MENC Software AB användarvänliga nyttoprogram för mobiler MENC ZERO.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Advertisements

Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Automatic Delivery Rewards
Klicka för att byta bild när bilderna stannat
Svenska Volkswagen Finans
Ringa video- samtal med datorn
Jonas Eriksson/Scania InfoMate ITSX Medlemscase – Erfarenhetsutbyte Umeå maj 2009 MEX på Scania.
Guide för användning av telefon
Kapitel 13, Likviditet.
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Mobila anknytningar med Springmobil
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
Växel TDE600 Panasonic KX-TDE600 är en telefonväxel med fullt stöd för
Personas, Scenario & Storyboard
Belysning Sjöglimtens Samfällighet
Kapitel 21 Periodisering.
Utredningen om revisorer och revision EU har initiativet De små företagens kostnader för administration skall minskas med 25% till år 2012.
Del 2 av Nya betalningskanaler PayEx
WyWallet Betala mobilt.
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Fibernät till Dybladet?
Sammanfattning Vi gjorde ett studiebesök i Kista Service Hus. Två pensionärer pratade om problem i deras vardagsliv. Utifrån det tänker vi skapa en digital.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Ring, ring – med vem ska vi slå en signal? Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Hur fungerar klassisk fast telefon?
En ORR Ordning Reda Resultat®-produkt från Iterit AB
Programmet för affärsutvecklingscheckar -Internationalisering 23 maj 2013 Sophia Litsne Regionutvecklingssekretariatet.
Offert 2N Virtual PBX (Mobil IP Centrex plattform) eller kundplacerad IP PBX i samma produkt Vid frågor kontakta Mattias Hansson Tel.
Pontus Abrahamsson Joakim Örnstedt Startbild Systemkonsult
Lunds universitet NYTT OPERATÖRSAVTAL, FASTA OCH MOBILA TELEFONITJÄNSTER.
Studentbostadsnäten - Ytterst ett ”politiskt” beslut (samma anslutningsmöjligheter för alla?).
Hoppsan, jag har fått Internet i mobilen! Erik Hörnfeldt från den GLADA mobiloperatören.
Panasonic’s SIP Telefon KX-HGT100 HGT100 SIP Telephone Innehåll HGT100 SIP Telefon KX-HGT100 - Funktionsöversikt Display – Samtals ID – Samtals logg Vänt,
Visionary solutions, provided with care.
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Paketerad lösning för upp till 40 användare
© 2012 Om bildspelet Detta bildspel är tänkt som ett bibliotek att plocka bilder ur. Det är viktigt att du målgruppsanpassar bilderna och talarmanus innan.
& Läget på vägarna Mobila tjänster -en ny kanal. Mobila tjänster -Området växer – många aktörer -Förhållningssätt – egen regi eller inte -Endast ny kanal,
Anslutningspris för fiber till villa
Kontrollera röstbrevlådan 1.Klicka på fliken Telefon. Där ser du dina meddelanden och information om den som ringde. 2.Håll markören över ett rösbrevlådemeddelande.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Sponsorpaket Range Reklamskylt med avståndsmarkering vid 50, 75, 100, 125, 150 eller 175 meter Pris: kr / år Mindre reklamskylt vid respektive utslagsramp.
HSB Malmö ek. för HSB, ursprungligen en förkortning för Hyresgästernas Sparkasse- och Byggnadsförening, är idag ett egennamn. Vi har två pass á 45 minuter.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Forskning om dialog och dialogsystem på inst. för lingvistik målsättning: –utveckla teorier om mänsklig dialog som kan användas i byggandet av dialogsystem.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Nytt mobiltelefonavtal TeliaSonera leverantör. Integration med universitetets fasta telefonisystem, mobil anknytning.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Introduktion - Konsumentekonomi
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
En mobil växel olik alla andra
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Telia Touchpoint. AcadeMedias nya växellösning Presentationen kommer att innehålla nedanstående punkter Varför byter vi? När sker bytet? Hur kommer det.
Sundsvalls kommuns Servicecenter HR, IT, Ekonomi Jonas Borg, koncernstaben, Sundsvalls kommun
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
ShoreTel UC för mobilen
Uno. Användarinstruktion.
Uno. Telefonistinstruktion.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Gratis testkonto med egen inloggning
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Nödsituation.
Vad kostar lånet? INTRODUCERA KAPITLET
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Information om SCB:s Export-/importregister 2015
Info intranät Marknad Affärs modeller mot kund Hur man säljer in besöket? Hur demar man på besöket? Split Utvägen FF abonnemang Offertmall E-learning FAQ.
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Presentationens avskrift:

MENC Software AB användarvänliga nyttoprogram för mobiler MENC ZERO

Parkering, Poker och andra privata samtal • Undersökningar visar att så mycket som 30% av alla samtal gjorda från tjänstemobiler kan vara privata. • Kraftig ökning av antalet betaltjänster som går att köpa via mobiltelefon. Exempelvis: –Annonser på ”Blocket” –Parkering –Tåg och bussbiljetter –Ringsignaler och bilder –Röstning i media/TV och mötestjänster m.fl. MENC ZERO

