Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
VÅRT DISTRIKTS OCH VÅRA KLUBBARS OFFENTLIGHETSBILD
Offentlighetskommittens ordf. Johanna Talikainen Distrikt 1410 PETS-seminarium Euraåminne
2
Var synlig i offentligheten eller dö
OFFENTLIGHETSBILD Var synlig i offentligheten eller dö Om ett träd faller I skogen, och ingen ser det hända, hände det överhuvudtaget? Om det inte är distribuerat, är det sant?
3
GOD OFFENTLIGHET BELÖNAR
4
VILKET ÄR VÅRT BUDSKAP? United leaders to exhange ideas and take action to improve communities everywhere.
5
Deltag i lokala händelser
UT FRÅN MÖTESLOKALEN! Deltag i lokala händelser Ge er ut på marknader och torg i samband med insamlingskampanjer Arrangera egna bra höndelser som liknar er
6
Lokalmedier > tillkännagivanden, reportagetips
BERÄTTA VAD NI GÖR På era www-sidor På Facebook Lokalmedier > tillkännagivanden, reportagetips
7
Gå stolt med ditt märke på kavaijuppslaget
LÅT DET SYNAS Gå stolt med ditt märke på kavaijuppslaget Var beredd att berätta vad Rotary är (hisstal) ”Dekorera” mötesplatsen (med annat är Rotary- hjulet)
8
Projekt, jippo serviceprojekt, evenemang
INGENTING ATT BERÄTTA? Projekt, jippo serviceprojekt, evenemang Insamling eller annat nationellt tema Intressant föreläsare/gäst på veckomötet Utbyteselev Vänskapsutbyte, resot Ryla
11
DET VIKTIGASTE ÄR SYNLIGHET OCH TRANSPARENS
Berätta om allt Var öppen, transparent Var aktiv och konsekvent T.ex. Facebook-uppdateringarna Varje Rotarian för vidare budskapet. Dela med dig även på din egen vägg, forutom på din klubbs sidor.
12
HJÄLP TILL KOMMUNIKATIONEN
Distriktets Ledarskapsplan Offentlighetsbildskommittens målsättning: Standardisation av RI:s och distriktets offentliga bild och brandmedvetande genom att arrangera PR-skolningstillfällen för klubbarna och erbjuda verktyg till att sköta offentlighetsbilden på distriktets område.
13
HJÄLP TILL KOMMUNIKATIONEN
My Rotary-sidorna, Brand Center Du kan göra ett Rotary-brandaktigt logo åt klubben Du kan göra en egen broschyr Du kan ladda ner brev och PowerPoint-botten Du kan göra en tidningsannons med Rotarys nya uttryck
14
DEN NYA LOGON ENLIGT DEN NYA BRANDREKOMMENDATIONEN
15
HJÄLP TILL KOMMUNIKATIONEN
Distriktets publikationskommitte Pj. Johanna Talikainen Finlands Rotarys Brand Manager assistant Niko Niemi
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.