Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Marknadsföring 1
2
De fyra P:na Produkt (utseende, kvalitet, kvantitet? Mm)
Pris (är priset viktigt? Eller inte?) Plats (var kan man köpa produkten? Påverkan
3
De 4P:na Produkt Pris Plats Påverkan
4
AIDAS(S) ATTENTION (fånga uppmärksamhet, sticka ut!)
INTEREST (skapa intresse, nyfikenhet!) DESIRE (väcka behov, det här vill kunden ha!) ACTION (leda till handling, få kunden att komma dit) SATISFACTION (nöjd kund, skapa tillfredställelse)
5
AIDAS Attention Interest Desire Action Satisfaction
6
Enkel layout Rubriken skall vara slagkraftig
Texten skall vara kort och lättläst Bilden skall stödja budskapet
8
RUBRIKEN Arial: Rubriken brukar vara i linjärt teckensnitt.
Helvetica: Är också ett exempel på linjärt teckensnitt. Linjärt teckensnitt = utan ”klackar”
9
Brödtexten Garamond: Brödtext är flytande text.
Times New Roman:”Klackarna” skapar en ”räls” som gör det mer lättläst för ögat.
10
Checklista för reklamblad
Rubrik (fångar intresset) Bild (väcker uppmärksamhet) Bildtext (förstärker intresset, ger information) Pris (leder ev. till handling) Företagsfakta (logotyp, adress, öppettider mm.)
11
Checklista: Rubrik Bild Bildtext Pris Företagsfakta
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.