LSS – Daglig verksamhet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Advertisements

KONCERNRAPPORT – RESURSTEAMET I STOCKHOLM AB STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Enkätresultat för Förskolan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

LSS – Daglig verksamhet

Innehållsförteckning Bakgrund, syfte, målgrupp och metod 3 Bemötande 4 Delaktighet i val av arbete, arbetsuppgifter samt gemenskapen på arbetsplatsen 5 Synpunkter 6 Totalbetyg 7 Sammanfattning 8

Bakgrund, syfte målgrupp och metod Åre kommun arbetar för att skapa goda förutsättningar för människor och företag att leva och verka i kommunen. Målet är att erbjuda en god service med hög kvalitet och att anpassa verksamheten till invånare och brukares behov. För att följa upp de mål som politikerna formulerat för de olika verksamheterna och för att få medborgarna och brukarnas synpunkter på den kommunala servicen genomför de med jämna mellanrum uppföljningar av verksamheterna. I denna målgrupp ingår brukare som har daglig verksamhet. 14 personer har besvarat enkäten. Genomgående kan man säga att baserna i antalet svarande är små vilket gör att man får behandla resultatet med viss försiktighet.

Bemötande Styrkor 7 av 10 (71 %) är nöjda med det bemötande man får från personalen. Av dessa är det 64 % som svarar det högsta betyget, alltså betyg 5. 7 % ( 1 person) uppger att man är missnöjd med bemötandet från personalen.

Delaktighet, arbetsuppgifter samt arbetsplats Styrkor Drygt 9 av 10 (93 %) svarar att man är nöjd med delaktigheten i sitt arbete, nöjd med sina arbetsuppgifter samt nöjd med gemenskapen på arbetsplatsen. Inom samtliga tre frågor är det 7 % (1 person) som uppger ett missnöje.

Synpunkter Framföra synpunkter Drygt 7 av 10 (72 %) är nöjda med möjligheten som finns att framföra synpunkter. Drygt 1 av 10 (14 %) är av motsatt uppfattning och svarar missnöjd när det handlar om möjligheten att framföra synpunkter. Hur synpunkterna tas tillvara 65 % är nöjd med hur synpunkterna tas tillvara. 7 % (1 person) är av motsatt uppfattning och svarar missnöjd.

Totalbetyg Totalbetyg Drygt 6 av 10 (64 %) är som helhet nöjda med den dagliga verksamheten. 7 % (1 person) är uppger ett missnöje med den dagliga verksamheten. Noterbart är andelen som anger betyget ”varken nöjd eller missnöjd”.

Sammanfattning Totalt sett uppger drygt 6 av 10 (64 %) att man som helhet är nöjd med den dagliga verksamheten. 29 % uppger varken nöjd eller missnöjd som helhetsbetyg, betyg 3 på skalan. Missnöjet i undersökningen är lågt och uppgår endast till 7 % ( 1 person) Noterbart är andelen ”varken nöjd eller missnöjd” svar som på flertalet frågor är relativt hög.