Töjnaskolan Elever åk 3, 6 och svar, 91%

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Rör vi oss? Det beror på vad vi jämför oss med.
Advertisements

Uppgifter/Läxa Lös uppgifterna: 120, 121, 123, 125, 126, 128, 130, 133, 142, 144, 145.
Hud & hudsjukdomar Fredrik Hieronymus.
Behandlas under 4 kursträffar i mineralmuseet
Administration Distribution Metabolism Exkretion
Kap. 3 Derivator och Integraler
Kapitel 3 Sannolikhet och statistik
Kap. 3 Derivator och Integraler
Sol i Syd Projektdagen 2017 Region Blekinge
SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut
KONJUNKTURINSTITUTET
KPP053, HT2016 MATLAB, Föreläsning 2
Praktiska grejer Lärare: Erik Ramm-Schmidt Läxorna finns på Wilma
Kapitel 1 Algebra och linjära modeller manada.se.
Kursintroduktion Brukarorienterad design
Kapitel 2 Förändringshastigheter och derivator manada.se.
Behandlas under 4 kursträffar i mineralmuseet mars-april 2017
Sällsynta jordartsmetaller
GEOGRAFI.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Men kolla bildspelet vecka 18 först
Nordiska Lärarorganisationers Samråd
Arbetsgrupp ”Hat och hot mot förtroendevalda”
Är en radikal omställning till hållbar konsumtion möjlig och hur påverkar det våra möjligheter till välbefinnande? Jörgen Larsson Assistant professor in.
X Avrundning och överslagsräkning
Välkommen till.
ULA Kompetenscenter - en del av TPY
VISBY IBKs FÖRENINGSTRÄD
Styrelsen i stallet vecka 20
Framgångsfaktorer för en global projektverksamhet
Gotlands energieffektiviseringsnätverk
Medelhavsbuffé 11/ Bildkavalkad.
Nya regler om energi i BBR
Sannolikhet och statistik
Lagen om Energikartläggning i stora företag
Växtekologisk orienteringskurs
Tularemi.
Information till primärvården Herman Nilsson-Ehle Catharina Lewerin
Inför avtalsrörelsen 2016 Lars Calmfors
Lagen om Energikartläggning i stora företag
KPP053, HT2016 MATLAB, Föreläsning 3
Lars Calmfors Föreläsning 2 för Riksrevisionen 25/2-2016
Fosfor från Östersjöns djupbottnar är problemet
Täthet hos flänsförband mellan stora polyetenrör och ventiler
Arbetsbeskrivning Sportkommittén
Dagens ämnen Matriser Räkneoperationer och räknelagar
Mellankrigstiden
Ledarutveckling över gränserna
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Hur får vi fler att söka till Teknikcollege ?
det är den här processen
Uppföljning av år 2016 HFS-nätverket
BILDSPEL ABISKO, ev. YOUTUBE KLIPP
Visit Karlskoga Degerfors
Vårdprevention - en introduktion för medarbetare på sjukhus
Trygg, säker och samordnad vård- och omsorgsprocess
Föräldraenkät 2017 Förskola
BYGDSAM Anundsjö Grundsunda BLT Nätra.
Nyheter i tredje upplagan av Handbok Riskanalys och Händelseanalys
Så här säljer du med SMS.
Finansiell samordning
Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2016
Dagläger MTB i Högbobruk
Sportlovsläger 9-12 feb Årshjulet med läger på skolloven börjar med ett dagläger för våra tävlingsgymnaster Vi hälsar alla gymnasterna i S- och R-ben samt.
Medlemsinfo Tenhults IF
Välkommen till vårt Öppet Hus, SeniorNet Huddinge
Fortum: Lars Modigh Agneta Molinder Synovate Temo: Gun Pettersson
Attraktiv Hemtjänst Introduktion i att utvärdera hemtjänst
Presentation av verksamhetsplan
20% rabatt (På ordinarie priser)
Presentationens avskrift:

Töjnaskolan Elever åk 3, 6 och 8 123 svar, 91% Denna enkätundersökning är en del av ett utvärderings-samarbete där tio kommuner i Stockholms län årligen genomför en enkätundersökning inom förskola, pedagogisk omsorg och grundskola.

Om undersökningen Bakgrund Metod Urval Tio kommuner i Stockholms län genomför årligen en enkätundersökning i förskola, pedagogisk omsorg och grundskola. Undersökningen genomförs på samma sätt i alla kommuner och flertalet frågor är gemensamma. I 2019 års undersökning inbjöds totalt 77 240 elever och föräldrar från 758 förskolor och skolor att delta. Metod Formulären delades ut från den 21 januari och samlades in fram till den 8 mars 2019. Urval Antalet inkomna svar samt svarsfrekvens för den grupp som avses redovisas överst på varje sida. Läsanvisningar för resultatdiagrammen Som ett stöd för arbetet med resultaten finns en arbetsguide tillgänglig i rapportportalen. 2

