Arvika Alla enkätfrågor för Arvika kommun 1 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Företagsklimat Östhammar Företagsklimat ScandInfo Marketing Research, december 2010 Bakgrundsinformation om deltagande företagare (Procent)
Advertisements

Företagsklimat Hofors Företagsklimat ScandInfo Marketing Research, december 2010 Bakgrundsinformation om deltagande företagare (Procent)
Samordningsförbundet
Via LUMA till framgång mot ANDT i Västernorrland.
30 – 18 – 11 – – 134 – 124 – – 76 – 75 – 62.
Är en ideell förening vars ändamål
Samordningsförbundet. Förstudie Arena Projektperiod 1 febr – 31 dec 2014 Projektledare; Päivi Johansson.
Grupparbete 2 Hur tar vi nästa steg vidare ?
Välkomna till utbildningsdagar om ANDT!
Det företagsamma Värmland
Hållbara, attraktiva, kreativa miljöer för
Användarseminarium Position Mitt Användarseminarium Position Mitt Borlänge 11 maj 2006 Åsa Jernberg.
Styrgruppsmöte Position Mitt
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Karin Swensån Retzman, processledare Värmlands läns vårdförbund
Lokalt företagsklimat Eskilstuna. © Demoskop, december 2007 Antal anställda i företagen som har besvarat enkäten Eskilstuna.
Sverige Företagsklimat Lokalt företagsklimat 2009.
Chuab.se Förenkla – helt enkelt Skellefteå
TEKNIKCOLLEGE Teknikcollege Värmland Samarbete för framtidens teknikjobb.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Företagsklimat Östhammar Ranking 2011.
Teknikcollege Värmland
Oktober 2012 Arbetsmarknadsläget.
Företagsklimatet i Vaggeryd Elisabeth Nilsson Regionchef Svenskt Näringsliv.
LEADER VÄXTLUST VÄRMLAND KARLSTAD 7 FEBRUARI 2013
ARVIKA KOMMUN Invånareantal Areal 1968 km².
Små företag och offentlig upphandling Ulrica Dyrke Företagarna 17 jan 2008.
Arbetsmarknadsutsikterna Värmlands län Lena Hertzberg, arbetsförmedlingschef Ann Mannerstedt, utredare.
Arbetsmarknadsutsikterna Värmlands län 2014 Lena Hertzberg, arbetsförmedlingschef Ann Mannerstedt, utredare.
Startbild 29 EGEN För att lägga in ett eget startfoto klicka på ikonen i mitten och hämta det önskade fotot Ranking 2015 – Botkyrka kommun.
Gemensamt Idrottslyftsprojekt för alla klubbar i Värmlands FF. Start 1 jan 2013 och fram till och med 31 dec 2014, då det utvärderas. Syftet med projekter.
Lokalt företagsklimat, Karlstad Program Lena Melesjö Windahl Presentation av enkätundersökningen om det lokala företagsklimatet i Karlstad.
Hur är företagsklimatet i Sölvesborg?. Lokalt företagsklimat Handlar om förutsättningar för företagande Vi definierar företagsklimatet som summan av de.
Innovation Vattenkraft 2.0 Vattenkraft som bas för nya innovationer i Norra Mellansverige.
Lokalt Företagsklimat Ranking Vad är företagsklimat och varför mäter vi det? Lokalt företagsklimat handlar om förutsättningar för företagande Lokalt.
Extra Företagarpanel September 2010 Hela Sverige September 2010.
Vad är företagsklimat?. Om rankingen 2016 Rankingens olika delar Företags- klimat 2016.
Arbetsterapi. Handrehabilitering I Värmland har arbetsterapeuter uppdraget för handrehabilitering Handledsfrakturer omhändertas däremot av både arbetsterapeuter.
Kompetensplattform Hälsa, vård och omsorg Arbetat med fyra områden Stärkt introduktion för nya sjuksköterskor Gemensam marknadsföringsinsats Jobbgaranti.
Företagsklimatet i Oskarshamns kommun
Lokalt företagsklimat Värmland 2017
Värmland Värmland är ett väldigt fint landskap.
Välkomna till utbildning i försäkringsmedicin och för ST-läkare
PROJEKTBESKRIVNING ”Zonlyftet”
Lokalt företagsklimat Ödeshög
Lokalt företagsklimat Flen
Lokalt företagsklimat Katrineholm
Lokalt företagsklimat Finspång
Jämförelse Vårdval fysioterapi
Lokalt företagsklimat Söderköping
Lokalt företagsklimat Oxelösund
Lokalt företagsklimat Nyköping
Frihandel och EU:s inre marknad Värmlands län
Företagsklimatet i Värmlands län/Årjäng 2018
Brottslighet mot företagen i Värmlands län
Skördeutfall 2018 Värmland.
Är du intresserad av släktforskning och hembygdsforskning?
Regionalt och lokalt beslutsfattande
Certifiering, och lite till…
Elevers drogvanor 2017 gymnasiet årskurs 2 Läns- och kommunrapport
Astma/KOL-mottagning -certifiering
Gränsregional tillväxt på fotosyntesens grund:
De privata företagen i Östhammar sysselsätter 5689 personer.
Förslag till beslut ny organisation
Jenny aschberg, verksamhetsutvecklare
Astma/KOL-mottagning -certifiering
Presentationens avskrift:

