Insikt 2013 Karlshamns kommun

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Index per myndighetsområde
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
Enkätresultat för Förskolan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Insikt 2015 Söderköpings kommun
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kvalitetsmätningen hösten 2017
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Servicemätning 2017-års ärenden Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 55 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
55 kommuner Startade 2006 Invest Stockholm Tre insatsområden;
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Nöjd-Kund-Index – Löpande Insikt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Arbetsmiljön FB-kvalitet hösten 2018 Tage Johansson
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
IQs Alkoholindex 2018.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag

Sammanfattning Karlshamns kommuns Nöjd-Kund-Index (NKI) är 73. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 67. Jämfört med 2011 har Karlshamns kommun ökat sitt NKI-värde från 64 till 73, dvs. med hela nio enheter. Det serviceområde som företagarna är mest nöjda med är bemötande och minst nöjda är de med information. Eftersom en del frågor gjorts om i enkäten, är resultaten för samtliga serviceområdena inte helt jämförbara med föregående år, men en kraftig ökning av bemötandet med hela 13 procentenheter bör ändå noteras. Jämfört med 2011 har NKI-värdet för Serveringstillstånd ökat med hela 19 enheter, medan NKI-värdet för Brandtillsyn minskat med fyra enheter. Överlag har företagarna för de olika myndighetsområdena positiva upplevelser av de sex serviceområdena. Inom myndighetsområdet Serveringstillstånd upplever företagarna bemötandet som mycket positivt. Lägst resultat framkommer för effektiviteten gällande Bygglov. Jämfört med riksgenomsnitten är företagarna i Karlshamns kommun mest nöjda med området Bygglov, med ett NKI på 72. Det är tolv enheter över genomsnittet för samtliga kommuner. I Karlshamns kommun anser företagarna att kompetens, bemötande och effektivitet är viktigast. Då kompetens visar på högst effektmått och lägst betyg av dessa tre bör det området vara prioriterat i ett förändringsarbete.

NKI och Index Bild: NKI samt betygsindex per serviceområde 2011 och 2013

NKI och Index per myndighetsområde Tabell: NKI per myndighetsområde 2011 och 2013 Tabell: Betygsindex fördelat per myndighets- och serviceområde

Jämförelse med samtliga kommuner Tabell: NKI och betygsindex, jämförelse med samtliga kommuner

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Karlshamns kommun har bäst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Karlshamns kommun har sämst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Prioriteringsmatris Bild: Prioriteringsmatris för Karlshamns kommun