nöjen Svenska Mässan easyFairs Folkspel Stockholmsmässan Göteborgsoperan Historiska muséet Örgryte Fotboll Casino Cosmopol Handel Isolda 20:20 Mobile Elektroskandia CDON.com MQ NK Åhléns Ahlsell Utbildning & Konferens IHM Företagsuniversitetet Svenska Möten Sensus Lexicon Industri E.ON Atlet Stena Metall SOS Alarm Royal Canin Getinge Gävle Energi Skanska Volvo Trucks

Användare i 21 länder

AGENDA 1.Presentation av Netoptions 2.Vad är Sociala Medier? - Exempel på företag och Sociala Medier - Genomgång av 7 st olika Sociala Medier - 10 tips för SMM (Social Media Marketing) 3.E-postmarknadsföring och SMM med Demo - YouTube - Sociala Medier - Google Analytics

Sociala Medier a För vem? - privat - för företaget

Sociala Medier är stort redan idag Facebook är 2:a i världen Varannan sajt på Alexa top 15 är Sociala Media

 Interaktivt – Web 2.0  Användargenererat – “Den nya demokratin”  Viralt – Exponentiell spridning – om “rätt” innehåll  “Gratis”  C2C

“Sociala medier betecknar aktiviteter som kombinerar teknologi, social interaktion och användargenererat innehåll. Det kan ta sig uttryck i internetforum, bloggar, wikier, poddradio och artikelkommentarer” Källa: Wikipedia Wikipedia

Genomgång av olika Sociala Media Social kunskap – wikis, användargenererat Blogg – Webbsida med senaste inlägget överst Microblogg – Som blogg fast bara på 140 tecken Forum – Digital anslagstavla med olika ämnen Sociala bokmärken – Organiserade bokmärken Sociala nyheter – Demokratiserade nyheter Sociala nätverk – Digitala communitys

Företag och Sociala Medier IKEA Facebooksidor YouTube-kanal Twitterkanaler

Företag och Sociala Medier EUROPEISKA Twitterbloggen på hemsidan

Företag och Sociala Medier Vingresor Facebook fan page YouTube-kanal Twitter Egna bloggar

Företag och Sociala Medier British Airways Aktiv Twitter Kundtjänst

Företag och Sociala Medier Dell Blogging: 100-tals Crowdsourcing: Ideastorm Microblogging: 22 Twitter Virtual Worlds: Second Life island. - Har vänt ett dåligt rykte

Företag och Sociala Medier HM Fanpage på Facebook med fans. Twitter

I Sociala Medier Facebook-grupp “Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” medlemmar Bra eller dålig PR?

I Sociala Medier Kent Sajten har besökare i veckan. Finns även på Facebook, Twitter, Myspace och som RSS Feed eller ett dagligt nyhetsbrev - Kommentera, diskutera men inga hela låtar!

Aggregera från olika källor, sök, sovra

Titta på:

Hur skulle en satsning på Sociala Medier normalt räknas hem? ROI Risk Of Ignorance “Definierar inte du ditt varumärke på nätet gör någon annan det”

10 tips för den sociala världen

1 Lyssna av de Sociala Medierna och vad som sägs om ert företag och lär er var och hur diskussioner pågår.

10 tips för den sociala världen 2 Sök efter din målgrupp och blivande ambassadörer.

10 tips för den sociala världen 3 Komplettera din marknadsstrategi, så att den involverar Sociala Medier.

10 tips för den sociala världen 4 Bevaka löpande vad som sägs om er och ert varumärke. Bemöt vid behov, och på “rätt” sätt.

10 tips för den sociala världen 5 Bidra själv med relevant information. Ej reklam.

10 tips för den sociala världen 6 Var ärlig. Var tydlig med vem du är. Kom ihåg att allt är transparent och snabbt.

10 tips för den sociala världen 7 Bli publicist. Börja blogga och twittra själv. Våga testa!

10 tips för den sociala världen 8 Använd “bra” länkar. ReTweet Det uppskattas av alla.

10 tips för den sociala världen 9 Behöver företaget en policy kring Sociala Media?

10 tips för den sociala världen 10 Testa och testa igen. Använd webbanalys Lär känna dina besökare och utvärdera olika marknadskampanjer. Mät ROE – Return On Engagement

AGENDA 1.Presentation av Netoptions 2.Vad är Sociala Medier? - Genomgång av 7 olika Sociala Medier - Exempel på företag och Sociala Medier - 10 tips för SMM (Social Media Marketing) 3.E-postmarknadsföring och SMM med Demo - YouTube - Sociala Medier – 2 vägar - Google Analytics – 2 sätt

BizWizard-koppling till YouTube 1. Leta upp önskad film på YouTube. 2. Kopiera länken (URL) från YouTube-filmen. 3. Filmens första bildruta infogas då i ditt meddelande

Utskick från BizWizard… …ger mottagaren möjlighet att enkelt dela med sig till sina vänner… Enkelt för mottagaren att dela med sig... …som kan dela med sig till sina vänner… …som kan dela med sig till sina vänner…

BizWizard kopplas till Google Analytics Särskilj övrig internettrafik från era kampanjer i er webbanalys Nyhetsbrev Övrig trafik

Utskick från BizWizard… Enkelt för företaget att dela med sig... …notifieras med länk via företagets sociala medier… …till followers och vänner…

BizWizard kopplas till sökmotorer Search Marketing Låt sökmotorerna indexera nyhetsbrevet och få nya läsare/besökare och potentiella kunder

På gång: iPhone App

AGENDA 1.Presentation av Netoptions 2.Vad är Sociala Medier? - Genomgång av olika Sociala Medier - Exempel på företag och Sociala Medier - 10 tips för SMM (Social Media Marketing) 3.E-postmarknadsföring och SMM med Demo - YouTube - Sociala Medier - Google