Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Vården i siffror Status mars 2015
2
Utveckling/funktioner Systemförvaltningsärenden och driftsärenden
Agenda Innehåll Utveckling/funktioner Systemförvaltningsärenden och driftsärenden Önskemål, behov, statistik Vi som jobbar med Vården i siffror Viktiga datum
3
Kontakter med kvalitetsregister tas nu, med denna utgångspunkt.
1. Innehåll Utåt klargör nu SKL att det inte blir en tryckt totalrapport för Öppna jämförelser, senast på möte med landstingens kontaktpersoner; underförstått: Vården i siffor bör ha allt detta innehåll, minst detta. Kontakter med kvalitetsregister tas nu, med denna utgångspunkt. Indikatorer från Öppna jämförelser 2014 (Socialstyrelsens) läggs successivt in i Vården i siffor.
4
Innehåll Detsamma gäller väntetidsindikatorer från SKL (då med löpande uppdatering). Ca 30-tal vårdkonsumtionsmått (t o m 2013 års verksamhet) planeras att läggas in i vår, källa Socialstyrelsen.
5
Näraliggande innehållsfrågor/arbetsuppgifter
Källa Kommentarer Status Socialstyrelsen 43 indikatorer i Öppna jämförelser. Läggs in succesivt. 10/43 Väntetider 25 indikatorer. End-to-end tester gjorda. Testat. Justeringar pågår Patientenkät Fem indikatorer valda Som ovan Swedeheart Alla elva i kvalitetsindex. Pågående Auricula Har valt en indikator Cancerregistren Prostatacancer och huvudhalscancer ansluter i juni Juni Astma KOL Träff 10 mars. 15 maj Psykiatriregistret Diskussioner pågår. Alla som finns i Psykiatrikompassen? Diverse diskussioner med flertalet register
6
2. Utveckling funktioner - DEMo
Nya indikatorer Ny menystruktur Diskretare pilar Tydligare diagram när data “fattas”. Förbättrad hjälp vid inloggning För fullständig lista över ändringar, se Project Place.
7
3. Systemförvaltnings- och Driftärenden
Vi känner just nu inte till någon användare som inte kan komma in i systemet alls. Vi vet dock att det fortfarande finns problem med inloggningen: Tekniska problem med certifikatshantering Felaktiga kortläsare Problem i applikationen
8
Beslut och Åtgärder under Mars
Ny hjälpsida (redan visad) med mer omfattande instruktioner och telefonnummer till Ineras support. HiQ kommer ta fram en checklista till supporten. Vi undersöker möjligheten att ha ett eget kontaktformulär för supportärenden. Vi tittar på vilka rekommendationer för webbläsarstöd som finns. Vi stämmer av problem kring inloggning varannan vecka. Fortsatt arbete med problem i själva applikationen.
9
4. Önskemål, behov, statistik
Planerat att implementera nästa utvecklingssprint: Arbete med första version av funktionen “Rapporter”. Förbättrad interaktionsdesign i indikatorvyerna. Fortsatt arbete med nya indikatorer. Fortsatt arbete med inloggningsproblem. Utredningar; behörigheter och HSA.
10
Rapporter
11
Rapporter
12
Ny menystruktur
13
interaktionsdesign i indikatorvyerna
14
statistik Månad Sessioner Användare Sidvisningar Mest/dag Januari 145
84 567 17 (38, 19 dec) Februari 184 111 754 15 Mars 159 146 512 45 (!) April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
15
styrgruppen Medlem Representerar Karin Christensson, ordförande
Kansliet för nationella kvalitetsregister Per Skude Landsting Ingrid Östlund Landsting, NSK Bodil Klintberg SKL, kunskapsstyrning Tony Holm SKL, NSK Birgitta Stegmayr Register Tomas Jernberg Tomas Troeng Register, registercentrum, landsting Föredragande: Fredrik Westander, Emma Vintemon och Patrik Wahlberg HiQ Projektgruppen
16
5. Vi som jobbar med Vården i siffror - Kansliet
Emma Vintemon Projektledare/Utveckling/Innehåll Gunilla Eriksdotter Innehåll Ann Lindenhjerta Kommunikation Fredrik Westander Innehåll
17
Vi som jobbar med Vården i siffror - HiQ
Jonas Barkå Teknisk projektledare Peter Lager Förvaltningsansvarig Ranjdar Fallyih Systemutvecklare Erik Lassbo Systemutvecklare Ronnie Nassar Systemutvecklare Andrea Berglund Systemutvecklare Maria Herkner Grafisk formgivare
18
Vi som jobbar med Vården i siffror - Inera
Peter Öberg Arne Karlsson Jiri Uosukainen Anslutning Eleonor Ekorn Anslutning
19
6. Viktiga datum Demo kommer att ske månadsvis i stället för var tredje vecka. 28 jan 25 feb 25 mars 29 april 27 maj 24 juni Sommaruppehåll 26 aug 30 sept 28 okt 25 nov 16 dec Fortsatt ONSDAGAR samma tid, dvs Driftsättning torsdagar. Vi undersöker andra sätt att hålla demos. Videomöte kan vara en sådan idé. Vi skulle därför vilja boka tider med er alla för testning i god tid innan. Det kommer ett särskilt mail kring det direkt efter helgerna.
20
Återkoppla – läs mer! Vi uppskattar era synpunkter!
Hör därför gärna av er efter att ni har varit inne och tittat på sajten. Information om Vården i siffror finns också på:
21
Fungerar med SITHS-kort
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.