Kontaktpersoner Trafikverket

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Sammanställning länsstyrelserna
Advertisements

Fiber i Bohus Peter Davidsson, Fredrik Östlind, Lennart Svensson
Lär dig trafikreglerna
Seminarium om kompetenskrav för arbete i underhåll och anläggning av väg och järnväg Problem med kompetenssäkringen För få formella kompetenskrav i väg-
Utan cykeln stannar Sverige Lotta Finstorp 4 mars Kristianstad.
Tillgänglighet i Gävle Tillgänglighetsarbetet på Tekniska kontoret
Riskbedömning vid ändring i verksamheten
FFI – Lyckade/Pågående projekt
Förutsättningar Vinster. Förutsättningar En tandem.
Från utspridd till samlad myndighetsutövning i transportsektorn
Framtidens bästa primärvård
Trafiksäkerhetsarbete Gotlands Kommun Kommunens visioner och mål Prioriterade områden Trafiknätsanalyser Vad har kommunen gjort ? Vad vill kommunen göra.
Remiss Funktionellt prioriterat vägnät
Åtgärdsplanering Strategier för drift och underhåll av väg- och järnvägsnätet.
Cykelställ.
Samrådsmöte med allmänheten Väg 40 Nässjö - Eksjö
Här presenterar vi en enkel och bra idé för att spara på vår miljö.
Förslag till Cykelstrategi för Kalmar län
Klimatanpassad vinterväghållning i Norrköpings Kommun Leif Lindberg Teknisk chef Norrköping kommun
Västerhavets vattendistrikt 4 länsstyrelser –Västra Götaland –Värmland –Jönköping –Halland 5 utpekade orter –Göteborg (Göteborg och Ale) –Lidköping –Karlstad.
Rätt fart i Falun! - analys av hastighetsgränser.
Samverkanswebben POKarlsson, Stockholms brandförsvar
Förbifarten.
Trafiken runt skolan Projektledare Helena Hellsten Projektansvarig
DOM FÖRBIFART STOCKHOLM Carolina Gustavsson Fredrik Bonde 1.
Att bygga i bullerutsatta miljöer.
Stadsbyggnadsförvaltningen Säkra skolvägar Färre bilar runt skolorna! Barnen är förlorarna idag, men kan bli vinnare.
Regler om huvudmannaskap för platser där allmänheten ska ha tillträde
Anna Kronman projektledare
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Vi satsar för ett smidigare resande.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Webinarie - Hastighetsdata 2016 Emma Klasson
Flaggvaktsutbildning för Vätternrundan Sören Wictorsson F.d polis/trafikpolis.
Trafikverket startar den 1 april Varför bildas Trafikverket? Ett trafikslagsövergripande synsätt Ett tydligare kundperspektiv Stärkt regional förankring.
Cykel Illustrationerna är bl.a. hämtade ur NTF:s bok Rätt och vett i trafiken, illustratör Sara Mazetti-Nissen, FormForm och ur Trafikverkets Tillsammans.
Trafik i vinterväder Illustrationerna är bl.a. hämtade ur NTF:s bok Rätt och vett i trafiken, illustratör Sara Mazetti- Nissen, FormForm och ur Trafikverkets.
Förbifart Brunflo Samrådshandling på remiss fram till den 29 april 2016 – förlängd remisstid till juni 2016 Tre alternativa sträckningar förbi Brunflo.
Överenskommelse med Svenska Kraftnät och Trafikverket.
Utäng Anslutning av privata fastigheter till kommunal VA-anläggning.
SÄKER CYKLING Nu för alla i femman!
Näringslivslunch 8 november.
BAKGRUND Längre cykelresor…. BAKGRUND Längre cykelresor…
Vad ska en vägplan innehålla?
Lilla Trekungacupen 7-9 april Arena: Kungälvs Ishall Oasen
Röreviken etapp 3 Anslutning av privata fastigheter till kommunal VA-anläggning Inledande information. Presentation av var och en. Frågor tar vi efter.
Hastighetsbegränsningar
Modell för säker trafik
Undersökningsperiod: >
VÄLKOMNA! Torsdag 21 dec Kl WE-kurs med Amelie
Cyklisters hastigheter – kartläggning, mätningar, observationer
Säkra skolvägar Färre bilar runt skolorna!
Cykelöverfarter och cykelpassager
Antal omkomna Ökat fokus på oskyddade trafikanter! trafikanter
Antal omkomna Ökat fokus på oskyddade trafikanter! trafikanter
Bra vinterunderhåll stärker punktligheten för resenärer och trafikanter - Klimatsmart Nvf seminarium i Roskilde 16 sept 2013 Einar Schuch Regiondirektör.
Analys av trafiksäkerhetsläget 2012
Utan vägren eller cykel- eller gångbana
Samrådsmöte med allmänheten och enskilda som kan bli särskilt berörda Väg 62 Södra Älvkullen, erosionsskydd (För att använda hyperlänkarna:
Tidigt samrådsmöte med allmänheten och enskilda som kan bli särskilt berörda Väg 49 Skövde - Igelstorp, mötesfri landsväg (För att använda.
Ledningar i kommunal mark & ”Utbyggnadslagen” Nätverket SAK 4 maj 2017
Buller.
Vägutformning och hastighetsgräns ersätts från förutsättningen att:
Öxeryds förskola
Dags för gymnasievalet
Dags för gymnasievalet
Samrådsmöten Lilla Varholmen – Gossbydal
Vägdagvatten Föroreningar i vägdagvatten Recipienter
Inför fri hastighet på Sveriges vägar
Dina synpunkter är viktiga för oss!
Undersökningsperiod: >
Inledande Möte V53 Infart Eskilstuna
Presentationens avskrift:

Kontaktpersoner Trafikverket Markförhandlare Linda Melin Trafikverket Markåtkomst och ersättningsfrågor mail: linda.melin@trafikverket.se Telefon: 010-124 31 59 Telefon växel: 0771 – 921 921 Projektledare Martin Abelsson Trafikverket Frågor som berör projektet mail: martin.abelsson@trafikverket.se Telefon: 070-190 20 37 Telefon växel: 0771 - 921 921

Väg 574 Kärra- Rödbo gång- och cykelväg Tidvis är det problem med framkomligheten på E6, vilket medför att trafik flyttar över från E6 till Ellesbovägen. Detta ger sammantaget en otrygg situation för oskyddade trafikanter. Trafikverket har en lagakraft vunnen vägplan för anläggning av gång- och cykelväg mellan Stora Mystérna-vägen och Jordfallsvägen. I dag saknas möjlighet att cykla säkert mellan Kungälv och Göteborg. De oskyddade trafikanterna är hänvisade till Ellesbovägen, väg 574 som är smal och där hastigheterna är höga. Läs mer på www.trafikverket.se/gc-karra-rodbo

Under byggtiden Vanligen förekommande störningar: Transporter och trafikomläggningar Buller Vibrationer Luftföroreningar (damm, avgaser) Tillfällig grundvattenpåverkan Vid skador/störningar, kontakta Markförhandlaren!

Väg 574, GC-väg Kärra - Rödbo

Produktionsplanering

Byggdel 5 Gång- och cykelväg intill Ellesbovägen