Arvika Alla enkätfrågor för Arvika kommun 1 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,3 +/- 0 Allmänhetens attityder 3,9+/- 0 Skolans attityder 3,8+0,1 Medias attityder 3,7+0,1-0,1 Företagens egna initiativ 3,6+/- 0+0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 3,6-0,2-0,3 Kommunpolitikernas attityder 3,5+0,2-0,1 Tillämpning av lagar och regler 3,4+0,2+/- 0 Tjänstemännens attityder 3,4+0,1-0,2 Dialog med kommunledningen 3,2+0,1 Tele- och IT-nät 3,2-0,3-0,1 Service till företagen 3,1+/- 0-0,1 Upphandling 3,1+0,4+0,3 Kommunens information 3,1+0,1+/- 0 Vägnät, tåg och flyg 3-0,2-0,1 Tillgång till relevant kompetens 2,9+0,1-0,1

Eda Alla enkätfrågor för Eda kommun 2 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 2,9 -0,5+0,3 Skolans attityder 3,7-0,1+0,2 Allmänhetens attityder 3,6-0,2+0,2 Medias attityder 3,4-0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 3,4-0,4+0,4 Företagens egna initiativ 3,4-0,3+/- 0 Kommunens information 2,9-0,1+0,3 Tele- och IT-nät 2,9-0,7+0,3 Tjänstemännens attityder 2,8-0,5+0,2 Tillämpning av lagar och regler 2,8-0,4+0,2 Tillgång till relevant kompetens 2,8-0,1+0,1 Service till företagen 2,8-0,3+0,3 Kommunpolitikernas attityder 2,7-0,6-0,1 Dialog med kommunledningen 2,7-0,4+0,2 Vägnät, tåg och flyg 2,6-0,5+0,1 Upphandling 2,5-0,2+0,1

Filipstad Alla enkätfrågor för Filipstads kommun 3 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,3 -0,1+0,4 Medias attityder 3,8+0,2+0,1 Skolans attityder 3,6-0,1+/- 0 Konkurrens från kommunverksamheter 3,5-0,3+0,1 Företagens egna initiativ 3,4-0,2+0,3 Allmänhetens attityder 3,4-0,5+0,1 Tillämpning av lagar och regler 3,3+0,2+0,3 Tjänstemännens attityder 3,3+0,1+0,2 Kommunpolitikernas attityder 3,2-0,2+0,1 Dialog med kommunledningen 3,1+/- 0+0,2 Service till företagen 3-0,1+0,1 Kommunens information 3-0,1+0,1 Tele- och IT-nät 2,9-0,6-0,2 Upphandling 2,8+0,2+0,5 Tillgång till relevant kompetens 2,6-0,3-0,1 Vägnät, tåg och flyg 2,2-0,1

