[Headline] Företagarpanelen – Q1 2017 Hela Sverige - Konjunkturfrågor 1.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Advertisements

Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kronobergs län.
Föreläsning 8 732G81. Kapitel 8 Inferens om en ändlig population Sid
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Uppsala län inkl. Norrtälje.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Företagarpanelen – Q4, 2009 NOVEMBER 2009 Kronobergs län.
Företagarpanelen – Q3, 2010 AUGUSTI 2010 Östergötlands län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Östergötlands län.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
© Landja Marknadsanalys AB Säkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2009 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Företagarpanelen – Q1, 2008 Februari 2008 Uppsala län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Stockholms län.
Maria Billstam Konjunkturbarometern April Barometerindikatorn Index, medelvärde = 100 Standardavvikelse = 10.
Ekonomiska förväntningar. Om undersökningen Syfte Att undersöka hur nuläget i ekonomin påverkat arbetstagarnas förväntningar på ekonomin och löneutvecklingen.
Företagarpanelen – Q3, 2009 AUGUSTI 2009 Jönköpings län.
Företagarpanelen – Q3, 2008 Augusti 2008 Jönköpings län.
1 Novus Företagsledare om de nya sjukskrivningsreglerna Arne Modig Viktor Wemminger 1632.
Enkätundersökning Företagande & Jul
Var tredje småföretag saknar tjänstepension
Tillväxtverket 11 november 2016
NOVEMBER 2010 Kronobergs län
[Headline] Företagarpanelen – Q Kronobergs län 1.
November 2007 Stockholms län
Sveriges största företagarorganisation
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Uppsala län.
Om Småföretagsbarometern
Svenskt Näringsliv Undersökning bland småföretag angående finansieringskrav Markus Uvell & Annette Selberg 14 oktober 2004.
Antalet anställda 1.
November 2008 Jönköping län
SEPTEMBER 2010 Stockholms län
[Headline] Företagarpanelen – Q Jönköpings län 1.
AUGUSTI 2010 Stockholms län
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Örebro län.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Kalmar län.
Februari 2009 Västmanland län
Företagarpanelen - Finanskrisen 2008 Västmanlands Län
SEPTEMBER 2011 Östergötlands län
Företagarpanelen – Q2, 2010 MAJ 2010 Stockholms län.
AUGUSTI 2010 Västmanlands län
X 4.5 Andelen i procentform (II)
AUGUSTI 2010 Jönköpings län
Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kalmar län.
December 2006 Östergötlands län
November 2007 Jönköpings län
Augusti 2008 Västmanland län
Företagarpanelen – Q4, 2007 November 2007 Uppsala län.
Kostnader för läkemedelsförmån
Företagarpanelen – Q1, 2009 Februari 2009 Uppsala län.
Elev- och Föräldraenkät
Företagarpanelen – Q3, 2008 Augusti 2008 Uppsala län.
Besöksnäringens Konjunkturbarometer
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende
Februari 2007 Värmlands län
Export och import av några varugrupper 2017
Om undersökningen Utskick till deltagare i Företagarnas panel
Innovationsbarometern 2017
Soloföretagare Företagarna 2015.
Företagarpanelen – Budgetfrågor 2016 Riket
Hemläxa Johan, Maria och Mats.
Ekonomirapporten, december 2018 Alla diagram
Kostnader för läkemedelsförmån
Kostnader för läkemedelsförmån
Nyckeltal från Centrum
Kostnader för läkemedelsförmån
Kostnader för läkemedelsförmån
Manual Sammanställning av enkätsvar.
Arbetsmarknadsutsikterna våren 2019
Kostnader för läkemedelsförmån
Kostnader för läkemedelsförmån
Kostnader för läkemedelsförmån
Presentationens avskrift:

[Headline] Företagarpanelen – Q1 2017 Hela Sverige - Konjunkturfrågor 1

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 2 Målgrupp - verksamhetstyp och antal anställda i företaget Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 2 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 3 Målgrupp - bransch Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 3 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Produktionen/försäljningsvolymen 4

idag/för 6 mån sedan [Headline] 1 1 7 Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan 1 1 7 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 5 Källa: Kantar Sifo

idag/för 6 mån sedan [Headline] 1 9 Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan 1 9 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 6 Källa: Kantar Sifo

idag/för 6 mån sedan [Headline] Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Snitt sedan 2006 Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 7 Källa: Kantar Sifo

idag/för 6 mån sedan [Headline] Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 8 Källa: Kantar Sifo