Förtydligande av Riksskatteverkets regler om vilka delar som ska förmånsbeskattas Vanliga mobilabonnemang •Ringda samtal och övriga mobiltjänster med trafikavgifter där arbetsgivaren betalar samtliga kostnader. Flaterate abonnemang •Ringda samtal till egen eller annan operatör utöver fastställd volym som ingår i fastpriset. (normalt 500 upp till 3000minuter) •Betalsamtal och betal-SMS •Utlandssamtal och Videosamtal •Övriga debiterbara avgifter utöver fasta abonnemangsavgiften MENC ZERO Det sista utslaget i Regeringsrätten ger Skatteverket rätt att begära ut fullständiga listor över de anställdas samtal med tjänstemobil ( Källa teleoptimisten maj 2006 Anette Sjö)

Enkelt att ringa med prefixstyrd fakturadelning •Knappa in ett nummer eller klicka på en kontakt i telefonboken •Telefonen frågar •Välj tjänste eller privat •Klickar ok! Samtalet kopplas fram •Nästa gång du ringer samma nummer eller kontakt, kommer ingen fråga. Samtalet rings enl. den definition du valde första gången MENC ZERO

Fördelning tjänste och privatsamtal Årskostnad PrivatkostKostnader för ZERO Mobiltrafik30%inkl. fakturadelning kr1 500 kr720 kr år 1, 420 kr år 2 Årliga kostnadsminskningar vid 100 mobiler = kr / år Alt. minskad administration och kontroll * 400 kr/faktura*4= kr / år Besparingar med MENC ZERO

• Företaget och den anställde undviker att belastas med förmånsbeskattning och ev. straffavgifter vid revision • Företaget sparar tid och pengar på minskad administration och kontroll av medarbetarnas mobilfaktura • Den anställde måste alltid göra ett aktivt val av samtalstyp, privat eller tjänste, när man ringer numret första gången • Företaget och den anställde kan känna sig trygga med att rätt fakturering sker och man undviker ”förhör” •Den anställde behöver bara en mobiltelefon och kan nyttja företagets fördelaktiga trafikavtal för privat bruk kundnytta

MENC Software AB användarvänliga nyttoprogram för mobiler MENC ZLIPP

Telia Centrex mobil kräver : •Att man alltid ringer anknytningsnummer till kolleger för att samtalet ska debiteras med 0-taxa. •Att man ringer 990 för att därefter knappa in funktionskoder: Exempelvis *23* 1# för hänvisning ”Gått på lunch” mfl. MENC ZLIPP

•Sparar pengar genom att säkerställa rätt interntrafiktaxa för mobila centrexanknytningar. •Ökar servicegraden och effektivitet för växel- telefonist eftersom mobilanknytningar alltid använder centrexfunktionerna på rätt sätt. •Ger ett enkelt användargränssitt till slutanvändaren för krångliga funktionskoder. Kundnytta ZLIPP

MENC Software AB användarvänliga nyttoprogram för mobiler MENC ZMUX

• Utvecklingen går mot mobila växlar ”One phone solution” samt integration av mobiler i ”traditionella” och nya Ip-växlar • Antalet mobilabonnemang har på 1 år ökat med ca abonnemang och antalet trafikminuter med ca 3 miljarder Marknad och utveckling One

MENC ZMUX. Automatiserad mobil växelanknytning Publika Telenätet Huvudnr:xxx Ankn Ankn Ankn Ankn Ankn Huvudkontor Lokalkontor

• Operatörsoberoende • En terminal/telefon per medarbetare och minskade flyttkostnader •Flexibilitet och fullt telefoniststöd för hemarbetsplatser / lokalkontor och resande • Användarvänligt gränssnitt i displayen för hänvisning med automatisk tidsstyrd avaktivering • Telefonist får samma uppgift om status för mobila anknytningar som för fasta • Ett telefonnummer = Företagets diretkvalsnummer • Kostnadsbesparande. Alla samtal till fastnätstaxa Kundnytta MENC ZMUX

MENC Software AB Övergripande fördelar för alla tjänster • Ger substantiella besparingar • Enkelt att installera • Enkelt att använda • Höjer nyttjandegraden av redan gjorda investeringar • Skapar oberoende mot operatör • Skapar oberoende för växelval • Ger trygghet för mobilanvändaren och organisationen

• Inget ändrat ringbeteende behövs av användaren. • Automatisk återställning av vald hänvisning. • Telefonen visar vald hänvisning. • Fungerar på ett stort urval av telefoner och telefontillverkare. • Kan hantera funktioner automatiskt. • Kan hantera olika tidsformat i samma hänvisning. • Automatisk konvertering av nummerformat (+46 eller 0046) • Använder befintlig telefonbok och samtalslistor. • Produkterna är alltid lätt tillgängliga i telefonerna. Unika funktioner i produkterna

MENC Software AB användarvänliga nyttoprogram för mobiler

I månadsavgiften ingår att MENC •Funktionstestar konfigurationen mot Växel innan distribution till slutanvändaren. •Ger slutanvändaren tillgång till support vid frågor om tjänsten •Säkerställer funktion i nya och framtida ”smarta” telefonmodeller. •Levererar gratis uppgradering på köpta funktioner •Ominstallerar programmet vid byte till ny telefon under avtalstiden. •Anpassar användargränssnittet till olika språk (Svenska, Engelska, Tyska och Franska) •Säkerställer backup på konfiguration under avtalstid •Distribuerar programvaran centralt via SMS eller förinstallerad av mobiltelefonleverantör Omfattning MENC:s åtagande

Besparingspotential med MENC ZLIPP Trafikkostnader verkligt företag m 200 abg