Forshaga Alla enkätfrågor för Forshaga kommun 4 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,2 -0,1+0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 3,9+0,1 Skolans attityder 3,8+/- 0+0,3 Medias attityder 3,7+0,2+0,1 Allmänhetens attityder 3,5-0,3+0,2 Tillämpning av lagar och regler 3,5+0,3 Tjänstemännens attityder 3,5+0,2+0,3 Företagens egna initiativ 3,4-0,2+/- 0 Kommunpolitikernas attityder 3,4+0,1+0,3 Vägnät, tåg och flyg 3,3+0,1 Kommunens information 3,2+0,2+0,3 Service till företagen 3,2+0,1+0,2 Dialog med kommunledningen 3,2+0,1+0,3 Tele- och IT-nät 3,1-0,4-0,1 Tillgång till relevant kompetens 3+0,1+0,4 Upphandling 2,8+0,1+0,3

Grums Alla enkätfrågor för Grums kommun 5 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 4 +0,7+0,4 Företagens egna initiativ 4,2+0,6+/- 0 Dialog med kommunledningen 4,1+1+0,6 Tjänstemännens attityder 4,1+0,8+0,2 Allmänhetens attityder 4,1+0,2 Medias attityder 4,1+0,5+/- 0 Skolans attityder 4+0,3-0,1 Kommunpolitikernas attityder 4+0,6+0,3 Tillämpning av lagar och regler 3,9+0,8+0,4 Konkurrens från kommunverksamheter 3,9+0,1-0,1 Vägnät, tåg och flyg 3,9+0,7+0,2 Kommunens information 3,8+0,7+0,5 Service till företagen 3,7+0,7+0,2 Upphandling 3,6+0,9-0,1 Tele- och IT-nät 3,5+/- 0 Tillgång till relevant kompetens 3,2+0,3

Hagfors Alla enkätfrågor för Hagfors kommun 6 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 2,7 -0,7-0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 4,1+0,3+0,1 Skolans attityder 3,7+/- 0 Medias attityder 3,6+0,1 Allmänhetens attityder 3,5-0,3+0,3 Företagens egna initiativ 3,4-0,2 Tillämpning av lagar och regler 2,9-0,3+0,1 Kommunpolitikernas attityder 2,8-0,5-0,1 Tele- och IT-nät 2,7-0,8-0,1 Tillgång till relevant kompetens 2,7-0,2+0,1 Kommunens information 2,7-0,4+0,1 Tjänstemännens attityder 2,7-0,6-0,1 Service till företagen 2,6-0,4+/- 0 Dialog med kommunledningen 2,5-0,5-0,1 Upphandling 2,5-0,2+0,2 Vägnät, tåg och flyg 2,4-0,8+0,2

Hammarö Alla enkätfrågor för Hammarö kommun 7 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,6 +0,3+/- 0 Konkurrens från kommunverksamheter 4,3+0,5+/- 0 Medias attityder 4,1+0,6+/- 0 Allmänhetens attityder 4,1+0,3-0,1 Skolans attityder 4,1+0,3+0,2 Tele- och IT-nät 4+0,5+0,2 Tjänstemännens attityder 3,7+0,4+/- 0 Kommunpolitikernas attityder 3,7+0,3+/- 0 Tillgång till relevant kompetens 3,7+0,8+0,1 Företagens egna initiativ 3,6+/- 0 Dialog med kommunledningen 3,6+0,5+0,3 Kommunens information 3,4+0,4+0,1 Service till företagen 3,4+0,4+/- 0 Tillämpning av lagar och regler 3,3+0,2-0,1 Vägnät, tåg och flyg 3,3+0,1-0,1 Upphandling 3+0,3-0,1

Karlstad Alla enkätfrågor för Karlstads kommun 8 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,5 +0,1-0,1 Allmänhetens attityder 3,8+/- 0-0,1 Tele- och IT-nät 3,7+0,2+/- 0 Skolans attityder 3,7+/- 0-0,2 Medias attityder 3,7+0,1-0,2 Konkurrens från kommunverksamheter 3,7-0,1-0,3 Företagens egna initiativ 3,6+/- 0-0,1 Kommunpolitikernas attityder 3,6+0,2-0,2 Tillämpning av lagar och regler 3,4+0,2+/- 0 Tjänstemännens attityder 3,3+0,1-0,2 Service till företagen 3,1+0,1-0,1 Tillgång till relevant kompetens 3,1+0,2+/- 0 Kommunens information 3+/- 0-0,1 Dialog med kommunledningen 3-0,1-0,3 Vägnät, tåg och flyg 3-0,2+/- 0 Upphandling 2,7+/- 0-0,1

