Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik."— Presentationens avskrift:

1 Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik

2 Målsättning med Worskhop ÖKA FÖRSÄLJNING  Bättre säljteknik  Tätare/bättre uppföljning  Bättre planering

3 Agenda Dag 1  Introduktion  Inledning och Behovsanalys  Argument och invändningar  Lunch – 12:15  Uppgifter argument och invändningar  Brainstorming - synspunkter och egna idéer  Genomgång av PPT  Genomköring av produktdemonstration  Sammanfattning  Middag - 1900

4 Antal: 13 st runt om i Sverige Försäljning 2003:SEK 800 000  Q1:80 000(2 st – 75%)  Q2:350 000(2 st – 65%)  Q3:120 000(2 st – 70%)  Q4:500 000 ???Fördelad på 14?! Uppgörets timme  30/6 Status på försäljning  To be or not to be AMP Kunskap + Motivation = Ökat resultat Intresse + Resultat = Ökad satsning Status AMP

5 Antal: 13 st runt om i Sverige Försäljning 2003:SEK 800 000  Q1:80 000(2 st – 75%)  Q2:350 000(2 st – 65%)  Q3:120 000(2 st – 70%)  Q4:250 000 (2 st – 60%) Uppgörets timme  30/6 Status på försäljning  To be or not to be AMP Kunskap + Motivation = Ökat resultat Intresse + Resultat = Ökad satsning

6 Hvilke MRK arktiviteter har blitt gjennomført? Er AMP web’en nyttig? Hva savner dere? Hur ökar vi försäljningen?  Vad måste bli bättre hos oss?  Vad måste bli bättre hos er? Vad är bra? Mamut vs AMP

7 Ny AMP ansvarig Pär Svärd MBRC Mamut Business Resource Center Fördelar  Närmare marknaden/AMP  Tätare besök  Bättre uppföljning och stöd

8 Effektiv säljprocess Varför lära sig försäljningsteknik?  Ge kunden bästa möjliga underlag för beslut!  Respekt för kundens- och egen tid: Förkorta beslutsprocessen Förkorta beslutsprocessen  När är kunden mest mogen för ett beslut? Veckan efter demo, eller 2 mnd efter? Veckan efter demo, eller 2 mnd efter?  Försäljning är inte bara en signatur på en order! Relationsbyggande Relationsbyggande Alla tjänar på långsiktiga kundrelationer. Alla tjänar på långsiktiga kundrelationer.

9 Fika

10 Brainstorming Synpunkter och egna ideer?

11 PPT och Produktdemonstration

12 Sammanfattning dag 1 Vad har vi lärt oss idag?  Inledning och Behovsanalys  Argument och invändningar  Demo/kundbesök Kom ihåg:  Vi jobbar tillsammans med att sälja!  Vi är beroende av varandra för att göra det bra!  Bra samarbete är en styrka!  Tillsammans ger vi kunderna det de vil ha!  Vi måste tänka positivt – inte drunkna i detaljer!  Vi får inte använda energi på att motarbeta varandra!!!

13 Middag klockan 19:00 Restaurang T/BAR på Hotel Diplomat

14 Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik

15 Sammanfattning Dag 1 Vad lärde vi oss igår?  Inledning och Behovsanalys  Argument och invändningar  Demo/kundbesök Vad behöver vi mer?

16 Agenda Dag 2  Introduktion  Closing Teori  Closing uppgifter  Closing Video  Lunch – 11:30  Demo och closing träning – Session I  Demo och closing träning – Session II  Marketing  Framdrift  Sammanfattning

17 Marketing Nytt MRK material  Vad är tanken bakom?  Hur använder vi samma material?  Annonser

18 Marketing Kommande direktreklam April April  Rolf Schelvander Konsult AB Postnummer: 77 000 – 82 999  Ason & Co Network KB Postnummer: 90 000 – 92 999  Go On Databutiken Postnummer: 94 000 – 97 499 Postnummer: 94 000 – 97 499 Mai Mai  AKAM Postnummer: 72 000 – 76 999 och 17 000 – 19 999  Nicevalley Postnummer: 26 100 – 26 199

19 Mamut leads och egna leads Vad kan göras för att closa leads överförda från Mamut  Är kvaliteten bra nog?  Kan Mamut täcka deras behov? Hur skaffar jag egna leads?  Vad kan vi göra?  Vad har ni gjort?

20 Framdrift Uppföljning av AMP’er  På telefon en gång per vecka  Besök minst en gång per halvår Uppföljning av prospects  Feedback inom 24 timmar efter att prospectet har mottagits av AMP  AMP måste vara mer proactiva Planering/Uppföljning  Individuella budgetar  Aktivitetsplan

21 Sammanfattning dag 2 Vad har vi lärt oss idag?  Closingteknik  Demo, Case Studies Kom ihåg:  Vi måste igång nu!  Vi gör det tillsammans!  Vi måste stötta varandra!  Mer proaktiv ---> Mer försäljning!  Lita inte enbart på leads från DS!  Kunderna finns där ute, hitta dom!

22 Tack för uppmärksamheten!


Ladda ner ppt "Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik."

Liknande presentationer


Google-annonser