Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
principer som beskriver
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben
2
Skapa förtroende Förtroende skapas genom kunder som redan använder företagets produkter I detta exempel genom Stig Strand Som är välkänd slalomåkare, honom kan man ju lita på?! Länk till Stigs reklamvideo Skärmdumpen till vänster är från VitaePros hemsida
3
Skapa förtroende Lita på folk som recenserar & publicerar bilder från besökta platser Används av privatpersoner Källa:
4
Engagemang, att lyssna Comhem lyssnar på dina åsikter som kund & förbättrar sig som förtetag utifrån dessa
5
Skapa relationer Facebook – exempel Skapa & bibehålla relationer genom: Påminnelser vid vänners födelsedagar Vänförfrågningar Förslag på vänner att lägga till som man ”kanske känner” Skapa evenemang och bjuda in vänner
6
Crowsourcing - medskapande
Topptaggen #ThrowBackThursday Ett sätt för folk att dela med sig & ta del av varandras historier som har hänt tidigare i livet Denna hashtag fullkomligt exploderade på instagram Har gått så långt att folk numera stör sig på när någon använder hashtaggen Att den bara får användas på torsdagar & då ska alla dela med sig av highlights från livet
7
Personalisering - förmänskliga
Media markt’s ansikte utåt är Mark-dockan Vi förknippar varumärket med honom Dockan finns att köpa i butik Reklamfilmer med mark-dockan
8
Personalisering - förmänskliga
K-RAUTA lyfter fram sina finska rötter i form av Jarmo Han är K-RAUTAS ansikte utåt, företag som återigen använder sig av en persona för att förmänskliga sitt företag Källa –
9
Viral spridning När ett samtalsämne sprider sig viralt via olika kommunikationsverktyg Folk pratar om det, retweetar, gillar, delar
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.