Kil Alla enkätfrågor för Kils kommun 9 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,8 +0,4+0,2 Vägnät, tåg och flyg 4,2+1+0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 4,1+0,3-0,2 Tele- och IT-nät 4+0,4+0,1 Allmänhetens attityder 4+0,1+0,2 Kommunpolitikernas attityder 3,9+0,5+0,4 Företagens egna initiativ 3,8+0,2 Medias attityder 3,7+0,2+0,1 Tjänstemännens attityder 3,7+0,4+0,2 Kommunens information 3,5+0,5+0,3 Dialog med kommunledningen 3,5+0,4+0,3 Skolans attityder 3,5-0,3+/- 0 Service till företagen 3,4+0,3+0,2 Tillämpning av lagar och regler 3,2+/- 0-0,3 Tillgång till relevant kompetens 3+0,2+/- 0 Upphandling 2,7+/- 0-0,4

Kristinehamn Alla enkätfrågor för Kristinehamns kommun 10 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,1 -0,2-0,3 Medias attityder 4,1+0,5-0,1 Vägnät, tåg och flyg 3,8+0,6-0,1 Tele- och IT-nät 3,8+0,2+0,1 Allmänhetens attityder 3,6-0,2-0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 3,6-0,2-0,6 Skolans attityder 3,6-0,2 Företagens egna initiativ 3,5-0,1-0,4 Tjänstemännens attityder 3,1-0,2-0,4 Tillämpning av lagar och regler 3,1-0,1-0,3 Service till företagen 3+/- 0-0,4 Kommunpolitikernas attityder 2,9-0,5 Dialog med kommunledningen 2,8-0,3-0,4 Tillgång till relevant kompetens 2,8-0,1 Kommunens information 2,7-0,3-0,4 Upphandling 2,6+/- 0-0,3

Munkfors Alla enkätfrågor för Munkfors kommun 11 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 4,2 +0,9+0,5 Konkurrens från kommunverksamheter 4,7+0,9+0,8 Dialog med kommunledningen 4,4+1,3+0,8 Kommunens information 4,4+1,4+0,7 Kommunpolitikernas attityder 4,3+0,9+0,5 Tjänstemännens attityder 4,1+0,8+0,4 Skolans attityder 4,1+0,3+0,2 Företagens egna initiativ 4,1+0,4+0,1 Medias attityder 4+0,5+0,4 Service till företagen 4+1+0,5 Tillämpning av lagar och regler 3,9+0,7+0,3 Allmänhetens attityder 3,9+/- 0+0,3 Tele- och IT-nät 3,8+0,3+0,6 Upphandling 3,7+1+0,6 Tillgång till relevant kompetens 3,4+0,6+0,3 Vägnät, tåg och flyg 3,1-0,1+0,4

Storfors Alla enkätfrågor för Storfors kommun 12 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,2 -0,2+/- 0 Konkurrens från kommunverksamheter 4+0,2+0,3 Medias attityder 3,9+0,3-0,1 Skolans attityder 3,8+0,1+/- 0 Kommunpolitikernas attityder 3,4+/- 0-0,1 Tjänstemännens attityder 3,4+0,1-0,1 Företagens egna initiativ 3,3-0,3+/- 0 Service till företagen 3,3+0,3 Allmänhetens attityder 3,3-0,5-0,3 Tillämpning av lagar och regler 3,2+/- 0+0,2 Tele- och IT-nät 3,1-0,4+/- 0 Dialog med kommunledningen 3,1+/- 0+0,4 Kommunens information 3,1+0,1 Vägnät, tåg och flyg 3-0,1 Upphandling 2,6-0,1+0,3 Tillgång till relevant kompetens 2,6-0,3-0,2

