Välkomna! Värmdö IF:s Administrationsutbildning
Agenda ?
o Värmdö IF:s organisation o Sportnik – Närvarorapportering o SISU o Rutiner kring materialbeställningar o Rutiner för bokningar av möteslokaler, fotbollsplaner och sporthallar o Värmdö Kommuns nya bokningssystem o Övrigt
Värmdö IF:s organisation HUVUDSTYRELSEN Bengt Engelberg, ordförande FOTBOLL Michael Lövgren ordförandeINNEBANDY Vakant ordförandeBASKET Niclas Tjeder ordförandeFRIIDROTT Helena S Laurin ordförandeHANDBOLL Johan Holmqvist ordförande KANSLI Niklas Mattsson, Kanslichef Kicki Parsmann, Administration Jessica Fredlund, Ekonomi Värmdövallen AB Lennart Harderud, VD
Närvarorapportering För varje aktivitet(träning/match) ger kommunen ett fast bidrag på 10kr + 8kr per deltagare och Riksidrottsförbundet ett fast bidrag på 24kr + 8kr per deltagare. Det innebär att en träning med 25 killar/tjejer ger ett bidrag på 10kr+24kr+(8*25)+(8*25) = 434kr! Alla mellan 7-20 år är bidragsberättigade Ett tillfälle = min 60min Max ett tillfälle per dag Hur gör man då närvarorapporteringen i Sportnik?
SISU Fyll i närvarorapport vid ex. varje ledarträff (vuxna) Föräldramöte OK om det är ett ”diskussionsmöte”, policyfrågor, värdegrund etc. Varje deltagartillfälle ger ett bidrag tillbaka till föreningen i form av utbildningar och utbildningsmaterial 35kr tim ledarträff, minst tre personer á 45 min 20kr tim möte med aktiva, teoripass Redovisningsblanketter finns på kansliet Viktigt att samtliga uppgifter fylls i på blanketten (låt den gå runt) Lämna ifylld redovisningsblankett till kansliet alt. skicka den direkt till SISU
Materialbeställningar Allmän information och regler kring föreningens materialutbud finns på (där hittar ni även hela utbudet i bilder) Beställningsblankett Alla overallbeställningar går via kansliet Egna sponsorer är tillåtet på overaller, träningskläder etc. Kansliet är behjälpliga med fakturering av sponsorer Material till laget (bollar, konor, västar etc.) beställs 1 ggr/år (inventering/önskemål) Påfyllnad av material görs via föreningens materialansvarige, Agge, efter godkännande av sektionsstyrelsen Idag har vi avtal med Stadium/Adidas
Bokning av planer och lokaler Värmdö IF har blocktider på Värmdövallen, Hemmesta Sporthall, idrottshallen åk F-5 och Viks Idrottshall. Strötider i Ösby Sporthall, Doctus och Munkmora Alla träningstider läggs utav respektive sektionsstyrelse innan säsong Alla extra bokningar, matchflyttar etc. görs via Värmdö IF:s kansli Vid ev. matchflyttar åligger det lagledaren att kontakta motståndare/domare Ledare- och föräldramöten kan hållas på Värmdö IF:s kansli, Hemmestaskolans matsal, sal 168 i Hemmestaskolan. Bokningar av möteslokaler sker via kansliet Värmdö Kommun är ”ägare” av alla fotbollsplaner, sporthallar och möteslokaler vilket innebär att Värmdö IF inte har ensamrätt på anläggningen
Nytt bokningssystem Värmdö kommun har (äntligen) infört ett nytt webbaserat bokningssystem
Övriga frågor ? Värmdö IF:s Kansli Öppettider: Måndag-fredag 09:00-17:00 (Torsdagar kvällsöppet till ca 19:30) alt.