Riksnavigeringen Enkel att genomföra med de data-hjälpmedel Motorflygförbundet KSAK Enkel att genomföra med de data-hjälpmedel M-KSAK kan erbjuda som PFCM Precision Flying Compitition Marking System och Ultimate Down Load 2008
Så genomför du en tävling Motorflygförbundet KSAK Gör en bana Flyg Analysera 2008
Gör en bana 3 Motorflygförbundet KSAK 2 4 1 M S 2008
Så genomför du en tävling Motorflygförbundet KSAK Gör en bana Flyg Analysera Analysera flygningen efter nedladdning av färdspåret Det görs i PFCM under view flight menyn 2008
Flyg banan 3 2 4 1 M S Motorflygförbundet KSAK 2008 Här är ett ex. på en bana M S 2008
Så genomför du en tävling Motorflygförbundet KSAK Gör en bana Flyg Analysera Analysera flygningen efter nedladdning av färdspåret Det görs i PFCM under view flight menyn 2008
Analysera flygningen Motorflygförbundet KSAK 2008 Här ser vi den nyss flygna banan med färdspår 2008
Analysera flygningen Motorflygförbundet KSAK 2008 En närrmare titt på brytpunkt (Turning Point) 3 där procidur sväng skall utföras 2008
Andra exempel på flygningar Motorflygförbundet KSAK 2008
Brytpunkt med minutsväng Motorflygförbundet KSAK Korrekt utförd minutsväng. Passage av BP några sekunder tidigt. För tidigt utförd minutsväng, ”back track”. Passage av BP ca 1,5 minuter för sent Ej utfört minutsväng, ”back track” Ej passerat BP 2008
Brytpunkt utan minutsväng Motorflygförbundet KSAK Korrekt passage av BP. Något sent passerad BP. Ingen ”back track”. ”Back track”. Ej passerat BP 2008
Du kan kontakta någon av oss Håkan Carlsson hkan.carlsson@telia.com Fräs Erik Andersson fras.erik.andersson@ludvika.mail.telia.com Ingemar Olsson ingemarolsson47@hotmail.com Gunnar Franzén gunnar@franzen.nu Motorflygförbundet KSAK 2008
Motorflygförbundet KSAK 2008