Innehåll i dagen Mata in Ubåtar i Net-klient Redigera inmatningar

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Rör vi oss? Det beror på vad vi jämför oss med.
Advertisements

Uppgifter/Läxa Lös uppgifterna: 120, 121, 123, 125, 126, 128, 130, 133, 142, 144, 145.
Hud & hudsjukdomar Fredrik Hieronymus.
Behandlas under 4 kursträffar i mineralmuseet
Administration Distribution Metabolism Exkretion
Kap. 3 Derivator och Integraler
Kapitel 3 Sannolikhet och statistik
Kap. 3 Derivator och Integraler
Sol i Syd Projektdagen 2017 Region Blekinge
SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut
KONJUNKTURINSTITUTET
KPP053, HT2016 MATLAB, Föreläsning 2
Praktiska grejer Lärare: Erik Ramm-Schmidt Läxorna finns på Wilma
Kapitel 1 Algebra och linjära modeller manada.se.
Kursintroduktion Brukarorienterad design
Kapitel 2 Förändringshastigheter och derivator manada.se.
Behandlas under 4 kursträffar i mineralmuseet mars-april 2017
Sällsynta jordartsmetaller
GEOGRAFI.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Men kolla bildspelet vecka 18 först
Nordiska Lärarorganisationers Samråd
Arbetsgrupp ”Hat och hot mot förtroendevalda”
Är en radikal omställning till hållbar konsumtion möjlig och hur påverkar det våra möjligheter till välbefinnande? Jörgen Larsson Assistant professor in.
X Avrundning och överslagsräkning
Välkommen till.
ULA Kompetenscenter - en del av TPY
VISBY IBKs FÖRENINGSTRÄD
Styrelsen i stallet vecka 20
Framgångsfaktorer för en global projektverksamhet
Gotlands energieffektiviseringsnätverk
Medelhavsbuffé 11/ Bildkavalkad.
Nya regler om energi i BBR
Sannolikhet och statistik
Lagen om Energikartläggning i stora företag
Växtekologisk orienteringskurs
Tularemi.
Information till primärvården Herman Nilsson-Ehle Catharina Lewerin
Inför avtalsrörelsen 2016 Lars Calmfors
Lagen om Energikartläggning i stora företag
KPP053, HT2016 MATLAB, Föreläsning 3
Lars Calmfors Föreläsning 2 för Riksrevisionen 25/2-2016
Fosfor från Östersjöns djupbottnar är problemet
Täthet hos flänsförband mellan stora polyetenrör och ventiler
Arbetsbeskrivning Sportkommittén
Dagens ämnen Matriser Räkneoperationer och räknelagar
Mellankrigstiden
Ledarutveckling över gränserna
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Hur får vi fler att söka till Teknikcollege ?
det är den här processen
Uppföljning av år 2016 HFS-nätverket
BILDSPEL ABISKO, ev. YOUTUBE KLIPP
Visit Karlskoga Degerfors
Vårdprevention - en introduktion för medarbetare på sjukhus
Trygg, säker och samordnad vård- och omsorgsprocess
Föräldraenkät 2017 Förskola
BYGDSAM Anundsjö Grundsunda BLT Nätra.
Nyheter i tredje upplagan av Handbok Riskanalys och Händelseanalys
Så här säljer du med SMS.
Finansiell samordning
Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2016
Dagläger MTB i Högbobruk
Sportlovsläger 9-12 feb Årshjulet med läger på skolloven börjar med ett dagläger för våra tävlingsgymnaster Vi hälsar alla gymnasterna i S- och R-ben samt.
Medlemsinfo Tenhults IF
Välkommen till vårt Öppet Hus, SeniorNet Huddinge
Fortum: Lars Modigh Agneta Molinder Synovate Temo: Gun Pettersson
Attraktiv Hemtjänst Introduktion i att utvärdera hemtjänst
Presentation av verksamhetsplan
20% rabatt (På ordinarie priser)
Presentationens avskrift:

Innehåll i dagen Mata in Ubåtar i Net-klient Redigera inmatningar Ta fram ASI-rapporter från Net-analys Ta fram rapporter från UBÅT; effekter mm för Åtgärder och Ställen Hur kan resultaten användas? Systematisk uppföljning Framtiden: Bot och bättring! ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