idag/för 6 mån sedan [Headline] Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, idag/för 6 mån sedan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 9 Källa: Kantar Sifo

om 6 mån [Headline] 3 3 1 3 6 6 9 7 5 4 Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån 3 3 1 3 6 6 9 7 5 4 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 10 Källa: Kantar Sifo

om 6 mån [Headline] 3 5 4 2 2 1 6 8 7 4 5 4 Bas: Alla 3135 Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån 3 5 4 2 2 1 6 8 7 4 5 4 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 11 Källa: Kantar Sifo

om 6 mån [Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 12 Produktionen/försäljningsvolymen, om 6 mån Snitt sedan 2006 Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 12 Källa: Kantar Sifo

utfall kontra förväntan [Headline] Produktionen/försäljningsvolymen, utfall kontra förväntan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Varje punkt i diagrammet illustrerar skillnaden i procentenheter mellan andelen företag som konstaterat en ökning kontra andelen som konstaterat en minskning för den senaste sexmånadersperioden. (På samma sätt beräknas den förväntande utvecklingen). För att utfall och förväntan ska kunna ställas mot varandra angavs svaren för den förväntade utvecklingen sex månader efter svaren om den konstaterade utvecklingen. Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 13 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Investeringarna 14

[Headline] 1 2 15 9 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 15 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan 1 2 15 9 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 15 Källa: Kantar Sifo

[Headline] 1 1 1 1 54 9 6 9 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan 1 1 1 1 54 9 6 9 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 16 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 17 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Snitt sedan 2006 Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 17 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 18 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 18 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 19 Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 19 Källa: Kantar Sifo

[Headline] 2 4 1 1 2 21 9 7 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 Investeringarna, om 6 mån 2 4 1 1 2 21 9 7 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 20 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Investeringarna, om 6 mån 2 3 1 1 1 1 9 6 6 4 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 21 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 22 Investeringarna, om 6 mån Snitt sedan 2006 Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 22 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 23 Investeringarna – Utfall kontra förväntan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Varje punkt i diagrammet illustrerar skillnaden i procentenheter mellan andelen företag som konstaterat en ökning kontra andelen som konstaterat en minskning för den senaste sexmånadersperioden. (På samma sätt beräknas den förväntande utvecklingen). För att utfall och förväntan ska kunna ställas mot varandra angavs svaren för den förväntade utvecklingen sex månader efter svaren om den konstaterade utvecklingen. Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 23 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Antalet anställda 24

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 25 Antalet anställda, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 25 Källa: Kantar Sifo

[Headline] 1 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 26 Antalet anställda, idag/för 6 mån sedan 1 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 26 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 27 Antalet anställda, idag/för 6 mån sedan Snitt sedan 2006 Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 27 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 28 Antalet anställda, idag/för 6 mån sedan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 28 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 29 Antalet anställda, idag/för 6 mån sedan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 29 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Antalet anställda, om 6 mån 2 3 1 1 1 9 8 9 8 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 30 Källa: Kantar Sifo

[Headline] 2 3 1 1 2 1 5 5 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 Antalet anställda, om 6 mån 2 3 1 1 2 1 5 5 Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 31 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 32 Antalet anställda, om 6 mån Snitt sedan 2006 Procentenheter netto (Högre - Lägre) Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 32 Källa: Kantar Sifo

[Headline] Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 33 Antalet anställda – Utfall kontra förväntan Procentenheter netto (Högre - Lägre) Varje punkt i diagrammet illustrerar skillnaden i procentenheter mellan andelen företag som konstaterat en ökning kontra andelen som konstaterat en minskning för den senaste sexmånadersperioden. (På samma sätt beräknas den förväntande utvecklingen). För att utfall och förväntan ska kunna ställas mot varandra angavs svaren för den förväntade utvecklingen sex månader efter svaren om den konstaterade utvecklingen. Bas: Alla 3135 Fältperiod: 3 – 16 feb 2017 33 Källa: Kantar Sifo

[Headline] • Målgrupper • Metod • Tidsperiod Om undersökningen • Syfte Att löpande undersöka hur SN:s medlemsföretag ser på konjunkturutvecklingen och aktuella samhällsfrågor. • Målgrupper 3135 intervjuer (39% svarsfrekvens). • Metod Internetundersökning i Svenskt Näringslivs Företagarpanel med hjälp av Kantar Sifo. • Tidsperiod 3 – 16 februari 2017 34 Källa: Kantar Sifo