Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avRoger Lundgren
1
Hösten 2009
2
Allting började med… Kontakt och förhandling Näringen samlade in pengar för satsningen Kommunen växlade upp lika mycket Marknadsföringsaktiviteter, licensrättigheter, torgfest och årets konsert Inspelningsplatser, aktiviteter, bilder, inslag
3
Ekonomi Kostnader Marknadsföringsaktiviteter 140 000 (pins, banderoller, klistermärken, annonser) Licensrättigheterna 140 000 Torgfesten 45 000 (teknik/scen, arbetskraft) Årets konsert 195 000 520 000 Intäkter Sponsorer390 000 Biljettförsäljning125 850 Diverse 5 500 521 350 + 1 350
4
Värdskapet i Lycksele –VI KÄNSLA Några exempel… Åkare och taxi - inte bara i Lycksele Handlare, hotell, restauranger osv Lyckselebor – levande reklampelare Mottagandet på Lycksele Flygplats Lokalmedia Lyckselebor som ställde upp med material och jobb Föreningarna som ställde upp
5
Bevakning av Lycksele 756 inslag juni-dec 2009Körslaget och Idol
6
Bevakning av Lycksele 756 inslag juni-dec 2009Körslaget och Idol 10 464 fler besök på lycksele.seaug-dec 2009
7
Effekter och resultat Talang 2010 Årskrönikan Västerbotten Nationell media -rapport Let´s dance London - BBC Marknadsföringsvärde VI-känsla i Lycksele
8
Foto: Marino Carlsson Tack för oss!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.