APT 5 februari 2014, beslutdatum

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Rör vi oss? Det beror på vad vi jämför oss med.
Advertisements

Uppgifter/Läxa Lös uppgifterna: 120, 121, 123, 125, 126, 128, 130, 133, 142, 144, 145.
Hud & hudsjukdomar Fredrik Hieronymus.
Behandlas under 4 kursträffar i mineralmuseet
Administration Distribution Metabolism Exkretion
Kap. 3 Derivator och Integraler
Kapitel 3 Sannolikhet och statistik
Kap. 3 Derivator och Integraler
Sol i Syd Projektdagen 2017 Region Blekinge
SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut
KONJUNKTURINSTITUTET
KPP053, HT2016 MATLAB, Föreläsning 2
Praktiska grejer Lärare: Erik Ramm-Schmidt Läxorna finns på Wilma
Kapitel 1 Algebra och linjära modeller manada.se.
Kursintroduktion Brukarorienterad design
Kapitel 2 Förändringshastigheter och derivator manada.se.
Behandlas under 4 kursträffar i mineralmuseet mars-april 2017
Sällsynta jordartsmetaller
GEOGRAFI.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Men kolla bildspelet vecka 18 först
Nordiska Lärarorganisationers Samråd
Arbetsgrupp ”Hat och hot mot förtroendevalda”
Är en radikal omställning till hållbar konsumtion möjlig och hur påverkar det våra möjligheter till välbefinnande? Jörgen Larsson Assistant professor in.
X Avrundning och överslagsräkning
Välkommen till.
ULA Kompetenscenter - en del av TPY
VISBY IBKs FÖRENINGSTRÄD
Styrelsen i stallet vecka 20
Framgångsfaktorer för en global projektverksamhet
Gotlands energieffektiviseringsnätverk
Medelhavsbuffé 11/ Bildkavalkad.
Nya regler om energi i BBR
Sannolikhet och statistik
Lagen om Energikartläggning i stora företag
Växtekologisk orienteringskurs
Tularemi.
Information till primärvården Herman Nilsson-Ehle Catharina Lewerin
Inför avtalsrörelsen 2016 Lars Calmfors
Lagen om Energikartläggning i stora företag
KPP053, HT2016 MATLAB, Föreläsning 3
Lars Calmfors Föreläsning 2 för Riksrevisionen 25/2-2016
Fosfor från Östersjöns djupbottnar är problemet
Täthet hos flänsförband mellan stora polyetenrör och ventiler
Arbetsbeskrivning Sportkommittén
Dagens ämnen Matriser Räkneoperationer och räknelagar
Mellankrigstiden
Ledarutveckling över gränserna
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Hur får vi fler att söka till Teknikcollege ?
det är den här processen
Uppföljning av år 2016 HFS-nätverket
BILDSPEL ABISKO, ev. YOUTUBE KLIPP
Visit Karlskoga Degerfors
Vårdprevention - en introduktion för medarbetare på sjukhus
Trygg, säker och samordnad vård- och omsorgsprocess
Föräldraenkät 2017 Förskola
BYGDSAM Anundsjö Grundsunda BLT Nätra.
Nyheter i tredje upplagan av Handbok Riskanalys och Händelseanalys
Så här säljer du med SMS.
Finansiell samordning
Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2016
Dagläger MTB i Högbobruk
Sportlovsläger 9-12 feb Årshjulet med läger på skolloven börjar med ett dagläger för våra tävlingsgymnaster Vi hälsar alla gymnasterna i S- och R-ben samt.
Medlemsinfo Tenhults IF
Välkommen till vårt Öppet Hus, SeniorNet Huddinge
Fortum: Lars Modigh Agneta Molinder Synovate Temo: Gun Pettersson
Attraktiv Hemtjänst Introduktion i att utvärdera hemtjänst
Presentation av verksamhetsplan
20% rabatt (På ordinarie priser)
Presentationens avskrift:

APT 5 februari 2014, beslutdatum Hur vår vision hjälper eleverna till bättre lärande Vår skolutveckling mot lärande möte Hur vår skolorganisation stöder elevernas lärande. Skriva anteckningar, vem gör det?

Bakgrund till vår vision Vi behöver inriktning, styrning på vad som är utmärkande för Deromeskolans vilja att betona elevernas lärande. Med oss har vi ”Varberg västkustens kreativa mittpunkt”. När vi hade uppstart på Vendelsö -14 så arbetade vi med verksamhetsidén; ”Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.” Vi skrev idéer och funderingar kring några honnörsord. Intresset för dem varierade mycket: Nytänkande 4 st Framåtanda 6 st Inspiration 16 st Kunskap 17 st Mod 29 st Syftet med vår vision: Med mod skall vi inspirera eleverna till nya kunskaper!

Var är vi? Vi är en F-3 skola som behöver få än bättre samsyn i bemötandet och lärandet Vi har fått bättre struktur på kvalitetsarbetet där alla är engagerade

Vart ska vi? Vi har processat fram grunden till en vision och vi skall skapa vår egen kraft utifrån ”Varberg, västkustens kreativa mittpunkt.” Med mod skall vi inspirera eleverna till nya kunskaper.

Hur gör vi? Vi lägger in tydliga kreativa möten för att förbättra elevernas lärande Vi skall bli bättre på tydliga handlingsplaner för att förbättra elevernas lärande. Vi skall vara noggranna med att de följs upp Vi lägger in tydliga utvärderingsdatum.

I en kreativ skola växer människor Derome Vision I en kreativ skola växer människor

Derome skola vet att det krävs mod för att förändra

Derome skola låter sig inspireras av elevernas vilja till nya kunskaper

Derome skola tar tillvara på viljan att utvecklas – det får oss att växa

Derome skola vet att det krävs mod för att förändra Det märks i vår verksamhet genom att vi står för: Nytänkande Vågar pröva - utvärdera - göra om Vågar misslyckas Känner glädje över att våga! Vågar glädjas åt andras framgångar. Derome skola vet att det krävs mod för att förändra

Det märks i vår verksamhet genom att vi står för: Elevernas iver av lärande utmanar oss Vågar visa föredöme i mod att gå vidare Eleverna lär av varandra Derome skola låter sig inspireras av elevernas vilja till nya kunskaper

Det märks i vår verksamhet genom att vi står för: Vi tar ansvar för olika uppdrag och peppar varandra Vi delar med oss av våra erfarenheter Vi är intresserade av varandras framgångar och motgångar Two stars and a wish! Derome skola tar tillvara på viljan att utvecklas – det får oss att växa

Deromes Utvärdering av: Delaktiget Kreativitet Erkänsla Feedback Resultat Omtanke Mod Motivation Inspiration Elevernas trivsel