Fokus efter start av MSS

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Patientenkät sommaren -13
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
EKONOMI  De ekonomiska resurserna ska användas optimalt för att skapa en bra verksamhet  Samtliga anställda ska ta ett aktivt ekonomiskt ansvar, uppföljningar.
Riktlinjer för telefoni
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten – Nivå två Nivå tre – Nivå fyra » Nivå fem 1 Frågor för god vård i samband.
Bra mottagning – God tillgänglighet
Avdelning/mottagning på
Å Åselotte Andersson Iren Hjalte.  Träder i kraft  Syftet med föreskrifterna är att främja en god arbets- miljö och förebygga risk för ohälsa.
Välkommen till Bassängnätverket! önskar Catarina och Marithe.
Mätning: Arbetssätt som möjliggör sammanhållen vård i hemmet
nu finns inga tvivel längre
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Succé för Gislehälsans café för äldre
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Förbättringsområde Effektiv mottagning – rätt patient till rätt vårdgivare vid Bankeryds vårdcentral.
5A - LÄXOR v.17 Vad händer vecka 17? Vad händer längre fram?
Drop-in mottagning för provtagning
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Prioriterade aktiviteter
Välkommen!.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Det här händer under vecka 47 Bra datum att ha koll på:
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Workshop Arbetsplatslärande.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
APT Minnesantecknare Föregående möte Ekonomi Kvalité,
Närvårdscentrum Skene
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Fokus efter start av MSS

Syfte & Mål Syfte med fredags em - Fortsatt upplevelse av sammanhållet företag Morgonmötet – lokalt och fokus på närvaro APT – gemensamt eller lokalt Utbildningen blir gemensam Kategorimöten för hela yrkesgruppen

Möjligheter & Konsekvenser Ger möjlighet för öppen vårdcentral även över lunchen (reception och lobby) Ger kortare lunch (önskemål från flera) Ger frågestunder Ger kortare fikapauser Ger kortare fredag för alla! Alla befintliga scheman ”sägs upp”

Annat Ger möjlighet för att låsa dörren tidigare, 16,30? 16,45? Ger möjlighet till differentierade sluttider?

Vidare Möjligheter & Konsekvenser City bär ensamt beredskapen fredagar 15-17 Kvällsöppet mån-tor. Vi planerar avsluta Har inte gett det vi önskat Mycket blivit planerad verksamhet Vi känner trycket från medarbetarna med kortare dagar Ekonomi är inte tillräckligt god Har inte gett positiva effekter på jourcentral eller akutmottagningsfrekvens

Patienttider / vecka Gamla grundschemat – 59 tider Nytt grundschema – 60 tider

City Byter namn till Wetterhälsan Atollen Drop-in byter namn till Närakut. Syftet är att tydligare koppla mot nydebuterade besvär Tuffare triagering på ssk nivå. RAK. Läkare - 8-9 telefon, adm/(egen bokning) 9,00-09,30 Sköterskor – 8-9,30 – TeleQ Ingen ssk mottagning på City

”Grundschemat” Mån - Tor 07,55-08,00 Morgonmöte 08,00-10,00 Patienttider 10,00-10,20 Fika 10,20-12,20 12,20-13,00 Rast 13,00-13,10 Frågestund 13,10-14,40 14,40-15,00 15,00-16,00 16,00-17,00 Adm Frågestund Fre 07,55-08,00 Morgonmöte 08,00-10,00 Patienttider 10,00-10,20 Fika 10,20-12,20 12,20-13,05 Rast 13,05-15,00 Utbildning, kategorimöten med mat & fika