Sunne Alla enkätfrågor för Sunne kommun 13 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 4 +0,7+/- 0 Allmänhetens attityder 4,3+0,5-0,1 Skolans attityder 4,3+0,5+0,1 Medias attityder 4,2+0,6+/- 0 Tjänstemännens attityder 4,2+0,9-0,1 Företagens egna initiativ 4,1+0,5-0,1 Tele- och IT-nät 4+0,5+/- 0 Konkurrens från kommunverksamheter 3,9+0,1-0,4 Kommunpolitikernas attityder 3,8+0,5-0,3 Tillämpning av lagar och regler 3,8+0,6-0,1 Service till företagen 3,7+0,7-0,2 Dialog med kommunledningen 3,7+0,6-0,3 Kommunens information 3,7+0,7-0,2 Tillgång till relevant kompetens 3,3+0,4+0,1 Vägnät, tåg och flyg 3,1-0,1+/- 0 Upphandling 3+0,3-0,1

Säffle Alla enkätfrågor för Säffle kommun 14 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,6 +0,3+0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 4,3+0,5+0,3 Tele- och IT-nät 4,2+0,7+0,1 Medias attityder 4,1+0,5+0,2 Allmänhetens attityder 3,8+/- 0+0,1 Skolans attityder 3,8+0,1+/- 0 Kommunpolitikernas attityder 3,8+0,4+/- 0 Tillämpning av lagar och regler 3,6+0,4+0,1 Företagens egna initiativ 3,6-0,1 Tjänstemännens attityder 3,5+0,2-0,1 Service till företagen 3,5+0,4+0,1 Kommunens information 3,4+0,4+/- 0 Dialog med kommunledningen 3,4+0,3-0,1 Tillgång till relevant kompetens 3+0,1+/- 0 Vägnät, tåg och flyg 2,9-0,3-0,1 Upphandling 2,8+0,1-0,1

Torsby Alla enkätfrågor för Torsby kommun 15 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,3 -0,1 Skolans attityder 4+0,2+0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 4+0,2-0,1 Allmänhetens attityder 3,9+/- 0 Medias attityder 3,8+0,2-0,1 Företagens egna initiativ 3,6+/- 0+0,1 Tillämpning av lagar och regler 3,4+0,2+/- 0 Vägnät, tåg och flyg 3,4+0,2+0,1 Tjänstemännens attityder 3,4+0,1-0,2 Tele- och IT-nät 3,4-0,1+0,3 Dialog med kommunledningen 3,2+0,1 Kommunpolitikernas attityder 3,2-0,2-0,3 Service till företagen 3,2+0,1+/- 0 Kommunens information 3,2+0,1+/- 0 Tillgång till relevant kompetens 3,1+0,3+0,2 Upphandling 3+0,3+0,1

Årjäng Alla enkätfrågor för Årjängs kommun 16 Företagarnas betyg sätts på skalan: 1 = Dåligt 2 = Inte helt godtagbart 3 = Godtagbart 4 = Bra 5 = Mycket bra 6 = Utmärkt Enkätfråga Betyg 2016 Jämfört med Sverige Jämfört med 2015 Sammanfattande omdöme 3,6 +0,2+0,1 Allmänhetens attityder 4,1+0,3+/- 0 Medias attityder 4+0,4-0,1 Företagens egna initiativ 4+0,3+0,1 Konkurrens från kommunverksamheter 3,9+0,1 Kommunpolitikernas attityder 3,7+0,4+0,1 Tele- och IT-nät 3,7+0,2+1 Tjänstemännens attityder 3,6+0,3+0,1 Skolans attityder 3,6-0,2-0,1 Kommunens information 3,4+0,3+0,1 Dialog med kommunledningen 3,3+0,2 Service till företagen 3,2+0,2+0,1 Tillämpning av lagar och regler 3,1-0,1-0,2 Tillgång till relevant kompetens 2,9+0,1-0,1 Upphandling 2,7+/- 0+0,1 Vägnät, tåg och flyg 2,2+0,1