Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI ERS (Electrical Road System) Slide-in project within FFI program FFI – Fordonsstrategisk.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI ERS (Electrical Road System) Slide-in project within FFI program FFI – Fordonsstrategisk."— Presentationens avskrift:

1 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI ERS (Electrical Road System) Slide-in project within FFI program FFI – Fordonsstrategisk forskning och innovation Energirelaterad fordonsforskning, Göteborg

2 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI Slide-in project Project name: Slide-in teknik för kontinuerlig överföring av energi till elektriska fordon, Fas2 Project time: Sept 2013 through Dec 2015 Project responsible: Volvo Technology AB FFI programme: Energi & Miljö FFI budget: MSEK

3 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI FFI är ett samarbete mellan staten och fordonsindustrin om att finansiera forsknings-, innovations- och utvecklings- aktiviteter med fokus på områdena Klimat & Miljö samt Säkerhet. Continuation of FFI project evaluation (with Scania) to develop and evaluate 2 different ERS systems, with a system design intended for Swedish highway traffic, capable of delivering power for heavy-duty traffic. Slide-in project description Phase2 Inductive power transfer (Scania, Bombardier)Conductive power transfer (Volvo, Alstom)

4 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI FFI är ett samarbete mellan staten och fordonsindustrin om att finansiera forsknings-, innovations- och utvecklings- aktiviteter med fokus på områdena Klimat & Miljö samt Säkerhet. Project prerequisites Phase 1 technical report Vehicle test results Phase 2 technical proposal Cost updates (infrastructure, vehicle) Vehicle, and road technical updates Segmented electrical road https://www.viktoria.se/sites/default/files/pub/www.viktoria.se/upload/publications/slide-in_conductive_project_report_phase_1_1.pdf https://www.viktoria.se/sites/default/files/pub/www.viktoria.se/upload/publications/slide-in_inductive_project_report_phase_1_0.pdf

5 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI FFI är ett samarbete mellan staten och fordonsindustrin om att finansiera forsknings-, innovations- och utvecklings- aktiviteter med fokus på områdena Klimat & Miljö samt Säkerhet. KTH (Business models) FFI är ett samarbete mellan staten och fordonsindustrin om att finansiera forsknings-, innovations- och utvecklings- aktiviteter med fokus på områdena Klimat & Miljö samt Säkerhet. Ref. KTH Stefan Tongur Use Slide-In meetings and result for deepened stakeholder analysis and relate that to technology, infrastructure and business model research. Analysis of cost parameters in the ERS from different actor perspective. Compare Slide-In with other international ERS activities. A ERS study from LA is under process which analyze similarities and differences compared to the Slide-In project with regard to context, process, and how ERS technologies are related to business model issues. Pictures: Metro

6 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI LTH (ERS power simulations) Ref. LTH Lars Lindgren Phase 1 - Done Dynamic simulation of traffic flow Simulation of currents, voltages and component temperatures in the power system along the ERS Uses a short idealized fictive road as an example Phase 2 - Planned Improved modeling of vehicles Use RV 40 Göteborg – Borås as a real world example of e.g. traffic patterns and slopes System optimization, battery size vs amount of ERS installed 132 kV 33 kV 1 transformer station per km Simulated traffic paterns

7 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI Chalmers team. Current status and outlook Objective: modeling and combined motion/interaction control design of the arm Modeling. From the real-system to a mathematical model (completed) Real system Abstraction (i.e., links and joints) Control design. Position and interaction control (ongoing) Control objectives Model-based, feedback control law Mass-spring-damping –like behavior (impedance control) Keeping the arm in contact with the electrified lines Balancing contact force and position Mathematical modeling and simulation Actuators forces ( τ ) Road unevenness ( h ) Position and velocities Ref. Chalmers, Paolo Falcone

8 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI Vattenfall (Power infrastructure) Ref. Vattenfall, Lennart Spante, Fredrik Carlsson Planned activities during Phase 2 of the Slide-in Project: Analyses of power requirements, grid connection solutions and cost estimates for a grid infrastructure supporting a “Slide-in Electric Road” between Jönköping and Helsingborg / Malmö (during Q4 2014) Further cost analyses of needed “Traction substation” solutions (at the road side) along the “Slide-in Electric Road” (during 2014 / 2015) Analyses of “partial ERS” solutions on highways in cooperation with the project partners (during 2015)

9 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI Trafikverket (Road information) Ref. Trafikverket, Åke Löfqvist Traffic data available, more detailed data can be delivered. For more reliable cost estimation; needs deeper analyze, in cooperation with e.g. Vattenfall and other partners. Accessibility for maintenance work and repairs etc.

10 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI Inductive test truck Energy storgage DC/DC Pick up Rectifier Brake- resistor Charge control Ref. Håkan Sundelin, Scania Added components in phase 2 - Test and define control interfaces - Packaging study on different vehicle types - Safety concept

11 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI FFI är ett samarbete mellan staten och fordonsindustrin om att finansiera forsknings-, innovations- och utvecklings- aktiviteter med fokus på områdena Klimat & Miljö samt Säkerhet. 11 Road installation 11 Ref. Håkan Sundelin, Scania Why? Faster iterations of concepts (120m vs. 1200km) What?Optimize shielding Interface testing New static charging test installation, Södertälje - Improved efficiency measurement during dynamic behavior - Validation of shielding concept - Improved segment switching control EMFAlignment Dynamic power transfer, Mannheim Shielding

12 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI Conductive test truck Ref. Volvo Richard Sebestyen Volvo hybrid vehicle with charging components (main breaker, DCDC) Improved pick-up for conductive power transfer

13 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI 13 Ref. J-L Hourtane, Patrick Duprat 13 Phase 2: introduction of more ERS-adequate components New infrastructure, easier to integrate for specific road/asphalt application: New switching system to match ERS needs: Progress and schedule: Summer 2014 : Phase 2 construction Autumn 2014 : 120kW power delivery to the vehicle with resistor bank with new switches and new infrastructure Spring 2015 : Power delivery to a hybrid truck End 2015 : Final report Conductive test track

14 FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI FFI är ett samarbete mellan staten och fordonsindustrin om att finansiera forsknings-, innovations- och utvecklings- aktiviteter med fokus på områdena Klimat & Miljö samt Säkerhet. Thanks ! Question?


Ladda ner ppt "FFI – FORDONSSTRATEGISK FORSKNING OCH INNOVATION VINNOVA.SE/FFI ERS (Electrical Road System) Slide-in project within FFI program FFI – Fordonsstrategisk."

Liknande presentationer


Google-annonser