Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
FC HELSINGBORG
2
Verksamhetsidé ”FC Helsingborg verkar på elitnivå i en ständigt lärande organisation där glädje och en kvalitativ breddverksamhet säkrar en stabil grund för vår framtid”
3
Floorball (innebandy)
3:e största idrotten i Sverige efter fotboll och golf licensierade spelare i Sverige aktiva spelare i Skåne Näst största publiksporten i Helsingborg (efter fotboll)
4
FCH (Floorball Club Helsingborg)
Klubben har sina rötter i Högaborg BK (Viskan), Ramlösa och Dalhem 700 aktiva spelare, näst störst i Skåne och 6:a i Sverige Stort tillflöde av ungdomar som vill spela innebandy Hemmaarena Idrottens Hus
5
Lagen Herrlag i Svenska Superligan Damlag i division 3
FC Ramlösa och FC Sofiero, 2 st Herrlag i div 2 och div 4 25 st framgångsrika pojklag 5 år – 17 år från Rydebäck till Laröd 4 st flicklag under uppbyggnad Oldboys & Oldgirls och Veteranlag
6
FCH organisation Styrelse Kansli Intern- utbildning Filborna Gymnasium
Media Marknads- utskott Försäljning föring Evenemang Elitutskott Herrlag Superligan Ungdom elit Ungdoms- Pojk- & Flicklag Bredd- Ramlösa FC Herr div 2 Sofiero FC Herr div 4 FCH Dam Dam div 3 Oldgirls & Veteranlag Arrangemangs- Utvecklings-utskott Strategiplan Projekt
7
FC Helsingborg – From Good to Great
1. Människor och Processer 2010 En bra förening som har gjort framsteg, både sportsligt och intäktsmässigt. En förening med ambition att etablera sig bland Sveriges Topp-4 klubbar. En förening som börjat strukturerat upp sin verksamhet, men behöver utvecklas organisatoriskt och drivas mer affärsmässigt. En förening med många medlemmar, men även många på kö. 2014 Världens ledande Innebandyförening, både sportsligt och organisatoriskt Vi har Sverige och Danmarks populäraste Cup bland ungdomar En affärsdrivande organisation i Världsklass som säkerställer våra sponsorers krav och önskemål. 2. Sälj och Marknadsorganisation 3. ”FCH-Cup” 4. Nya hallen 5. Kommersialisering 6. Matcharrangemang 7. Integration och socialt ansvar 8. Sportslig utveckling 2013 2012 2011
8
Arrangemang Fräckt Bra service!! Fartfyllt Roliga aktiviteter!!
Festligt & Färgstarkt TV4 äger rättigheterna till Svenska Superligan! När besökarna lämnar arenan ska de längta efter nästa match Publikrekord på IH (2011), FCH-AIK st
9
Media www.fch.nu har som mest haft 7.000 unika besökare på en månad
Radiosporten ofta på plats och bevakar Bra kontakter med pressen Helsingborgs Dagblad Lokaltidningen Sydsvenska Dagbladet Kvällsposten Trelleborgs Allehanda Metro Skånska Dagbladet har som mest haft unika besökare på en månad
10
Övergripande mål Vi vill nå slutspelsplats och slåss om SM-medaljerna i herrarnas superliga! Ta hand om fler ungdomar Kvalitetssäkra verksamheten Ta vårt ansvar i samhället Skapa tillfredsställande aktiviteter och affärsmöjligheter för våra sponsorer i Nätverket Säkra en stabil ekonomisk grund för fortsatt tillväxt
11
FCH TILL SM-FINAL!!!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.