Föräldramöte IK Franke P kl Råby konferensen
Agenda 1. Val av sekreterare 2.Presentation av agenda. 3.HT 2013/VT 2014, fram tills nu… 4.Presentation av ledare och spelare säsong 5.Presentation av planeringen av säsong (Träning, matcher, cuper, mm). 6.Presentation av funktionsroller säsong (Lagföräldrar, domare, ekonomi, mm). 7.Material information. (Kläder) 8.Code of conduct. 9. Övriga frågor. 10.Mötet avslutas.
Fram tills nu…. Sparbanken cup DM 14 i futsal AIK golden cup Enecopia cup BigMac cup
Ledare och spelare IK Franke P Ledare: - Patrik Blanksvärd (Tränare, matchuttagning, matchcoach, cupansvarig) - Fredrik Cederqvist (Tränare, matchuttagning, matchcoach, cupansvarig) - Thomas Fors (Tränare, matchcoach, material, sponsor, föräldraråd) - Johan Eriksson (Tränare, matchcoach, närvaro, hemsida, föräldraråd) - Pär Bladin (Tränare, fysik och styrka, code of conduct, kost) Mentor: - Peter Wedholm Spelare: - Just nu 36 spelare som finns registrerade h os oss.
Planering av säsong 2014 Träning Inriktning är att träna 3 ggr/vecka. Alla tränar samtidigt och uppdelning med träningsgrupper som passar resp. spelare kommer att förekomma under säsongen. För att uppnå vårt motto med topp på bredden försöker vi tillgodose alla individer på deras nivå. På träningen önskar vi närvaro med fokus på glädje, engagemang och en vilja att bli en bättre fotbollsspelare tillsammans med oss ledare och spelare. Spelarsamtal kommer att ske 2-3 ggr/säsong eller oftare vid behov. Match Vi kommer att delta i DIV. 4 och DM 14 under säsongen. Alla spelare kommer att matchas i båda serierna men kommer att ha olika mycket speltid utefter anpassning av individ/spelare. DIV. 4: Alla spelare DM 14: Lag tas ut inför varje omgång, ”bäst just nu”. CuperAntal lagKostnadNivå Systemairhallen cup, 29-30/3 antal lag: 1 kostnad 150:- (Svår) Åland hotell cup, 4-6/4 antal lag: 1 kostnad 1300:- (Bredd) Kvicksundcupen, 13/4 antal lag: 1 kostnad 100:- (Bredd) Sharp cupen, 29-31/5 antal lag 1 kostnad 150:- (Bredd) Falu sommarcup 13-15/6 antal lag: 2 kostnad 650:- (Alla, bredd) Aroscupen 26-29/6 antal lag:1 kostnad 250:- (Svår) Forward cupen 1-3/8 antal lag: 1 kostnad 1000:- (Svår) Mc Donalds cup 17-19/10 antal lag: 2 kostnad 150:- (Bredd)
Funktionsroller - Behov Lagföräldrar/föräldraråd (Thomas och Johan) Paola, Johan, Niclas, Perra Har möte efter behov och inför aktiviteter där lagets spelare och ev. föräldrar behöver engageras. Involveras också där diskussioner uppstår kring spelare, ledare eller annat som behöver lösas. Johan och Thomas deltar från ledarsidan och behovet är 2-4 föräldrar som kan stå till förfogande. Domaransvariga (Patrik och Fredrik) Paola 1-2 föräldrar som hjälper ledarna med att boka in domare inför match/cup. Löser betalning efter match som tas från fika kassan. Ekonomi, Carina 1 ansvarig föräldrar som har ansvar för lagets bankkonto och administrerar inbetalningar/utbetalningar samt kostnader som belastar lagets kassa. Sponsring (Thomas) Niclas, Ellinor 1-2 föräldrar tillsammans med Thomas som håller kontakt samt avstämningsmöten vid behov för att jobba för en starkare lagkassa. Försöka hitta lättare arbeten så som reklam, packning, julpapper, o s v. Material (Thomas) Niclas 1-2 föräldrar som hjälper Thomas vid beställning. Ser till att läkarväska är påfylld och innehåller rätt saker. Fikaansvariga (Johan) Annelie 1-2 föräldrar som ser till att fika och ansvariga (föräldrar/bror/syster) finns på våra hemma matcher. Både för DIV.4 och DM matcher. Innhandlar och fyller på festis, muggar och servetter i skrubben. Detta sker i samråd med Johan.
