Införande av servicegrupp

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
1 1 Brukarenkät genomföra brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar.
Advertisements

HEMTAGARTEAM. SYFTE Det övergripande syftet är att brukaren ska kunna återvända till hemmet efter en sjukhus- eller korttidsvistelse på ett tryggt och.
SÅ HÄR VILL JAG HA DET! Ökat inflytande för de äldre i centrums hemtjänst – så här gör vi! Hemtjänsten Guldheden & Johanneberg SDF Centrum, Göteborgs Stad.
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Välkommen till information om lex Sarah
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Äldres behov i centrum Välkommen till introduktion! 22 februari 2016.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Värdegrund inom äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Införande av servicegrupp Anna-Liisa Johansson & Joakim Drott

Bakgrund Demografiutveckling Förändrade förhållande inom hemtjänsten Ökat sjuktal Upplevd Stress Serviceuppgifter tar tid från brukares vårdande insatser

Syfte Attraktiva alternativet God omsorg för individen Bibehålla/rekrytera personal Öka hälsotal/minska upplevd stress Meningsfulla arbetsuppgifter God omsorg för individen Individens behov i cecntrum (IBIC)/Brukarens behov i centrum

Genomförande Intervjuer Ydre, Arvika och Göteborg Socialchef, omsorgsadministratör, enhetschefer, fackombud, arbetsplatsombud och undersköterskor.

1 person anställd på 80% helgfria vardagar (mån-fre) 1 person anställd på 80% helgfria vardagar (mån-fre). Servar 3 avdelningar på tot. 30 brukare. Arbetsuppgifter: Städ, egenkontroller, ansvar för beställningar, livsmedelsleveranser, matmottagning från kök, servering av lunch- och städ i gemensam matsal

Servicetjänst är direkt tillämpbar inom särskilt boende i Ydre kommun. Arbetsuppgifter Städ, tvätt, påfyllning/beställning av förrådsmaterial, plocka fram/undan i samband med måltid samt inköp (utan brukare)

Hemtjänst Liknande typ av arbetsuppgifter Städ, tvätt, inköp (utan brukare), matleverans (utan vårdinsats). Kräver noggrann planering med hänsyn till: Brukarens insatsbehov Logistik

SWOT - Analys

Att tänka på Utbildningsbehov: Värdegrundsarbete, servicebemötande, ergonomi, lyftteknik, IBIC, Kommunals synpunkter: Tunga arbetsuppgifter Oro för uppsägningar vid minskad arbetsbörda Kommunal ser det sammantaget som positivt att usk. får ägna sig åt det de är utbildade för och ser positivt på en ev. förändring.

Frågor?