Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Eldsjälen Kjell Olofsson ”Inte kunde vi, ett gäng killar som lirade hockey mest på skoj ana att den anspråkslösa förening vi startade 1959, 50 år senare.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Eldsjälen Kjell Olofsson ”Inte kunde vi, ett gäng killar som lirade hockey mest på skoj ana att den anspråkslösa förening vi startade 1959, 50 år senare."— Presentationens avskrift:

1 Eldsjälen Kjell Olofsson ”Inte kunde vi, ett gäng killar som lirade hockey mest på skoj ana att den anspråkslösa förening vi startade 1959, 50 år senare skulle vara den äldsta klubben i Malmö. Lika lite kunde vi föreställa oss att klubben skulle etablera sig i Div 1 och var ett av de lag som varit kvar längst utan att åka ur. Eller att vi skulle fostra spelare på både svensk och internationell elitnivå.” Kjell Olofsson 70 år, fortsatt aktiv eldsjäl och en av grundarna”

2 IK Pantern, Malmös äldsta ishockeyförening, grundades 1959 Ca 700 medlemmar Ca 450 matcher/säsong Play-off till Elitserien Div 1 i 18 säsonger J- och U-sektion, Kirsebergs ishall A-lag, Malmö Isstadion (sen säsong ) Skolprojektet - ger 800 barn möjlighet att lära sig åka skridsko

3 Ungdom – IK Pantern, ett begrepp inom Malmöhockeyn Ingen annan klubb har under lika lång tid lyckats kombinera bredd- och elitverksamhet. Bara ett fåtal barn som har talang och uthållighet nog att nå elitnivå. Hos IK Pantern får dock alla chansen. Och alla får med sig något positivt ut i livet; känslan av gemenskap, glädje och stolthet. Ger barn/ungdomar möjlighet att utvecklas efter egna förutsättningar. Alla kan vara med. Alla kan vinna sina egna segrar.

4 Egna produkter som representerat eliten, internationellt och nationellt Jens Olsson Oscar Alsenfelt Robin Alvarez – Nilsson Jesper Mattsson Katarina Timglas Sven Melander- komedieliten

5 Matti Pauna Petri Liimatainen Anders Svensson Cacke Larsson Daniel Jardemyr Peter Imhäuser Patrik Aronsson Sune Bergman Mats Hallin Profiler som representerat IK Pantern

6 , ny tränare: Göran ”Kalis” Karlström 35 år som tränare: Malmö Redhawks, A-lag/J-lag J-landslaget Sparta Salsborg, Norge Rungstedt, Gentofte, Danmark Falun, Leksands IF, Karskrona, Fagersta Rejält och sunt tänkande Ordentligt utbildad Förespråkar fysisk och fartfylld ishockey

7 , samarbete med Malmö Redhawks Driva Malmöhockeyn framåt Ekonomiska fördelar för båda parter. Få en noggrannare kartläggning för framtida spelarrekryteringar. Tränarutbyte Spelarutbyte Kommunikation ”Skapa en god och attraktiv utvecklingsplattform för föreningarna, dess ledare och spelare”

8 , målsättningar Sportslig målsättning A-lag Nå AllEttan - igen Utveckla spelare för Elitnivå Kommersiell målsättning Publiksnitt pers (250) Skapa ett fungerande sponsorsnätverk där det görs affärer

9 Övergripande kommunikationsplan Matchannonser, 25st införande i aktuella tidningar. T.ex. Studenter MAH, Leverantörer, Media, Bank, Sponsorer, Medlemmar, PR- inför/efter varje match Facebookinlägg 3-5 ggr/vecka Radioreklam Trafikreklam

10 , kommunikation PR Pressinformation Inför varje match/efter varje match Oftast med bild Redaktionellt utrymme i tidningar och på webb Hemsida Dagligen uppdaterad hemsida Tydlig och rak kommunikation

11 , Kommunikation – Pantern i media 23 april-1 juni Pantern i media 23 april – 1 juni ”Målvakt till Pantern” ”Billiga biljetter ska göra Pantern till ett alternativ” ”Idag börjar ett nytt tränarliv för Göran Karlström” ”Linköpingsback till Pantern” ”SM-mästare till Pantern?” ”Valdix tar bakvägen? ”Pantern fyller på” ”Kalis klar för Pantern” ” Rögletuffing vässar klorna?” ” Kalis” nära Pantern” ”Redhawks samarbetar med Pantern” ”Kalis och Pantern ska prata” ” Karlström tar över Pantern”

12 , kommunikation Annonsering 21 matcher och införanden City Malmö SDS Metro Sociala media Facebook 337 medlemmar Multipeleffekt = personer 5-7 ggr per vecka

13 , kommunikation – Intressentgrupper till intressenter inför varje match Studenter MAH Leverantörer Media Bank Sponsorer Medlemmar Övriga anmälda via hemsida

