Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”"— Presentationens avskrift:

1 Erfarenheter AC International

2 ”Caught by Västerbotten Lapland!”

3 Hur lyckas man med export? Attraktiva, exportmogna produkter/upplevelser och destinationer Tillgänglighet till produkt och destination Försäljning. Det ska vara enkelt att köpa för ÅF och slutkund Analys och marknadsföring. Skapa kännedom och vilja boka

4 Vi spände bågen Fler utländska turister till länet Utveckling av produkter och kompetenser hos turistföretagen, framför allt inom entreprenörskap, värdskap, produkt- och tjänstedesign Företag som deltar ska bli mer internationellt konkurrenskraftiga Turistföretag från länet som syns i internationella researrangörers produktutbud ska öka

5 Hur började vi? Bjuda in företag Inventeringar: 3 researrangörer och VT besökte företagen Almi besöker företagen och genomför en behovsanalys Träffar med företagen, går igenom resultat och behov, bestämmer och prioriterar åtgärder

6 Verktygen Västerbottens ”modellen” Affärssamarbeten Matchmaking och Marketing Marknadskunskap Företagsbesök VT (exportmognad, turismlogik) Produktutveckling Tillgänglighet Kunskapsöverföring Företags- och kompetensutveckling Värdskap Design Marknadskommunikation Nya marknadskanaler, webb Mystery Shopping Lönsamhetsstyrning Finansieringscoachning

7 Saxnäsgården Hotell & Konferens

8 Saxnäsgården och AC International Värdskap (Extern part) Mystery shopping (Vad är vi dåliga på) Varumärkeshandbok (Vilka är vi?) Hemsida och sociala medier (Tankesätt) Matchmaking (Nätverk)

9 Lyckas med export Har vi något att erbjuda? Visningsresor Lära känna varandra Göra det möjligt

10 Charterflygets utveckling

11 Charterlinjer

12 Matarlinjer

13 Kännedom och synlighet ökar!

14 Kännedom och synlighet

15 Resultat 15 företag har gått Designprogram 18 deltagit i workshops i Värdskap 16 företag har deltagit i affärsutvecklingssamtal, marknadskanaler, lönsamhetsstyrning och finansieringscoachning Samtliga företag har fått en genomgång i turismlogik, exportmognad Företag har utvecklat sin webb Digital Produktmanual

16 Produktutveckling Zauberhaftes Lappland Lockruf der Wildnis Spezial- hotels Im Land der Mitternachts- sonne Magisches Lappland Resort Hotels Der Hohe Norden Küsten von Format Highlights Lappland Royal Tour City Hotels Berge und Meer Auf dem Spuren von Elch Ende der Welt Küste bis zum Fjäll Viel Erlebnis für Naturliebhaber

17 Resultat 8 000 gästnätter 16 000 000 kr Nummer 4:a

18 Topplista internationella gästnätter 1. Norge, 239 522 ++ 2. Tyskland, 31 969 ++ 3. Finland, 27 864 +++ 4. Polen, 11 021 +++ 5. Danmark, 5 494 - - 6. Holland, 5 002 - 7. UK, 5 052 - 8. Schweiz, 4 401 ++ 9. Ryssland, 2 613 + 10. Italien, 2 607 + 11. Frankrike, 2 513 + 12. Spanien, 1 658 ++

19

20

21 Produkt Rum ute och inne Årstider Produkt – plats Bättre på att förmedla vad vi kan erbjuda (kontakt, relation och internet) Bättre tillgänglighet (Bokning, resa och på plats)

22

23 Framtid Tillgänglighet (Bokning, resa, plats och information) Gemensam boknings- och informationsplattform Att mötas för att utvecklas Vem är en drömgäst?

24 Tillsammans är vi bättre!


Ladda ner ppt "Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”"

Liknande presentationer


Google-annonser