Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
AMP Kickoff - Stockholm
Inledning: John Presentation av Mamutar och MS-folk Kort om våra seminarium Frågor: Har alla registrerat sig? Har alla stängt av mobiltelefonen? AMP Kickoff - Stockholm Werner Risberg Espen Johannesen Laeng Pär Svärd
2
Målsättning med Kickoff
Vår commitment till er: ”Ge er möjligheter att tjäna pengar på MBS” Målsättningar dessa 2 dagar: Status Mamut och AMP Info om MBS 9 Säljargumentation
3
Agenda Dag 1 Mamut Status Winning deal Paketering o priser MBS 9
AMP-Status Mamut Status Winning deal Paketering o priser MBS 9 Demonstration av SE-funkt. Demonstration av CRM Middag på Lydmar Kort om vem som ska gå igenom de olika delarna.
4
Agenda Dag 2 Demonstration av logistik Demonstration av order/faktura
Demonstration av e-handel Demonstration av logistik Demonstration av order/faktura Säljargumentation grupparbete Summering/frågor Kort om vem som ska gå igenom de olika delarna.
5
AMP Status Eficaz Affärsutveckling Comvena MHAB Ason & Co 4Systems
FF-Utveckling Eficaz Affärsutveckling Comvena MHAB Ason & Co 4Systems Nestil Kontorsservice Kort om vem som ska gå igenom de olika delarna.
6
AMP-Status Omsättning TSEK
7
Effektiv säljprocess BEHOV STRUKTUR PROCESS A-lead B-lead C-lead
Hur kartlägga? Behovanalys Öppna frågor Stängda frågor -Nya prospekt -Existerande prospekt -Existerande kunder -Administration -Styrning -Kontroll
8
Effektiv sälprocess Behovsanalys
Kartlägg alltid om kunden är ett A, B eller C-lead Ställ krav på att kunden fyller i behovsanalysen Komplettera alltid behovsanalysen med öppna/slutna frågor Om inte kunden returnerar behovsanalysen avtalar vi en telefontid med kunden och fyller ut denna med kunden
9
Effektiv säljprocess Kriterier för A-lead
Kunden kommer att ett beslut inom några veckors tid Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har förstått och accepterat prisbilden Tid & plats för demonstration är inbokat
10
Effektiv säljprocess Kriterier för B-lead
Kunden kommer att investera inom några månader Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har förstått och accepterat prisbilden Kunden har accepterat ditt förslag till framdriftsplan Du har alltid en avtalad aktivitet inbokad på kunden med några månaders framförhållning.
11
Effektiv säljprocess Kriterier för C-lead
Kunden har funderingar på att göra något så småningom. Kunden har inte ge någon tidpunkt för systembyte Kunden är osäker på behovet Kunden kommer inte att göra något det kommande 6 månaderna
12
Effektiv säljprocess Strukturering Resultat
Jobba kontinuerligt med leadsgenerering Planera uppföljningsarbetet med existerande leads. Sätt av tid för uppföljning av existerande kunder Planera aktiviteter för kommande kvartal Resultat Ökad kundstock av prospects Effektivare uppföljning mot prospects Ökad merförsäljning av SW, HW och konsulting Bättre samordning med HQ
13
Effektiv säljprocess Processtyrning
Process som leder dig och kunden fram till ett beslut om MBS Vi bidrar till en kort och effektiv utvärderingstid Föreslå alltid en handlingsplan för hur utvärderingen/samarbetet skall gå till Sälj in er själv som konsult redan vid första kontakten Var ärlig mot dig själv och kundens önskemål Vi tar kunden i handen och sörjer för en trygg och säker utvärderingsprocess
14
Summering Effektiv säljprocess Status AMP Status Mamut ASA AMP NO
Paketering och prissättning Ny funktionalitet MBS 9 Säljargumentation MBS 9 Uppsummering – Säkerhet Säker lagring av filer och dokument Kryptering av filer och kataloger Lösenordsskydda viktiga filer Spärra anställningsavtal, kontrakt Säkra ”personlig info” i dokument Ta eventuellt bort alla referenser Undgå virus från mail och webbplats Säker kommunikation Undgå oönskad användning av PC/nätverk Lösenord för påloggning och tillgång
15
Lycka till i Q4!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.