11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Advertisements

11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
KONCERNRAPPORT – RESURSTEAMET I STOCKHOLM AB STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Anhörigvårdare Spånga-Tensta.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Stadsledningskontoret Brukarundersökning 2010 Vård och omsorgsboende Östermalms stadsdel Dianagårdens Vård och omsorgsboende.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i din hemtjänst
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta

2 Inledning Beskrivning av genomförandet av undersökningen Metod: Postala enkäter med två skriftliga påminnelser Målgrupp: Samtliga hemtjänstmottagare i Stockholms stad. Undersökningen omfattade såväl kommunal som privat (inkl entreprenader) regi. Urval: Urvalet hämtades från Stockholms stads register Fältperiod: Undersökningen genomfördes v Antal svar för denna utförare:, vilket ger en svarsfrekvens på Resultaten i denna rapport redovisas exklusive vet ej/ej svar. Andelen vet ej/ej svar redovisas istället till höger om diagrammet. © TNS SIFO % Besvarar du frågorna helt själv?

3 Resultat per fråga

4 © TNS SIFO 2011 Resultat Bakgrund Varje dag © TNS SIFO 2011 % Mer sällan än en gång i veckanEn eller flera gånger i veckan Fr. 1 Hur ofta får du hemhjälp? Totalt i staden

5 © TNS SIFO 2011 Resultat Bakgrund Ja © TNS SIFO 2011 % Nej Fr. 2 Är det oftast samma personer som hjälper dig? Totalt i staden

6 © TNS SIFO 2011 Resultat Bakgrund Ja © TNS SIFO 2011 % Nej Fr. 3 Bor du ensam? Totalt i staden

7 © TNS SIFO 2011 Resultat Biståndsbeslutet Ja © TNS SIFO 2011 % Nej Fr. 5 Vet du vad du skall ha hjälp med enligt det beslut som fattats av biståndshandläggningen? Totalt i staden

8 © TNS SIFO 2011 Resultat Biståndsbeslutet % Vet ej / Ej svar Totalt i staden 2011 Biståndshandläggaren bemöter mig på ett bra sätt Jag får den hjälp som biståndshandläggaren beslutat om Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt 10% 5% 6% © TNS SIFO 2011 Totalt i staden % 100% Ange hur du tycker att följande påstående stämmer. Spånga-Tensta

9 Personalens kunskaper och färdigheter är bra Totalt i staden % 100% Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Totalt i staden 2011 Totalt i staden 2011 Totalt i staden 2011 Totalt i staden 2011 Totalt i staden 2011 Arbetet som personalen gör hos mig är bra Jag kan påverka hur hjälpen ska utföras Personalen bemöter mig på ett bra sätt Jag är nöjd med hemtjänstens förmåga att skapa trygghet för mig Personalen visar mig respekt Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt 7% 9% 17% 21% 7% 9% 14% 11% 9% 10% 13% 16% © TNS SIFO 2011 Spånga-Tensta

10 Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Jag är nöjd med mina möjligheter att lätt nå personalen om jag skulle behöva det Personalens förmåga att passa tider är bra Jag är nöjd med hur personalen informerar om tillfälliga förändringar av hjälpen Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt Totalt i staden 2011 Totalt i staden 2011 Totalt i staden % 17% 9% 13% 17% 19% © TNS SIFO % 0% Spånga-Tensta

11 Resultat Hemtjänsten Ja © TNS SIFO 2011 % Nej Fr. 8 Har du biståndsbeslut om promenader eller utevistelse? Totalt i staden

12 Resultat Hemtjänsten Ja, hjälp med matlagning © TNS SIFO 2011 % Ja, hemlevererade matportioner Nej, har inte hjälp med maten från hemtjänsten Fr. 10 Har du via hemtjänsten hjälp med matlagning eller hemlevererade matportioner? Totalt i staden

13 Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Totalt i staden 2011 Jag är nöjd med promenaderna/utevistelserna Maten smakar bra Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt 17% 8% 10% 6% © TNS SIFO 2011 Totalt i staden % 100% Ange hur du tycker att följande påstående stämmer. Spånga-Tensta

14 Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Om du gör en sammantagen bedömning av kvaliteten i den hemtjänst du får, hur nöjd är du? Hur väl uppfyller hemtjänsten dina förväntningar? Tänk dig ett i alla avseenden perfekt hemtjänst. Hur nära eller långt ifrån en sådan hemtjänst är den hjälp som du får? 9% 10% © TNS SIFO Mycket långt ifrån1 Mycket nära I mycket låg grad1 I mycket hög grad Mycket missnöjd1 Mycket nöjd Totalt i staden Totalt i staden Totalt i staden % 19% 16% 11% 10% 14% Spånga-Tensta

15 Resultat Kundval Ja © TNS SIFO 2011 % Nej Vet ej Fr. 18 Har du fått information om att du kan välja utförare av hemtjänsten (kommunal hemtjänst eller olika privata företag)? Totalt i staden

16 Resultat Kundval © TNS SIFO 2011 % Totalt i staden Fr. 19 Har du själv eller någon annan valt vem som ger dig hemtjänst? Jag har valt själv Jag har valt tillsammans med annan närstående Biståndshandläggare har valt åt mig Anhörig/god man har valt åt mig Annan person har valt åt mig Vet ej

17 Resultat kommunal/privat regi

18 © TNS SIFO 2011 Resultat Biståndsbeslutet % Vet ej / Ej svar Totalt Kommunal regi Privat regi Biståndshandläggaren bemöter mig på ett bra sätt Jag får den hjälp som biståndshandläggaren beslutat om Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt © TNS SIFO % 100% Ange hur du tycker att följande påstående stämmer. Totalt Kommunal regi Privat regi 10% 11% 9% 5%

19 © TNS SIFO 2011 Personalens kunskaper och färdigheter är bra 0% 100% Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Arbetet som personalen gör hos mig är bra Jag kan påverka hur hjälpen ska utföras Personalen bemöter mig på ett bra sätt Jag är nöjd med hemtj. förmåga att skapa trygghet för mig Personalen visar mig respekt Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt © TNS SIFO 2011 Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt 7% 8% 6% 17% 20% 14% 7% 9% 6% 14% 15% 12% 9% 11% 7% 13% 16% 11%

20 © TNS SIFO 2011 Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Jag är nöjd med mina möjligheter att lätt nå personalen om jag skulle behöva det Personalens förmåga att passa tider är bra Jag är nöjd med hur personalen informerar om tillfälliga förändringar av hjälpen Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt © TNS SIFO % 0% Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt 16% 19% 14% 9% 11% 7% 17% 20% 15%

21 © TNS SIFO 2011 Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Jag är nöjd med promenaderna/utevistelserna Maten smakar bra Stämmer ganska braVarken eller Stämmer ganska dåligt Stämmer inte alls Stämmer helt © TNS SIFO % 100% Ange hur du tycker att följande påstående stämmer. Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi 17% 18% 16% 10% 11% 9%

22 © TNS SIFO 2011 Resultat Hemtjänsten % Vet ej / Ej svar Om du gör en sammantagen bedömning av kvaliteten i den hemtjänst du får, hur nöjd är du? Hur väl uppfyller hemtjänsten dina förväntningar? Tänk dig ett i alla avseenden perfekt hemtjänst. Hur nära eller långt ifrån en sådan hemtjänst är den hjälp som du får? 9% 11% 7% © TNS SIFO Mycket långt ifrån1 Mycket nära I mycket låg grad1 I mycket hög grad Mycket missnöjd1 Mycket nöjd % 19% 13% 11% 12% 9% Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi Totalt Kommunal regi Privat regi