14 Sponsormodell ExponeringRelationer Kampanjer Samarbets- partner ERK-modellen

15 Exponering Matchdräkt Sargreklam Isreklam Plexiglas Jumbotron Hemsida Programblad Power/boxplay Matchsponsor Stolar Radio

16 Exponering Syns inte bara i Malmö och på egna arrangemang Motståndarlag som har hög lokal medietäckning Gislaveds SK Halmstad HF Karlskrona HK Kristianstads IK Kungälvs IK Mörrums GoIS IK Nybro Vikings IF Olofströms IK Västerviks IK Andra arrangemang på Malmö Isstadion som har besökare Konståkning Malmö Redhawks J-20/J- 18 lag Shorttrack Utställningar, etc

17 Relationer Mat/representation på O´Leary´s Konferensresa fotboll/Europa Föreläsningar - externa föreläsningar arrangerade av IK Pantern - nyttja ledare/spelare för föreläsning internt/mot kund Sponsorgrupp Personal- och kundvård

18 Kampanj Kampanjer/event på matcher - tävlingar - foajéer - programblad Nyttja spelare/ledare vid egen marknadsföring - egna kundevent - kickoff Kampanjer via andra Pantern kanaler - medlemmar, - facebook - sponsorer - matchannonser - hemsida - etc

19 Huvudpartner: :- Reklamplats på valfri yta på isen Reklam på hemsidan Reklam i matchprogram Matchvärd 2 ggr per säsong Powerplay alt. boxplay –namnsponsor vid 2 matcher per säsong Medlemskap i Pro Panthera Möjlighet till event på Malmö isstadion 10 st årskort 10 st IK Pantern halsdukar Möjlighet till reklam på jumbotron Radioexponering inför match Företagslogga på matchtröja Företagsexponering i foajén Reklam på isen ersätts med sargreklam om isen är lagd. Alla framtagningskostnader samt eventuell reklamskatt står sponsorn för.

20 Arenapartner: :- Logga i teckningscirkel Exponering på hemsidan Företagsexponering i foajén Reklam i matchprogram Pro Panthera medlemskap Matchvärd 1 ggr/ säsong Powerplay alt. boxplay –namnsponsor vid 1 match per säsong 5 st årskort 5 st IK Pantern halsduk Logga på jumbotron Reklamplats på spelarhjälm. Alla framtagningskostnader samt eventuell reklamskatt står sponsorn för.

21 Pro Panthera: :- Middag i samband med utvalda matcher Sponsorträffar med inriktning på affärer ”I din lokal med ditt budskap” möjlighet att visa upp ditt företag för medlemmar i Pro Panthera Exklusiv inbjudan till seminarier Konferensresa inom Europa Sargreklam 3 x 1 meter Företagsexponering i foajén Exponering på hemsidan 3 st årskort 3 st halsdukar Som Pro Panthera medlem erhåller ni rabatt på övrig sponsring. Ni har dessutom möjlighet att köpa extra biljetter till valfri match till ett reducerat pris.

22 Panterpartner: :- Sargreklam Företagsexponering i foajén Logga i matchprogram Exponering på hemsidan Matchvärd 1 ggr/säsong Powerplay alt. boxplay –namnsponsor vid 2 matcher per säsong 4 st årskort 4 st halsdukar Alla framtagningskostnader samt eventuell reklamskatt står sponsorn för.

23 Matchvärd: 8.000:- Presenteras i radioreklam i samband med match Presenteras 2 ggr/ period Möjlighet till att köra reklamfilm på jumbotron 9 ggr/ match Dela ut pris till matchens lirare Möjlighet till att ställa ut i foajén i samband med match Som huvudpartner till IK Pantern har du möjlighet att bjuda dina kunder på en helkväll arrangerad av marknadsgruppen. Middag före match på O´learys med uppsnack inför matchen med tränare. All förtäring till självkostads pris, fri entré till match för upp till 50 pers. Alla framtagningskostnader samt eventuell reklamskatt står sponsorn för.

24 Skolprojektet: 5.000:- Exponering på samlingsplats i foajén Logga på samlingsplats på hemsida Möjlighet att medverka i skolprojektet Möjlighet att i egen regi bidra med reklammaterial

25 Prislista Företagspaket Huvudpartner: kr Arenapartner: kr Panterpartner: kr ProPanthera: kr Exponeringsytor: Sargreklam: kr Reklamskylt på långsida: kr (långsidan vid speakerbåset) Reklam skylt i foajén: kr Köpa ett matchvärdskap: kr Power- alt boxplay kr Plexiglas: kr(hel långsida) Matchdräkt: Ryggen på tröja övre kr Ryggen på tröja nedre kr Axel på tröjan kr per sida (höge/vänster) Reklam på byxor kr per sida (fram/bak) Hjälm kr/ sida (panna, nacke, uppe på hjälmen, höger och vänster)


Ladda ner ppt "Eldsjälen Kjell Olofsson ”Inte kunde vi, ett gäng killar som lirade hockey mest på skoj ana att den anspråkslösa förening vi startade 1959, 50 år senare."

Liknande presentationer


Google-annonser