Ett verktyg för systematisk uppföljning i missbruksbruksvården ASI och UBÅT Ett verktyg för systematisk uppföljning i missbruksbruksvården ASI-Grund Kartläggning Bakgrund Problem ASI-Uppföljning Problem Förändring av problem Bättre - Sämre Problemfri Vilka resultat och effekter har åtgärden? Vilka får åtgärden? UBÅT Vilka åtgärder finns? Brukarupplevelse kvalitet Handläggare ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Vad är UBÅT? En metod för Uppföljning och Beskrivning av ÅTgärder. Skapades av oss 2012 som komplement till ASI. Databasen innehåller idag ca 6300 åtgärder (Ubåtar) för ca 3000 klienter. Ca 90 ”kommuner” är användare. UBÅT används både i klientarbete (Net-klient) och på organisationsnivå (Net-analys) UBÅT i Net-klient Berätta om Annan… möjlighet att få unika åtgärder utvärderade ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

Behörigheter i Net-klient Inmatare – kan mata in och ändra inmatade uppgifter Organisation – kan ta fram rapporter och arbeta med statistik Nätverk – kan arbeta med fler organisationer Lokal administratör – kan hantera konton, Ställen mm Gå till Net-klient ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

Vad kan resultaten och rapporterna användas till? Informera: Politiker Chefer Kollegor Vad kan resultaten och rapporterna användas till? Lära av varandra: Jmf andra enheter Med hela/delar av Sverige Informera: Media Brukare Anhöriga Externa ställen: Jämföra resultat Inför upphandling Åtgärder: Våra resultat jmf med andra Har vi ”rätt” åtgärder Stimulera och motivera: Handläggare Brukare Summering: Bra och dåligt Tänkbara orsaker Vad behöver ändras Stöd i klientarbetet Bot och bättring Förväntat resultat ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/   Två utfallsmått för att beskriva resultat Här görs ett försök att använda begreppen reliabel förändring och kliniskt signifikant förbättring som utfallsmått i databasen Net-analys. Reliabel förändring innebär att klientens problem förändrats med minst 2 skalsteg på intervjuarskattningen mellan grundintervjun och uppföljningsintervjun med ASI. En kliniskt signifikant förbättring innebär dels en förbättring med minst 2 skalsteg (reliabel förbättring), dels att klienten vid grundintervjun hade så stora problem att någon form av hjälp behövdes, men att problemen eller hjälpbehovet inte kvarstår vid uppföljningsintervjun. Underlaget för de resultat och figurer som presenteras här kommer från databasen Net-analys och uttaget gjordes 2019-01-11. Det fanns då 3183 klienter och 6314 åtgärder i databasen. ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Data från april 2019, 1407 klienter med ASI-G och ASI-U, 6723 åtgärder Databasen innehåller nu så många observationer att vi kan börja beräkna de två utfallsmåtten för klienter med olika problemnivå vid ASI-G. Vi måste dock begränsa antalet problemnivåer till de 5 som finns i ASI. 8-9 Mycket stort problem. Hjälp krävs absolut. 6-7 Påtagligt problem. Hjälp krävs. 4-5 Måttligt problem. Viss hjälp krävs. 2-3 Litet problem. Hjälp krävs troligen inte. 0-1 Inget problem. Hjälp krävs inte. Vi vet att klienter med Intervjuarskattning 8-9 inte kan bli sämre och de med 0-1 inte kan bli bättre (tak och golv effekter). Men kan klienter med stora problem ändå bli av med sina problem, ”botade” eller är förbättring det enda realistiska målet? Är en åtgärd lika bra för klienter med stora och små problem eller fungerar den bäst för t.ex. de med måttliga problem? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Är brukare som blivit botade mer nöjda, motiverade eller delaktiga? Upplever de en större förbättring? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Är brukare som blivit botade mer nöjda, motiverade eller delaktiga? Upplever de en större förbättring? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Är brukare som blivit botade mer nöjda, motiverade eller delaktiga? Upplever de en större förbättring? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Upplever handläggarna någon skillnad i genomförande av åtgärderna för botade klienter? Upplever de en större förbättring hos botade klienter? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Upplever handläggarna någon skillnad i genomförande av åtgärderna för botade klienter? Upplever de en större förbättring hos botade klienter? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Upplever handläggarna någon skillnad i genomförande av åtgärderna för botade klienter? Upplever de en större förbättring hos botade klienter? ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/

B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/ Tre problemprofiler i ASI ASImetod 2019-05-14 B-Å & K Armelius Ubåtsnytt: http://ubat.rabekobberstad.se/