Välkomna!
Vänerns Pärla Cup 2016 Information om cupen Planering och organisation Fylla organisationen Gruppledare utses från laget Funktionärsbemanning ifylld med namn, tider och ev. önskemål om var man helst vill jobba Tidsplan
Varför gör vi en cup…? Bra uppstart på säsongen Mycket bra för sammanhållningen Mycket positivt för IBK Lockerud Bra för föreningens ekonomi och tillskott till lagkassorna En jättekul upplevelse för våra spelare! och ca 3 000 spelare/ledare/föräldrar från andra föreningar
Vänerns Pärla Cup 3:e året som cupen spelas 2014 1 dag 24 lag F02-F03 2015 2 dagar 56 lag F02-F06 2016 4 dagar 112 lag F02-F06 och P03-P07 Hög kvalitet och positivt bemötande i genomförandet är ledord!
VPC-koncept 2016 En helg för flickklasser och en helg för pojkklasser Totalt 112 lag på två helger Totalt 280 matcher på två helger 2x14 min på lördag och 2x12 min på söndag, med rullande tid Fyra hallar (ICA, Dental, UWE, Tuna) Alla lag får lika många matcher (5 stycken) Gruppspel i två omgångar Cup Manager som cupstöd Övernattning med frukost på Vadsbogymnasiet Lunchservering i Vadsbogymnasiets matsal Roliga kringaktiviteter Samma upplägg alla fyra dagar Kvalitét är ett ledord!
http://mariestadstidningen.se/sport/2015/10/04/hoga-betyg-for-popular-cup
Samtliga klasser fylldes redan i våras!
Deltagande lag från 11 distrikt…
Genomförande Fredag 23/9 F02-F03 dukar före Lördag 24/9 F02-F03 genomförande F02-F03 återställer efteråt F04-F06 dukar Söndag 25/9 F04-F06 genomförande F04-F06 återställer efteråt Fredag 30/9 P03-P04 dukar före Lördag 1/10 P03-P04 genomförande P03-P04 återställer efteråt P05-P07 dukar före Söndag 2/10 P05-P06 genomförande P05-P06 återställer efteråt
Grovplanering av hösten inför VPC-16 VänernsPärla Cup Lördag 24/9 Söndag 25/9 Tisdag 13/9 Info till lagen 23/9 Förberedelser Föräldramöte Vecka 35 Bemanning Torsdag 9/9 Beställning lunch/logi Träningen startar för säsongen VPC-möte Måndag 10/10 Kl 18-19 Utvärdering VPC-möte Måndag 5/9 Kl.17.30-19 Arbete VPC-möte Torsdag 24/8 Kl.17.30-19 Uppstart/arbete VPC-möte Måndag 19/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte Måndag 12/9 Kl.17.30-19.30 ”Förövning” 41 40 39 38 37 36 35 34 30/9 Förberedelser VänernsPärla Cup Lördag 1/10 Söndag 2/10 VPC-möte Måndag 26/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte
Läs in er på hemsidan… www.vanernsparlacup.cups.nu
Organisation Cupkommitté Grupper med ansvarsområden Förbereder cupen fram t.o.m. augusti Grupper med ansvarsområden Gruppansvariga (1-3 per dag o grupp) Förbereder under september och ansvarar för genomförandet under cupdagarna Bemanning grupper (klart mitten sept) Föräldrar anger tid/önskemål. Placeras ut (i dialog) av cupkommitté
Sekretariat Huvud/Hall Organisation VPC 2016 Cupkommitte Arena Sjukvård Säkerhet Vägvisning Parkering Grill Välkomst och Infocenter Sekretariat Huvud/Hall Kring- aktiviteter Lunch Logi Kiosk Media
Arena, säkerhet, sjukvård Koordinering av dukning och återställande med hjälp av färdiga checklistor Hålla rent i och utanför arenan Resursgrupp
Vägvisning och parkering Sätta upp och ta ned vägvisningsskyltar enligt karta Märka upp parkeringar med avspärrningsband Visa in till parkeringar Hålla angöringsvägar för utryckningsfordon fria Ordning och reda på parkeringar, före och efter
Grill Hämta grillar, mat och tillbehör Grilla ute och servera inne Bemanna grill (parkeringsgrupp bemannar efter lagen har anlänt) Återställande efteråt
Välkomst- och infocenter Cupens positiva ansikte utåt Ta emot deltagande lag och anhöriga Lagvärdar Välkomstkuvert Fruktpåsar Hjälpa deltagande lag och anhöriga Fördelar och skyltar omklädningsrum Bildspel till infotv Kiosk med begränsat utbud vid entré (vid högt tryck i Calles café)
Huvudsekretariat Planera och bemanna huvudsekretariat och hallsekretariat Ansvarar för koordinering av spelschema CupManager Presentation av resultat i arena på tavla och storbilder Kontakt med domare
Hallsekretariat Duka hallen enligt checklista Sköta matchur Hålla tidsschema enligt spelprogram Rapportera matcherna i CupManager Speaker och musik i pauser Kontakt med hallens domare Utlottning av matchens tröja Återställande av hallar
Kringaktiviteter Speedshooting Canvaclotteriet Tipstävling Godismålet (innebandyprickskytte) Ytterligare förslag…?
