Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avLisbeth Dahlberg
1
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation av @charlotteulvros, Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk för NPP Reklams frukostseminarium 8 april, 2011
2
MYNEWSDESK HJÄLPER DIG ATT NAVIGERA OCH NÅ UT! Mynewsdesk är det enklaste och mest effektiva sättet att maximera din digitala PR, öka din sociala närvaro och nå dina viktigaste nyckelpersoner på nätet.
3
MEN FUNGERAR SOCIALA MEDIER VERKLIGEN? JA!
4
MEN FUNGERAR DET VERKLIGEN? JA! Uk
5
SÅ KOMMUNICERAR VI MarknadKundserviceSälj Vår tonalitet Fresh, easy, confident, personal.
6
LYSSNAR OCH LÄR
7
UTMANINGARNA ÄR FORTFARANDE MÅNGA… Läroprocess Våga och uppmana Hitta balansen socialt vs. resultat Det blir fel ibland Nya verktyg kräver tid Våga investera i tid Verktygen ofta gratis Därför har vi Freemium model Sociala medier tar tid
8
VÅR FRAMGÅNG – VÅR PERSONAL
9
SOCIALA MEDIER GÖR OSS TILL BÄTTRE SÄLJARE…
10
… OCH GER OSS NÖJDARE KUNDER
11
Hur? Kanalernas snabbhet Responstiden Kunderna känner sig sedda Hög kompetens och kunskapsnivå Lyssnar på marknaden Transparens Förbättringsområde: Uppsökande kundtjänst
12
…OCH NÅ UT TILL DE SOM ÄR INTRESSERADE
13
HA NÅGOT ATT SÄGA OCH VET VARFÖR! BloggPR Insights Pressrum Vår ”Contenthub”
14
VÅRA TAKTISKA KANALER/PLATTFORMAR
15
TWITTER – ENGAGERAR OCH BYGGER RELATIONER
16
VÅRA TWITTER KONTON - VEM GÖR VAD? @Mynewsdesk Mynewsdesk_seMynewsdesk_ukMynewsdesk_noMynewsdesk_dkMynewsdesk_fi Mynewsdesk_sg Global Twitter Språk: Engelska Ansvar: Marknad HQ Global Twitter Språk: Engelska Ansvar: Marknad HQ Mynewsdesk_lokalt Språk: Lokalspråk Ansvar: Lokal kundservice och community assistant (marknad)
17
VÅRA BLOGGAR - WORDPRESS Hur och vad? Digital PR, marknadsföring, kommunikation – ej sälj! Våra nya produkter Best practise – låt kunderna berätta själva Gästbloggare Uppdaterar 3 grr/veckan Mest lästa PR- och kommunikationstrender 2011
18
FACEBOOK EXTERNT - EN KLAR UTMANING
19
FACEBOOK INTERNT – STOR FRAMGÅNG Egen grupp – Mynewsdesk People Bara anställda Skapar engagemang, bygger Mynewsdesk- anda och interna värderingar när företaget växer Privata sfären på Facebook fortfarande möjlig + Interna mailen minskat kraftigt
20
YOU TUBE Egen visuell profil Allt videomaterial laddas upp (manuellt eller automatiskt från pressrum) Passiv kanal idag (tyvärr pga av innehåll – men snart!) Video växer så vi kommer satsa mer – investera i egen kanal och engagemang
21
VÅRA SOCIAL MEDIA NEWSROOMS
22
SKAPA ENGAGEMANG OCH DIALOG
23
VAR, VARFÖR OCH AV/TILL VEM? SäljMarknadKundservice Varför?Hitta leads, konsultera, köpbekräftelse, fördjupning Bygga relationer och varumärke, skapa buzz, generera leads, utbilda kunder, fördjupning Öka kundlojalitet, lösa problem, överträffa förväntningar Vilka kanaler?Twitter, FacebookTwitter, Facebook, Blogg, Linkedin, Youtube, Slideshare, Mynewsdesk Twitter, Facebook, chat Hur ofta?Dagligen Av vem?Alla Till vem?Prospekts, nya och existerande kunder Prospekts, nya och existerande kunder/användare, påverkare, ambassadörer Kunder, användare Mäts?Intäkter, prospektsSign-ups, tweets, retweets, likes, nedladdningar, followers, views/läsare Kundnöjdhet, svarsfrekvens Bubblare: Rekrytering!
24
TACK!
25
FÖR MER INFORMATION OCH LÄSNING PR Insights: http://insight.mynewsdesk.com/svhttp://insight.mynewsdesk.com/sv Vår blogg: http://se.blog.mynewsdesk.com/http://se.blog.mynewsdesk.com/ Prova Mynewsdesk och skapa konto: http://publish.mynewsdesk.com/sv http://publish.mynewsdesk.com/sv
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.