Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
2
Dagens Nyheters upplaga och upplageintäkter
1975:
3
Dagstidningar: Färre läsare på vardagar
Läsare morgonpress storstad Läsare kvällspress Bonnier: DN, DI, Sydsvenskan Schibsted: SvD Stampen : GP Bonnier: Expressen, GT, Kvällsposten Schibsted: Aftonbladet 2011 Källa: Mediavision, Orvesto
4
Annonsintäkter följer konsumtion (2011)
* Exklusive Public Service Källa: Mediavision, IRM, MMS, Orvesto
5
Konsumenterna snart fullt uppkopplade och mobila
2006 2011 2017 60% bredband hemma 85% bredband hemma 95% bredband hemma 15% 3G 60% 3G 50% 4G 0% mobilt bredband 45% mobilt bredband 80% mobilt bredband 35% laptop 80% laptop 85% laptop 0% smartphone 45% smartphone 75% smartphone 0% surfplatta 10% surfplatta 60% surfplatta 0% uppkopplad TV (icke linjär TV) 10% uppkopplad TV 50% uppkopplad TV Källa: Mediavision
6
Utbudet oändligt
7
Informationsmonopolet är borta för alltid
8
Konsumtionen fragmenterad
9
En explosion av skärmar
10
Hela tidningens innehåll i datorn, mobilen eller i surfplattan från kl 03:00.
Unikt arkiv från 2006 och framåt. Uppdaterad version av DN+ i surfplattan. Dagens Nyheter i pdf-format.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.