Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Verksamhetsrapport 2016 Verksamhet xx - medarbetare Svarsfrekvens Verksamhet xx 100% (100 svarande/100 mottagare) Svarsfrekvens AcadeMedia totalt 76% (6103.
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Solna stad Skolundersökning 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kvalitetsmätningen hösten 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Kvalitetsmätningar under perioden vt 2014 – ht 2017
Den pedagogiska kulturen
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson
Regiongemensam elevenkät 2018
Kvalitetsmätnining hösten 2018
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Arbetsmiljön FB-kvalitet hösten 2018 Tage Johansson
Kvalitetsenkäten för studerande mäter folkbildningskvalitet på fyra områden Redovisningen återspeglar de fyra perspektiven som ingår i enkäterna: deltagarnas.
Presentationens avskrift:

Arbetsmiljön FB-kvalitet våren 2018 Tage Johansson Resultaten bygger på de 48 frågor om arbetsmiljön som ingår i personalenkäten. Enkäten används första gången våren 2018. Synpunkter eller frågor på redovisningen skickas till tage.johansson@folkbildning.net

Innehåll Sid 3 – 7 Förklarande definitioner, svarsfrekvenser, sammanfattande resultat. Sid 8 – 25 Redovisning av de sex huvudområdena i enkäten. Varje område redovisas med medeltal per fråga och jämförelse med alla skolor, samt spridning i svar per fråga och jämförelse med alla skolor. Sid 26 Sammanfattande medelvärden för respektive område. Sid 27 – 28 Tar fram skolans bästa respektive sämsta frågor utifrån svarens medelvärden (skolintern jämförelse). Sid 29 – 30 Jämför skillnader i medelvärden per fråga jämfört med alla skolors svar. Markerar särskilt skillnader som är större än 10 %-enheter, både bättre än och sämre än alla skolors medelvärden.

Kvalitetsmätningen våren 2018 Arbetsmiljön mäts med 48 frågor i arbetsmiljöenkäten. Svarsalternativen på frågorna (se nedan) omvandlas till en indexskala från 0 till 100, där 0 betyder Håller inte alls med och 100 betyder Håller helt med. Medelvärdet av svaren per fråga eller per grupp av frågor kallas medeltal index och redovisas på skalan 0 - 100. Kvalitetsmätningen våren 2018 1 Håller inte alls med 2 3 4 Håller helt med 33,3 66,7 100 Avgivna svar, från Håller inte alls med (1) till Håller helt med (4) omvandlads till en skala från 0 till 100. I det följande redovisas medelvärdet av skolans svar på en fråga eller hela gruppen av frågor. Medelvärdet av varje svar ligger på skalan mellan 0 och 100. Skalans mittpunkt är 50. Värden över 50 betyder övervägande positiva svar på frågan och värden under 50 innebär övervägande negativa svar på frågan.

Svarsfrekvens för de deltagande folkhögskolorna.

Sammanfattande medeltal index för hela underökningen.

Sammanfattande index för hela enkäten. Kan variera från 0 till 100 Sammanfattande index för hela enkäten. Kan variera från 0 till 100. Nedre delen: Snittprocent per fråga för gruppen svarande som inte håller med (röd), samt motsvarande snitt för de som håller med helt (grönt). Det första bör vara lägre än snittet, det andra högre än snittet för alla skolor.

Indexresultat för första området. Överst är medeltal index för området.

Indexresultat för andra området. Överst är medeltal index för området.

Indexresultat för tredje området. Överst är medeltal index för området.

Indexresultat för fjärde området. Överst är medeltal index för området.

Indexresultat för femte området. Överst är medeltal index för området.

Indexresultat för sjätte området. Överst är medeltal index för området.

Sammanfattande indextal för respektive område.

Fortsätter på nästa sida. Förklaring: I första kolumnen visas hur många procent svarande som inte alls håller med om frågan. De rödmarkerade är de frågor som har högsta värde (ogillande) bland skolans svar. Den andra kolumnen anger de procent svarande som håller med helt om frågan. Grönmarkerade är de frågor som har högsta värde (gillande) bland skolans svar. Fortsätter på nästa sida. Förklaring: I första kolumnen visas hur många procent svarande som inte alls håller med om frågan. De rödmarkerade är de frågor som har högsta värde – ogillande - bland skolans svar. Den andra kolumnen anger de procent svarande som håller med helt om frågan. Grönmarkerade är de frågor som har högsta värde – gillande - bland skolans svar. Fortsätter på nästa sida.

Förklaring: I första kolumnen visas hur många procent svarande som inte alls håller med om frågan. De rödmarkerade är de frågor som har högsta värde – ogillande - bland skolans svar. Den andra kolumnen anger de procent svarande som håller med helt om frågan. Grönmarkerade är de frågor som har högsta värde – gillande - bland skolans svar.

Förklaring: Här visas skillnaden mellan skolans svarsprocent (för svarsalternativ 3 och 4 – de som svarat att de håller med om påståendet) och alla skolors motsvarande svarsprocent på respektive fråga. Rödmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter sämre än snittet för alla skolor. Grönmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter bättre än snittet än för alla skolor. Omarkerade svar skiljer sig relativt lite från snittet för alla skolor. Här visas skillnaden mellan skolans svarsprocent (för svarsalternativ 3 och 4 – de som svarat att de håller med om påståendet) och alla skolors svarsprocent på respektive fråga. Rödmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter sämre än snittet för alla skolor. Grönmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter bättre än snittet än för alla skolor. Omarkerade svar skiljer sig relativt lite från snittet för alla skolor.

Förklaring: Här visas skillnaden mellan skolans svarsprocent (för svarsalternativ 3 och 4 – de som svarat att de håller med om påståendet) och alla skolors motsvarande svarsprocent på respektive fråga. Rödmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter sämre än snittet för alla skolor. Grönmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter bättre än snittet än för alla skolor. Omarkerade svar skiljer sig relativt lite från snittet för alla skolor. Här visas skillnaden mellan skolans svarsprocent (för svarsalternativ 3 och 4 – de som svarat att de håller med om påståendet) och alla skolors svarsprocent på respektive fråga. Rödmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter sämre än snittet för alla skolor. Grönmarkerade är de svar som skiljer sig mer än 10 procentenheter bättre än snittet än för alla skolor. Omarkerade svar skiljer sig relativt lite från snittet för alla skolor.