Töjnaskolan Elever åk 6 (123 svar, 91%) Utveckling och lärande 3

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Utveckling och lärande 4

Töjnaskolan Elever åk 6 (82 svar, 98%) Utveckling och lärande 5

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Ansvar och inflytande 6

Töjnaskolan Summan av Elever åk 6, åk 8 (41 svar, 80%) Ansvar och inflytande 7

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Normer och värden 8

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Normer och värden 9

Töjnaskolan Elever åk 6 (123 svar, 91%) Styrning och ledning 10

Töjnaskolan Elever åk 3 (82 svar, 98%) Fritidshem ¹Ställs endast till de med fritidshem 11

Töjnaskolan Elever åk 3 (82 svar, 98%) Fritidshem ¹Ställs endast till de med fritidshem 12

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Kommunspecifika frågor ¹Inget resultat 13

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Övergripande frågor ¹Inget resultat 14

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Målområdessammanställning Diagrammet visar andelen som instämmer på frågorna inom respektive målområde 15

Om prioriteringsmatrisen I prioriteringsmatrisen fördelas frågorna utifrån deras relativa resultat inom den aktuella svarsgruppen och deras samband med den övergripande nöjdhetsfrågan, dvs Jag är nöjd med verksamheten i  min eller mitt barns förskola/skola. Prioritera Dessa frågor har lägre undersökningsresultat än andra frågor hos den aktuella skolan/förskolan samtidigt som de tillhör de som har starkast samband med hur nöjda föräldrarna eller eleverna är med verksamheten. Här finns en potential till förbättringar som kan få stor positiv inverkan på den övergripande nöjdheten. Vårda Dessa frågor tillhör de som har starkast samband med nöjdheten och undersökningsresultaten tillhör de högre på förskola/skolan. Här är det viktigt att säkerställa att den goda prestationen upprätthålls. Kan bli bättre Bland dessa frågor finns de som har lägst undersökningsresultat på skolan/förskolan men samtidigt har dessa faktorer ett relativt svagt samband med den övergripande nöjdheten. Förbättringar är önskvärda men mindre prioriterade än frågorna under Prioritera. Bevaka Här är undersökningsresultaten på frågorna bland de högre samtidigt som sambandet med den övergripande nöjdheten är svagare. Se till att resultaten inte försämras eftersom frågorna kan vara grundläggande faktorer som om de inte fungerar kan driva missnöje. Axeln Samband med nöjdhetsfrågan På denna axel placeras frågorna in beroende på om de har ett starkare eller svagare samband med den övergripande nöjdhetsfrågan. Styrkan i sambandet har beräknats med korrelationsanalys och gäller för aktuell förskola/pedagogisk verksamhet/skola och svarsgrupp, om det finns minst 80 svar i denna svarsgrupp/årskurs, annars beräknas sambandet för hela svarsgruppen/årskursen i kommunen. Axeln Resultat På denna axel placeras frågorna in beroende på om de har fått ett högre eller lägre resultat av rapportens svarsgrupp, jämfört med medelvärdet för samtliga frågor, också för rapportens svarsgrupp. 16

Töjnaskolan Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8 (123 svar, 91%) Bevaka Prioriteringsmatris Då antalet svar från denna enhet är färre än 80 redovisas här samband som gäller för Sollentuna kommun på totalnivå för Summan av Elever åk 3, åk 6, åk 8. 1. Mina lärare gör lektionerna intressanta 2. Mina lärare är bra på att förklara olika saker 3. Skolarbetet gör mig så nyfiken att jag får lust att lära mig mer 4. Lärarna hjälper i skolarbetet / Får det stöd och den hjälp som behövs 5. Mina lärare förklarar vad jag ska kunna i de olika ämnena 6. Mina lärare förväntar sig att jag ska nå kunskapskraven i alla ämnen 7. Mina lärare och jag pratar om hur det går för mig i skolan 8. Jag lär mig nya saker varje dag i skolan 9. Mina lärare och jag pratar om vad jag ska göra för att förbättra mina resultat 10. Det är roligt att lära sig saker i skolan 11. Jag är med och planerar mitt eget skolarbete 12. Jag tar ansvar för mitt skolarbete 13. Eleverna är med och bestämmer hur vi ska arbeta med olika skoluppgifter 14. Lärarna i min skola tar hänsyn till elevernas åsikter 15. Jag är med och utvärderar undervisningen 16. Jag känner mig trygg i skolan 17. Eleverna i min skola är snälla mot varandra 18. Jag kan fokusera på skolarbetet under lektionerna 19. Skolan arbetar mot kränkande handlingar som t ex mobbning 20. De vuxna ingriper om någon behandlas illa 21. Jag trivs i skolan 22. Flickor och pojkar behandlas lika av lärarna 23. Rektor lyssnar till vad eleverna tycker 24. Jag har bra lärare 25. På mitt fritids får eleverna vara med och bestämma 26. Det är bra personal på fritids 27. Jag får pröva på att göra olika saker 28. Jag känner mig trygg på fritids 29. Jag trivs på fritids 30. Jag är nöjd med mitt fritids Bevaka Vårda 2. 5. 6. 7. 10. 12. 25. 27. 4. 14. 16. 20. 21. 24. 26. 28. 29. 30. ──── Resultat ──► Kan bli bättre Prioritera 8. 9. 11. 13. 15. 18. 1. 3. 17. 19. 22. 23. ──── Samband ──► 17