Picasso. Guernica Kvinna med gul hatt The kiss  1969.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
A day as the opposite sex
Ett utvecklingsarbete på Fårdala enhets förskolor Gunghästen, Pusslet
Tema boende hösten 2006 Stora arbetslaget Klicka med vänster musknapp för att byta bild © ptra06.
Närvaro!!.
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask

Centrala innehåll och kunskapskrav
Riktlinjer för presentationer
Collage Vad är det?.
Den magiska tråden. Jag har gjort en höst halsduk. Den skulle vara varannan varm färg och varannan kall färg. Jag har bytt färg flera gånger.
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Bedömningskriterier för åk 6
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Eller formativt lärande…
Kontraster.
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Bedömning.
Välkommen till introduktion av kursen LYVU10 med start HT14
Vi undersöker kraft och rörelse
Träff BFL-piloter 15/11 Kollegiesamtal Dokumentationsmall
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Ett arbete i ämnena bild, biologi och svenska. Åk 4
Finns konst? Ja Nej. Är konst materia? JaNej Är allt konst? Ja Nej.
Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag
The Big 5 ANALYSFÖRMÅGA KOMMUNIKATIV FÖRMÅGA METAKOGNITIV FÖRMÅGA
Att lära sig att analysera
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
Att skriva dikter.
Diskussionstillfälle 4
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Perception och visuell kultur De olika konststilarna
Moment 2 Mall för presentation av idé
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Kubismen Expressionismen Futurismen Surrealismen
Skolutveckling genom aktionsforskning
Ismer och konstriktningar inom den Moderna konsten
Konsthistoria Från 1850 till modern tid.
Systematisk problemlösning enligt EPA-modellen -MÖJLIGHETER OCH UTMANINGAR.
Köttbullar sås och potatis Recept till lektion 2 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
Väggpåse med applikation. Ordet applikation kommer från latinets applicare = tillfoga, lägga till (jämför med app på t ex mobilen)
Få perspektiv på tillvaron. Ögonhöjden Ögonhöjden hos betraktaren är alltid detsamma som horisontlinjen. I denna bild är fotografen lika lång som personen.
När du tar en gammal sak och ger den ett nytt användningsområde När du tar en trasig sak, kompletterar med nytt material och gör om prylen När du använder.
Svensk matkultur Historiskt perspektiv Historieätarna.
Lära för livet!.
Samtal med filmkonsulent Klara Grunning Svenska Filminstitutet
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
Marc Chagall Rysk konstnär född Flyttade till Frankrike Fick fly till USA under andra världskriget eftersom han var jude, återvände sedan till.
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Ismer och konstriktningar inom den Moderna konsten
Halloween bilduppgift.
Designa en sittmöbel Frånvarande, se länkar:
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
7 ELEMENT AV KONST.
Montage - konstverks mening Är sambandet mellan bilder eller texter
Två konstnär Rembrandt van Rijn och Jonas Åkesson
Workshop Arbetsplatslärande.
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Picasso Malaga.
Guernica av Pablo Picasso
TEKOPP.
Djuren möter ungdomskulturen
METOD Strategisk kompetensförsörjning
Geometriska objekt.
Presentationens avskrift:

Picasso

Guernica

Kvinna med gul hatt

The kiss  1969

Bild inspirerad av Picasso Gör en skiss Planera din egen bild Tydlig inspiration av kubism

Uppgift: Genomarbetad : Färglägg hela din bild/använd blyerts. Använd tekniker : Linjer, färglära, akvarell, nyanser, skuggning, blyerts, perspektiv Utveckla egna idéer från olika konstnärer : Titta på Picassos bilder- måla inte av exakt! Presentera din bild: fundera på hur du vill visa din bild när den är klar. Eleven kan ge sin bild omdöme och beskriva processen. Eleven kan koppla sin bild till olika konstverk och jämföra. Beskriv steg för steg hur du gjort och berätta vilka tekniker du använt. Skriv vad som var bra och vad som kan utvecklas. Berätta på vilket sätt din bild är lik Picassos, beskriv konststilen.