Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

KONTORSKAFFE.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "KONTORSKAFFE."— Presentationens avskrift:

1 KONTORSKAFFE

2 FAMILJEFÖRETAG. ANDRA GENERATIONEN. 40 ANSTÄLLDA. VÅRA EGNA ROSTNINGAR. VÅRT EGET KAFFEMÄRKE

3 VI SER TILL SÅ ATT FÖRETAG HAR BÄTTRE KAFFELÖSNINGAR
PÅ JOBBET.

4 ”FIKA” ”Fika” är ofta förknippat med kafferast. Men det är mer än så. ”Fika” är att träffas, babbla, diskutera informellt, utbyta privata och professionella spörsmål och historier. Coffee Center är besatta av bättre ”fika” men också bättre kaffe, bättre smak, bättre kvalitet och att leverera hållbara lösningar längs hela kedjan. Vi kallar det: FIKA FOR GOOD.

5 I allt vi gör, frågar vi oss:
IS THIS FOR GOOD?

6 VI VILL ATT VÅRA KUNDER FRÅGAR SIG SAMMA SAK: IS THIS FOR GOOD?

7 VÅRT MÅL: ATT FÅ DEM ATT VÄLJA OSS. FOR GOOD.

8 FIKA FOR GOOD TASTES Vi strävar efter att kontrollera alla de faktorer som påverkar smaken. Bönor, rostning, varietet/blandning, kaffetyp (latte, espresso, capuccino, svart, bryggt, etc.), maskin, hygien, vattenkvalitet, temperatur.

9 FIKA FOR GOOD PEOPLE Kaffe är världens äldsta anledning att träffas. Allt börjar med människor. Vi vill att våra kunder ska investera i människor genom att investera kaffelösningar som är lika bra som de själva är eller vill bli.

10 FIKA FOR GOOD MEETINGS Kaffe är varje mötes bästa vän.
Inget kaffe, inget möte. Inget möte, inget framåtskridande. Vi levererar bästa tänkbara lösning för varje tänkbart möte.

11 FIKA FOR GOOD BUSINESS Kaffe är ett socialt smörjmedel för affärslivets alla tillfällen. Vi är en långsiktig kaffepartner med ekonomiskt sunda lösningar som passar kundens behov.

12 FIKA FOR GOOD ENVIRONMENT
Hållbarhet och samvete. Från kaffebonden till varje enskild maskinkomponent. Vi rengör hellre komponenter som är i perfekt skick och återanvänder dem, istället för att byta ut dem mot nya. Vi har en etablerad, och väl fungerande process som rimmar med vår miljömedvetenhet - en mycket efterfrågad del av vårt erbjudande. Till och med våra servicebilar är anpassade för till miljön.

13 FEWER BUT FINER Vi vill att våra kunder ifrågasätter sitt kaffe. Och sitt kaffedrickande. Hellre att de dricker en kopp mindre per dag. Så länge det är FOR GOOD.

14 HUR?

15 FÖRKLARA VÄRDET AV BÄTTRE KAFFE. I termer av: Kvalitet och smak
Tänk värde - inte pris Förståelse för värdet av service Fokusera på mervärdet för medarbetarna Att vara förknippad med något riktigt ”good”

16 SNARARE ÄN ATT SÄLJA KAFFE OCH KAFFELÖSNINGAR
SÅ VILAR VÅR STRATEGI PÅ…

17 UTBILDA KUNDEN Vi har skapat ett ”Coffee Lab” där vi utbildar våra kunder. Befintliga och potentiella. Kaffe är som vin. Ju mer du vet om det, desto större förmåga har du att uppskatta det. Vi är transparenta. En upplyst och informerad kund är en nöjd och lojal kund.

18 VÅR DIGITALA AGENDA Hemsida som kommunicerar FIKA FOR GOOD
blogginlägg om kaffe i olika former En serie filmer som utbildar och underhåller Sociala medier: FB, Insta, LinkedIn, Youtube etc

19 VÅRT MÅL FIKA FOR GOOD. En kafferörelse för ökad kaffemedvetenhet
En community med likasinnade under vårt befäl Bygga kundlojalitet genom vår mission / vårt löfte: FIKA FOR GOOD.

20


Ladda ner ppt "KONTORSKAFFE."

Liknande presentationer


Google-annonser