Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avPeter Hedlund
1
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik
2
Målsättning med Worskhop ÖKA FÖRSÄLJNING Bättre säljteknik Tätare/bättre uppföljning Bättre planering
3
Agenda Dag 1 Introduktion Inledning och Behovsanalys Argument och invändningar Lunch – 12:15 Uppgifter argument och invändningar Brainstorming - synspunkter och egna idéer Genomgång av PPT Genomköring av produktdemonstration Sammanfattning Middag - 1900
4
Antal: 13 st runt om i Sverige Försäljning 2003:SEK 800 000 Q1:80 000(2 st – 75%) Q2:350 000(2 st – 65%) Q3:120 000(2 st – 70%) Q4:500 000 ???Fördelad på 14?! Uppgörets timme 30/6 Status på försäljning To be or not to be AMP Kunskap + Motivation = Ökat resultat Intresse + Resultat = Ökad satsning Status AMP
5
Antal: 13 st runt om i Sverige Försäljning 2003:SEK 800 000 Q1:80 000(2 st – 75%) Q2:350 000(2 st – 65%) Q3:120 000(2 st – 70%) Q4:250 000 (2 st – 60%) Uppgörets timme 30/6 Status på försäljning To be or not to be AMP Kunskap + Motivation = Ökat resultat Intresse + Resultat = Ökad satsning
6
Hvilke MRK arktiviteter har blitt gjennomført? Er AMP web’en nyttig? Hva savner dere? Hur ökar vi försäljningen? Vad måste bli bättre hos oss? Vad måste bli bättre hos er? Vad är bra? Mamut vs AMP
7
Ny AMP ansvarig Pär Svärd MBRC Mamut Business Resource Center Fördelar Närmare marknaden/AMP Tätare besök Bättre uppföljning och stöd
8
Effektiv säljprocess Varför lära sig försäljningsteknik? Ge kunden bästa möjliga underlag för beslut! Respekt för kundens- och egen tid: Förkorta beslutsprocessen Förkorta beslutsprocessen När är kunden mest mogen för ett beslut? Veckan efter demo, eller 2 mnd efter? Veckan efter demo, eller 2 mnd efter? Försäljning är inte bara en signatur på en order! Relationsbyggande Relationsbyggande Alla tjänar på långsiktiga kundrelationer. Alla tjänar på långsiktiga kundrelationer.
9
Fika
10
Brainstorming Synpunkter och egna ideer?
11
PPT och Produktdemonstration
12
Sammanfattning dag 1 Vad har vi lärt oss idag? Inledning och Behovsanalys Argument och invändningar Demo/kundbesök Kom ihåg: Vi jobbar tillsammans med att sälja! Vi är beroende av varandra för att göra det bra! Bra samarbete är en styrka! Tillsammans ger vi kunderna det de vil ha! Vi måste tänka positivt – inte drunkna i detaljer! Vi får inte använda energi på att motarbeta varandra!!!
13
Middag klockan 19:00 Restaurang T/BAR på Hotel Diplomat
14
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik
15
Sammanfattning Dag 1 Vad lärde vi oss igår? Inledning och Behovsanalys Argument och invändningar Demo/kundbesök Vad behöver vi mer?
16
Agenda Dag 2 Introduktion Closing Teori Closing uppgifter Closing Video Lunch – 11:30 Demo och closing träning – Session I Demo och closing träning – Session II Marketing Framdrift Sammanfattning
17
Marketing Nytt MRK material Vad är tanken bakom? Hur använder vi samma material? Annonser
18
Marketing Kommande direktreklam April April Rolf Schelvander Konsult AB Postnummer: 77 000 – 82 999 Ason & Co Network KB Postnummer: 90 000 – 92 999 Go On Databutiken Postnummer: 94 000 – 97 499 Postnummer: 94 000 – 97 499 Mai Mai AKAM Postnummer: 72 000 – 76 999 och 17 000 – 19 999 Nicevalley Postnummer: 26 100 – 26 199
19
Mamut leads och egna leads Vad kan göras för att closa leads överförda från Mamut Är kvaliteten bra nog? Kan Mamut täcka deras behov? Hur skaffar jag egna leads? Vad kan vi göra? Vad har ni gjort?
20
Framdrift Uppföljning av AMP’er På telefon en gång per vecka Besök minst en gång per halvår Uppföljning av prospects Feedback inom 24 timmar efter att prospectet har mottagits av AMP AMP måste vara mer proactiva Planering/Uppföljning Individuella budgetar Aktivitetsplan
21
Sammanfattning dag 2 Vad har vi lärt oss idag? Closingteknik Demo, Case Studies Kom ihåg: Vi måste igång nu! Vi gör det tillsammans! Vi måste stötta varandra! Mer proaktiv ---> Mer försäljning! Lita inte enbart på leads från DS! Kunderna finns där ute, hitta dom!
22
Tack för uppmärksamheten!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.