Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Företagarpanelen - Finanskrisen 2008 Västmanlands Län
Sverige Oktober 2008
2
Investeringarna
3
Investeringarna, idag/för 6 mån sedan
Bas: Alla (2147) Källa: Demoskop
4
Förändringar i %-enheter netto
Investeringarna, idag/för 6 mån sedan Bas: Alla (2147) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
5
Investeringarna, om 6 mån
Bas: Alla (2147) Källa: Demoskop
6
Förändringar i %-enheter netto
Investeringarna, om 6 mån Bas: Alla (2147) Förändringar i %-enheter netto (Högre – lägre) Källa: Demoskop
7
Finanskrisfrågor
8
Banken Bas: Alla (2147) Upplever Du att din bank har blivit stramare (höjt räntan, ökat säkerhetskraven) i sin kreditgivning? Källa: Demoskop
9
Banken Bas: Har lån (1647) Upplever Du att din bank har blivit stramare (höjt räntan, ökat säkerhetskraven) i sin kreditgivning? Källa: Demoskop
10
Upplever Du att det blivit svårare att få leverantörskrediter?
Bas: Alla (2147) Upplever Du att det blivit svårare att få leverantörskrediter? Källa: Demoskop
11
Upplever Du att det blivit svårare att få leverantörskrediter?
Bas: Har leverantörskredit (1714) Upplever Du att det blivit svårare att få leverantörskrediter? Källa: Demoskop
12
Risk för kundförluster
Bas: Alla (2147) Ser Du en ökad risk för kundförluster? Källa: Demoskop
13
Finanskrisen Bas: Alla (2147) Hur länge tror du att den nuvarande finanskrisen kommer att hålla i sig? Källa: Demoskop
14
Bakgrund Bas: Alla (2147) % Källa: Demoskop
15
Om undersökningen Syfte Målgrupper Metod Tidsperiod
Att löpande undersöka hur SN:s medlemsföretag ser på konjunkturutvecklingen och aktuella samhällsfrågor. Målgrupper 2.147 intervjuer (55% svarsfrekvens) Metod Internetundersökning i Svenskt Näringslivs Företagarpanel med hjälp av Demoskop. Tidsperiod 13– 23 oktober 2008
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.