Material information Representationsoverall Adidas, 750:- (Provstege på G) Träningsställ Givova. Tröja, byxa och strumpa (Lagkassa) Vindjacka Givova, 100:-
Code of Conduct Uppförande i Franke P00 Attityd Gör alltid ditt bästa. På varje träning och match i varje situation. Disciplin Var beredd och kom alltid i tid till alla samlingar. Respektera människor, utrustning och plats där du spelar och tränar. Entusiasm Ge ditt bästa hela tiden på träningar och matcher. Uppmuntra och stötta alla dina lagkompisar. Uppträdande Föregå alltid med gott exempel, var den bästa personen du kan vara. Kommunikation Lyssna på tränarna. Ha ett öppet sinne och ställ frågor. Fair Play Lär dig att vara en lika bra vinnare som förlorare. Acceptera alltid domarens beslut och respektera alla motståndare. Förberedelser Före, under och efter träning och match äta och dricka mat och vatten i god tid för att uppnå bästa resultat. Vi skall undvika godis, chips eller läsk under dessa perioder.
Övriga frågor 1. Lagsidan – laget.se 2. Zonläger P14
Lagsidan – laget.se
Övriga frågor 1. Lagsidan – laget.se 2. Zonläger P14
Zonläger P Zonverksamhet: Planering Zonverksamheten är första trappsteget i VFF:s spelarutveckling. Fokus ligger på utbildning av fotbollsteknikerna passning, mottagning, nick, avslut, 1 mot 1 offensivt/defensivt, grunderna i anfallsspel och försvarsspel För målvakterna ligger fokus på grundteknikerna och grunderna i anfallsspel. Zonverksamheten ger möjlighet att tidigt kartlägga, stimulera och utveckla flickor och pojkar i fotboll. Aktuell åldersgrupp år 2014 är flickor och pojkar födda Zonindelning Zonverksamheten för flickor och pojkar 2014 är upplagd så att varje förening som har spelare födda -00 får en zoninstruktör kopplad till sin förening. Zoninstruktören genomför tre samlingar med sina föreningar innan Västmanlandsläger 1 och ytterliggare en samling innan Västmanlandsläger 2. Inga gemensamma datum för träffarna utan respektive zoninstruktör gör sin egen planering tillsammans med de föreningar som han/hon är kopplad till. Samtliga spelare skall också genomgå delar av materialet i boken "Jag en lagidrottare". Målvakterna samlas en gång innan Västmanlandsläger 1 och en gång efter Västmanlandsläger 4. Alla spelare som vill delta i tematräningarna i förening och på Västmanlandsläger 1 och 2 är välkomna. Efter Västmanlandsläger 2 sker en uttagning och ett begränsat antal spelare tas ut till Västmanlandsläger 3 och 4. Alla målvakter får delta på Västmanlandläger 1 och 2 samt Målvaktsläger 1 och 2. Ett begränsat antal målvakter tas ut till Västmanlandsläger 3 och 4. Fyra Västmanlandsläger genomförs under året Västmanlandsläger 1. Västerås lördag 10:e maj Västmanlandsläger 2. Köping söndag 8:e juni Västmanlandsläger 3. Hallstahammar söndag 24:e augusti Västmanlandsläger 4. Västerås lördag 18:e oktober Målvaktsläger genomförs under året Målvaktsläger 2. Västerås lördag 22:e november
Tack Möte avlutas ”Gör din kompis bäst på plan” ”Vi vinner tillsammans och förlorar tillsammans”