Lunchgruppen Hantering av matpreferenser (allergier, mm) Lunchlista till välkomstkuvert Koordinering av lunchtider utifrån spelschema Dukning av matsalen Lunchservering Återställande efteråt
Logigruppen Fördelning och uppmärkning av lokaler Mottagning och genomgång med övernattande lag Bemanning av övernattning Kiosk med begränsat utbud Kontrollera lagens återställande efteråt Eventuell städning
Kioskgruppen Bemanna Calles café Förser kiosk med begränsat utbud vid entré Förser kiosk med begränsat utbud vid övernattning
Mediagruppen Samordna lagfoto Cupprogram Bemanna VPC:s instagramflöde Hålla hemsidan uppdaterad under cupdagen Dokumentera cupen genom bilder och filmer
Grovplanering av hösten inför VPC-16 VänernsPärla Cup Lördag 24/9 Söndag 25/9 Tisdag 13/9 Info till lagen 23/9 Förberedelser Föräldramöte Vecka 35 Bemanning Torsdag 9/9 Beställning lunch/logi Träningen startar för säsongen VPC-möte Måndag 10/10 Kl 18-19 Utvärdering VPC-möte Måndag 5/9 Kl.17.30-19 Arbete VPC-möte Torsdag 24/8 Kl.17.30-19 Uppstart/arbete VPC-möte Måndag 19/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte Måndag 12/9 Kl.17.30-19.30 ”Förövning” 41 40 39 38 37 36 35 34 30/9 Förberedelser VänernsPärla Cup Lördag 1/10 Söndag 2/10 VPC-möte Måndag 26/9 Kl.18-19 Avstämningsmöte
Vad söker vi och vad ska de göra? Gruppansvariga Vad söker vi och vad ska de göra? Generellt Driftiga, positiva personer Som är beredda att lägga tid i september och gärna har färdigheter som passar för en specifik grupp Samma koncept och kvalitet alla 4 dagarna! Gruppansvariga för dagarna planerar ihop
Gruppansvariga Behöver 2 namn per dag (inte nödvändigtvis/lag) F02/03, F04/05/06, P03/04 o P05/06/07 Särskilt söker vi… Köksutbildade till lunchgruppen Övernattande till logigruppen Fotografering, cupprogram, instagram/web. (Mediagruppen)
Organisation 2016
Funktionärsbemanning Samtliga lag föräldramöte v 35 Listor med funktionärer Ange när man kan arbeta och önskemål om placering i grupp Helst heldagsfunktionärer!...men all hjälp är välkommen! Cupgruppen gör sedan slutligt bemanningsschema för alla dagar
Bemanningsbehov
Funktionärsanmälan All hjälp är välkommen – alla kan bidra! Syskon funkar t.ex. utmärkt vid kringaktiviteterna med vuxenstöd.
Summering Har vårt lag utsett gruppansvariga? Har vårt lag bemannat enligt behov? Hur ser funktionärsbemanningen ut? Ytterligare föräldrar, syskon, anhöriga, vänner att fråga? Ytterligare bemanningsbesked, ges till vem…? Idéer, medskick, olika typer av ”sponsring” mottages tacksamt!