Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
2
Bakgrund, syfte och mål Detta avtal omfattar leverans av lekmaterial mm till främst förskola och fritidshem, men även till Landstingens och Regionernas väntrum och lekmiljöer. Vi vill erbjuda: Ramavtal som är enkelt att avropa från och använda Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Aktiva, engagerade och positiva ramavtalsleverantörer
3
Omfattning och avgränsningar
Fem produktområden: Lekmaterial inne- och utelek Pedagogiska läromedel Hobbymaterial Lekmöbler och lekmattor Barnvagnar och cyklar
4
Upphandlingen Extern remiss Öppet förfarande
Avrop genom dynamisk rangordning och rangordning 3 ramavtalsleverantörer antagna ABA Skol AB Lekolar AB Hands-On Science AB Ramavtalets löptid – Option finns på år
5
Avropsordning Pedagogiska läromedel
Avrop i produktområde sker med tillämpning av dynamisk rangordning. UM väljer den Ramavtalsleverantör som bäst kan tillgodose UMs behov vid avrop med hjälp av nedanstående parametrar. Angivna parametrar är ej rangordnade. Produktens funktionalitet/egenskap kopplad till förskolans läroplan Produktens syfte och anpassning till barnens lärande och hjälpmedel vid undervisning Produktens uppfyllande av Upphandlingsmyndighetens hållbarhetskrav för en giftfri förskola Produktens pris Vid avrop kontrollerar varje enskild beställare vilken ramavtalsleverantör som bäst motsvarar behovet vid det aktuella tillfället och väljer den ramavtalsleverantör som erbjuder lägst pris för efterfrågad produkt. Observera att beställaren ska kunna motivera vilka parametrar som var aktuella för UMs behov vid för varje avropstillfälle.
6
Antagna leverantörer Pedagogiska läromedel
Geografiskt område Produktområde Pedagogiska läromedel Syd ABA Skol AB, Hands-On-Science AB, Lekolar AB Mitt Norr
7
Avropsordning övriga produktområden
Avrop sker i rangordning. Avrop görs från den ramavtalsleverantör som har plats nummer 1 i rangordningen. Ramavtalsleverantören som har plats nummer ett ska besvara avropsförfrågan inom en arbetsdag. Om leverantören avböjer eller inte svarar har du rätt att gå vidare och tillfråga nästa ramavtalsleverantör i rangordningen. Du har dock rätt att tillfråga ramavtalsleverantör nummer två i rangordning osv. om ramavtalsleverantör nummer ett i rangordningen inte uppfyller något av nedanstående krav: - Inte kan leverera de varor som UM önskar avropa - Inte kan leverera inom avtalade leveranstider
8
Antagna leverantörer Geografiskt område Syd Mitt Norr
Produktområde 1 Lekmaterial inne- och utelek Produktområde 3 Hobbymaterial Produktområde 4 Lekmöbler och lekmattor Produktområde 5 Barnvagnar och cyklar Syd ABA Skol AB Lekolar AB Mitt Norr
9
Här hittar du information om ramavtalet
På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.
10
Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste UM ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantör för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).
11
Vad händer efter avropsanmälan?
Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet
12
Ramavtalsnytta för beställare
Färdigupphandlat ramavtal Enkelt att avropa från Avtalat sortiment Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Brett utbud, med många produkter som uppfyller upphandlingsmyndighens hållbarhetskriterier för en giftfri förskola Kunniga, motiverade och engagerade ramavtalsleverantörer
13
Kontaktuppgifter Kundsupport för upphandlingar och ramavtal
Telefon: E-post: Måndag–torsdag: 09: Fredag: 09:00-15:00 Lunchstängt Kategoriansvarig Marita Lohmander
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.